HAVAINTOJA PILOTOINTIIN LIITTYVÄSTÄ ULKOISESTA ARVIOINNISTA Puh. 050-3134032.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Eurooppalainen kielitaidon arviointi- ja testausjärjestö
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Läpäisyn tehostamisohjelman työseminaari Suunnitelma määrällisestä seurannasta Tampere
Opetuksen laadun rakenteet Mikko Mäntysaari
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
Laadunhallintaa ja laadun jatkuvaa parantamista tukevan järjestelmän kriteerit ja niiden pilotointi Hanna Rajala Laatua ammatillisen.
Toimintajärjestelmän rakentaminen
Pyry Heinonen.  Nykyisen Internet-pohjaisen painotuotetilausjärjestelmän korvaaminen uudella versiolla  Esitellään nykyinen järjestelmä ja mahdollinen.
Valtakunnallinen kielikoe
Prosessiteollisuuden toimeenpanon tuki -hanke Rolf Holmberg ja Terhi Puntila Tampere.
Karelia-amk kehittämisraportti
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
EAKR-toimenpideohjelmien arviointi Neuvotteleva virkamies Marikki Järvinen Työ- ja elinkeinoministeriö, Alueiden kehittämisyksikkö.
Ammatillisen koulutuksen oppimistulosten arvioinnin menetelmien kehittäminen TYÖELÄMÄYHTEYTTÄ KUVAAVA INDIKAATTORI Opetusneuvos, FT, VTM Mari Räkköläinen.
VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja.
TKK:n Sisäinen auditointiprosessi
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Pk-yrityksen rahoituskysely toukokuu 2002 julkaisijat Finnvera Oyj ja Suomen Yrittäjät ry.
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
Laatukriteerien pilotointi ja itsearvioinnin toteutus KAOssa Esa Oikarinen Koulutuspäällikkö Kainuun ammattiopisto.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
SSKKY laadunhallintajärjestelmän itsearviointi 2014 Elise Anttalainen-Kulmala Mikko Kaskari.
Tuetusta itsearvioinnista Paletti-hanke
Perhetyöntekijä sosiaalityöntekijän työparina lastensuojelutarpeen selvityksessä ja arvioinnissa Lastensuojelun avohuollon ja perhetyön kehittämisyksikköhanke.
Opetusneuvos Anu Räisänen
XML -kielen perusteet SIMO Seminaari Antti Mäkinen.
Jyväskylän yliopiston laatutyö
Päiväkeskustoiminnan tutkimushanke Sininauhaliitto Tutkija Aki Rogel.
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi EU:n neuvoston suositus epävirallisen ja arkioppimisen validoinnista Omaehtoiset opinnot näkyviksi Carita.
Arvioijien valinta ja tutkintosuoritusten arviointi
Laadunhallinnasta vastaavien osaamisprofiilit
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO RV/12/11/2004 Internet ohjausalan ammattilaisten, tutkijoiden ja päätöksentekijöiden yhteisenä työalustana Raimo Vuorinen Tutkija,
Tekstitaidon vastauksen eteneminen
Vuoden 2011 valtakunnallisten maaseudun tutkimus- ja kehittämishankkeiden haun teemat Kirsi Viljanen Maaseutuylitarkastaja YTR:n hankeryhmän sihteeri.
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
Jyväskylän yliopisto Suunnittelu ja kehittäminen Laatutyö Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus Mitä, miksi ja milloin? Koulutuksen tutkimuslaitos
Uusi tutkintorakenne - Bolognasta eteenpäin Yliopiston ja ammattikorkeakoulujen neuvottelukunta
Sunnuntai, 29. maaliskuuta 2015 KORKEAKOULUJEN RAKENNEMUUTOKSEN VAIKUTUKSET AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIRJASTOIHIN FinELib-päivä Timo Luopajärvi.
Laatua ammatillisen koulutuksen arkeen LARK 3 -hanke Sari Mikkola
Laatua verkossa ITK´06. Verkko-opetuksen laatuhankkeet Portaalissa julkaistavien aineistojen laatukriteerit Tuotteistaminen ja tekninen tuotekehitys VirtuaaliAMK:n.
Konferenssin tapahtumien aikataulutussovellus
PrePETS 2015 Kauniainen - Mäntsälä- Helsinki. TITLE | 2 KLUBIPRESIDENTIN AVAINTEHTÄVÄT PrePETS –
Tilannekatsaus mediatekniikka 2007 Alustava projektisuunnitelma valmis Ulkoasun muutoksia, käynnistysvaiheen tuntien päivitykset.
Matriisien käyttö laitosten itsearvioinnissa Mira Huusko Kehrä-seminaari.
Kohti Ohjaamoa 2 Ryhmäkeskustelut
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen esittely Kirsi Hiltunen.
LAADUNHALLINTA- JÄRJESTELMIEN ARVIOINNIN TULOKSET Anu Räisänen Aila Korpi
Mitä auditoinnissa arvioidaan ja miksi? Johtaja Kari Seppälä, Turun yliopisto Auditointiryhmän puheenjohtaja.
Näyttöön perustuvan tehohoitoympäristön suunnittelu potilaan ja perheenjäsenten näkökulmasta Tiina Koskela, TtM-opiskelija.
Kaste-ohjelman ulkoisen arvioinnin aikataulu ja arvioitavat asiat
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
TEKSTITAIDON VASTAUS Miten vastauksen ainekset kerätään, kuinka sen rakenne suunnitellaan, kuinka se kirjoitetaan ja miten se arvioidaan?
Ammatillisen koulutuksen laadunhallinnan arviointi ja järjestäjien tuki Anu Räisänen
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
30 kuukautta 7 milj. euroa visio oppimisaihioiden käytöstä
Tutkielman teko-ohjeet
Työllistymistä edistävän ammatillisen kuntoutuksen toimeenpanotutkimus (TEAK) Kelan työkokeilu, työhönvalmennus ja mielenterveyskuntoutujien työhönvalmennus.
Havaintoja ulkoisesta arvioinnista
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Yrityksen projektisuunnitelma
Karvi arviointitiedon tuottajana
Innokylän innovaatiokatsaus
Innokylän innovaatiokatsaus
Vankien sosiaaliset oikeudet –seminaari Mia Kilpeläinen
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Työelämä muuttuu, opettajan työ muuttuu – johtamisen on muutut- tava
Esityksen transkriptio:

HAVAINTOJA PILOTOINTIIN LIITTYVÄSTÄ ULKOISESTA ARVIOINNISTA Puh

1 Arvioinnin tarkoitus ja tavoitteet Laadunhallinnan läpinäkyväksi tekeminen: osuvuus Tuki laadunhallinnan kehittämiselle Vertailtavissa olevan tiedon tuottaminen 2 Kriteereiden toimivuus Kriteereiden luokitusta koskeva rakenne hyvä Rakenteen moniportaisuus – vaikeudet jäsentää/erottaa arvioitavia toimintoja Kriteeriluokkien erottamisen logiikka vaihtelee - hienosäätötarvetta Soveltuvuus erilaisten ja erikokoisten yksiköiden arviointityökaluksi: Soveltuu periaatteessa hyvin – kohteiden määrä vaihtelee

3 Erilaiset yksiköt arvioinnin kohteena Soveltuvuus aloittelevien ja pitkälle edenneitten järjestäjien laatujärjestelmien arviointiin Osallistumismotivaatio korkea, myös aitous Kohteiden hyvä valmistautuminen, monitahoiset haastattelut Kriteereiden tulkinnassa eroja 4 Arviointiprosessin onnistuneisuus Tiivis aikataulu Arvioijien hyvä valmistautuminen ja sitoutuminen Aineiston riittävyys, myös lisäaineistoja käytetty Työnjako arviointikäynnillä ja raportoinnissa Monitahoinen tulkinta ja konsensuksen löytäminen 5 Raportin laadinta Aikataulutus projektin yhteisen säätämisen mukaan