SIDA1 Arcada Patient Safety and Learning Center - Arcadan Potilasturvallisuus- ja Oppimiskeskus.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Liikunnanopetuksen suunnittelun hahmottamisen tueksi
Advertisements

SIDA1 Yksityisen yrityksen ja ammattikorkeakoulu Arcadan ylläpitämä palvelukeskus Arabianrannassa. Living lab. yhdistää teoriaopintoja käytäntöön.
KASVATUSSOPIMUS? Tiina Haapsalo.
Moniammatillinen klinikkaopetus
Työpaikkaohjaajakoulutus
Erilaiset oppimisympäristöt ja –menetelmät oppimisen tukena
Tietotekniikan laitoksen uusi linja. Yhteisen rungon ympärille liittyvät oksina Tietotekniikan laitoksen perinteiset ja uudet linjat.
Entä jos jokin menee pieleen Kriisiviestinnän pikakurssi Ulpu Iivari
TUTKINTOTILAISUUDEN ARVIOINTI
OHJAAMINEN.
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Simulaatioharjoitteen suunnitteluprosessi
Johanna Uusimaa, LT, dosentti
Miksi valita lukio? Laura Mäkelä (äidinkieli ja kirjallisuus, ilmaisutaito)
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Oppimiskäsitys Käsitys ammattitaidosta
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
Harry Scheinin1 Lääkäripäivät P Tutkijakoulutus: jatkokurssi (pienryhmä), torstai Hypoteesin testaus ja tutkimuksen voima Harry.
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Laajennettu työssäoppiminen: toplaaja.purot.net toplaaja.wikispaces.com Hidas, tuettu polku.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
FIM PALAUTETTA VUODELTA 1999 KAINUU JA KAJAANI M.P-T 2/2000.
Jokaiselle (julkisella) tapahtumalla on oltava oma turvallisuussuunnitelmansa. Siinä mainitaan vähintään ● Tapahtuman perustiedot ● Osallistujientiedot.
Kokemuksellinen oppiminen (Kolb, Jarvis, Boud)
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Ryhmän merkitys työssäkäyvien gradutyöskentelyssä Työelämää ja opintoja -iltapäivä Tytti Suojanen, Kieli- ja käännöstieteiden laitos Teknisen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO RV/12/11/2004 Internet ohjausalan ammattilaisten, tutkijoiden ja päätöksentekijöiden yhteisenä työalustana Raimo Vuorinen Tutkija,
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Systeemityö 2 Vesiputousmalli Teppo Räisänen, Principal Lecturer
Nuorisopalveluiden tavoitetila
Työpaikkakouluttajan ABC
Hyvät mallit opintojen edistämisessä Leipuri-kondiittorit 05.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
SÄDEHOITO.
Tutkiva & kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen 1. 6
OSCE-tentti Eeva Pyörälä Vuorovaikutusopintojen yliopistonlehtori
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Liite 1 a. 54.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Arja Tahvola/ VOKKE HENKILÖKOHTAINEN OPINTO- SUUNNITELMA OPINTOJEN OHJAUKSEN NÄKÖKULMASTA.
Lapsen ja nuoren tukeminen Tarkkaavaisuuden ja toiminnanohjauksen vaikeudet.
Hoitotyön prosessi Marianne Niinimäki. Hoitotyön prosessi  =hoitotyölle ominainen yksilön, perheen tai yhteisön terveyteen kohdistuvien toimintojen järjestelmä.
Näyttöön perustuvan tehohoitoympäristön suunnittelu potilaan ja perheenjäsenten näkökulmasta Tiina Koskela, TtM-opiskelija.
Palveluvalikoimaneuvoston avoin seminaari Reima Palonen Erityisasiantuntija
ASEPTIIKKA Marianne Niinimäki.
Kansilehti Osaamiskartoitus Rovaniemen koulutuskuntayhtymässä Kari Rekilä.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Kiireellisen hoidon kriteerit valmistelussa Selvitystyön eteneminen Päivi Koivuranta-Vaara HYL Kuntaliitto.
SÄTKY sähköturvapeli 2007 SÄTKY – sähköturvallisuutta pelaamalla Tavoitteena lisätä lasten ymmärrystä sähköturvallisuudesta ja energian säästämisestä –sähkölaitteiden.
Mitä lääkärissä tapahtuu - oireesta diagnoosiin
ASIAKKAAN JA POTILAAN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Joustavat oppimispolut
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
Lecture series – lean in office and knowledge work
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Oppiminen.
Liite 1 a. 54.
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
Ohjauksen ja opintojen henkilökohtaistamisen kehittäminen
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
Liikunnan Perusopinnot
Potilaat mukaan Käypä hoito -suositusten laatimiseen
Esityksen transkriptio:

SIDA1 Arcada Patient Safety and Learning Center - Arcadan Potilasturvallisuus- ja Oppimiskeskus

APSLC – opetuksellinen lisäarvo  Yhdistää teorian ja käytännön  Välitön palaute ja reflektointi potilastilanteesta  ”Full Scale Simulation” metodina on suoraan siirrettävä parallelliprosessi potilaan hoitoon missä suunnitellaan, hoidetaan ja arvioidaan  Metodi on turvallinen, ja samalla ohjaajan kokemus kohtaa opiskelijan kokemattomuutta - mallintamista  Vaikeusaste pystytään kontrolloimaan  Opiskelijaläheinen metodi, joka saa opiskelijan innovatiivisuuden liikkeelle  Herättää ymmärrystä ja vastuuta moniosaiseen todellisuuteen  Harjoitteet voidaan kerrata ja virheitä korjata SIDA2

11/20/20143 Kliiniset ja ei-kliiniset taidot Ammattitaito Potilaan tutkiminen Laitteistojen käyttö Lääkkeet Toimenpiteet Kliiniset taidot Päätöksenteko Kommunikointi Suunnittelu ja ennakointi Tilannetietoisuuden ylläpito Ei-kliiniset taidot Fletcher et al. Br J Anaesth 2003;90:

SIDA4