Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kyläradio Koulutus Kuinka teen paremmin • Puhu yksityiskohdista – ei yleisestä • Anna kuuntelijoille kuvia • Aloita aina parhaalla palalla.
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
ATOT TYÖVALTAISESTI Työssäoppien Yhteisopettajuutta hyödyntäen
Anu Kemppainen TOP-valmentaja Verkostotapaaminen Helsinki
PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
Toimintaohjeet opelle
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
ATOT TYÖSSÄ OPPIEN • Työvaltaistaen • Yhteisopettajuutta hyödyntäen • Integroiden • Työpajoissa ja työsaleissa.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke. Valtakunnallinen koordinointi Tiimileaderit Työelämämn tukeminen Opiskelijan henk.koht ohjaus Atto-ain e et.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Laajennettu työssäoppiminen:
IT- Pedan laaturisteily Yhteenveto tukipalvelujen laatu -ryhmätyöstä Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Oppisopimuskoulutuksen osapuolet
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Havainnollisuus matematiikan opetuksessa käsitekartat Luennot klo
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Avainasioita työssäoppimisen laajentamisessa Sitä saa, mitä tilaa -mallissa TopLaaja työleiri Kangasala Maarit Kuosa ja Hanna Toijala.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Metropolialueen alueellisen palvelukeskuksen pilottihanke HANKEFOORUMI Palvelumalli urheiluseurojen iltapäiväkerhojen ja iltapäivätoiminnan.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
ATOT TYÖSSÄOPPIEN ATTO-AINEIDEN TYÖVALTAISTAMINEN, ESIM. TYÖPAJAT, YHTEISOPETTAJUUS KENELLE? KAIKILLE TEKEMÄLLÄ OPPIVILLE MITÄ TARKOITTAA? KAIKKI ATOT.
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
ATOT TYÖVALTAISESTI Työssäoppien Yhteisopettajuutta hyödyntäen
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2008 – 2011 Laajennettu työssäoppiminen –hankkeen tavoitteet osana valtakunnallista työssäoppimisen kehittämishanketta Vertaisarviointi.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Atto-aineita työssäoppien Lappeenrannan toimipiste Pohjolankatu 12.
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
YHTEINEN IDEOINTI. Mitä yhteisiä työpäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme? Kirjatkaa keskeisimmät asiat ylös. Voisiko joitain näistä asioista.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Palveluiden tunnistaminen Pekka Linna Synergiaryhmä,
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Erityisopiskelijan työssäoppimisen ohjauksen malli SATAEDUSSA
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Lappeenrannan toimipiste Pohjolankatu 12
Tervetuloa Innopajaan
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Työhyvinvointia varhaiskasvatuksessa
Esityksen transkriptio:

Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!

 Tutustukaa yhdessä tuoteryhmänne kuvauksiin  Poimikaa kuvauksista lyhyt tiivistys mallista  Kenelle?  Mitä laajentaminen tarkoittaa mallissa?  Paljonko työssäoppiminen laajenee = vaihteluväli?  Miten ohjaus toteutetaan?  Mitä erityistä? Omaan ”tuoteryhmään” tutustuminen

 Yksi kustakin tuotteistamisryhmästä jää paikalleen ja muut kiertävät yhden ryhmän eteenpäin  Paikalle jäänyt kuvaa lyhyesti mallin keskeisimmät seikat  Täydennetään ryhmän keskustelun pohjalta ja samalla laaditaan swot mallista  8min / ryhmä Learning cafe VahvuudetHeikkoudet MahdollisuudetUhat

OpiskelijaOpettajat Oppimisen tukipalvelut Työnantaja Työpaikkao hjaaja Joku muu, kuka? Kun tarve herää Prosessin suunnitteluv aiheessa Prosessin alussa Prosessin aikana Prosessin loppuessa Prosessin jälkeen

Rakenteet: työnjako, lukujärjestys, modulointi, työnkuvat Resurssit: aika, hlömäärä, laitteet, erityisosaaminen Pedagoginen johtaminen: strateginen johtaminen ja linjaukset, henkilöstön osaamisen kehittäminen ja prosessien johtaminen sekä muutosjohtaminen

 Valitkaa itsellenne näkökulma, josta pedagogista mallia tarkastelette:  Opiskelija  Opettaja  Oppimisen tukipalvelut  Oppilaitos  Työnantaja  Työpaikkaohjaaja  Varmistakaa, että mahdollisimman monta näkökulmaa on ryhmässänne edustettuna Näkökulman valinta

 Jakautukaa kahteen ryhmään. Puolet aloittaa työskentelyn ja puolet seuraa sivusta. Akvaarion ulkopuolella seuraajat eivät voi ottaa kantaa keskusteluun kuuntelevat vain.  Ensin prosessilakana 10min+5min+5min+5min…. Kunnes ruudukko on kaikilta osin huomioitu  Seuraavaksi resurssilakana (nyt aloittaa toinen ryhmä kuin viimeksi) 10min+5min+5min+5min…. Kunnes ruudukko on kaikilta osin huomioitu Ihannetyöskentely akvaariotekniikalla

 Kaivetaan esille pöytäliinat: swot + prosessi + rakenne  Realistiset kuvaukset prosesseista ja rakenteista  Kuvauksessa huomioitu nykytila + ihanne  Yksi yhteinen kuvaus ryhmänne ”tuotteesta”. Voitte kuvata vaihtoehtoiset toimintatavat rinnakkain, mutta niin, että niistä muodostuu kokonaisuus  Yhtä aikaa tulee työstää: prosessikuvausta ja rakenteita  esim. tärkeimmät ohjausprosessit mallista ja mitä ne edellyttävät resursseilta ja rakneteilta Realistisen kuvan rakentaminen

RyhmäTyötilaLounasKahvitauko Nopeat polut (Sirpa)Isosali :30 – 15:00 Hitaat polut (Sirpa)Isosali :30 – 15:00 Yritysyhteistyö (Sirpa)Isosali :30 – 15:00 RuotsinkielisetTuulikin tupa – Ryhmämallit (Terhi)Mattila :50 – 15:20 Oppisopimus (Nina)Eerola :50 – 15:20 Atot työssäoppien (Nina)Eerola – 15:20 Yhteinen lopetus 16:30 – 17:30 Iso Sali. Valmistautukaa esittelemään tämän hetkinen tilanne muille. 5min / ryhmä

 jatketaan siitä, mihin jäätiin.

OpiskelijaOpettaja Oppimisen tukipalvelut OppilaitosTyönantaja Työpaik- kaohjaaja Joku muu, kuka? Edut Haasteet Kuvatkaa ruudukkoon tuotteen edut ja haasteet eri toimijoiden näkökulmasta Halutessanne voitte tehdä koko swotin kaikista näkökulmista

 Lopuksi visuaalinen kuvaus, mikäli aikaa jää: = ensin powerpoint ja sitten posteri