1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla 1.10.2009 – 31.12.2010 Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Toiminnan tunnuslukuja Lokakuu 2011 Yrityksiä 588.
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Työpaikkaohjaajakoulutus
LAAKERI – työelämäyhteistyö sujuvaksi Varsinais-Suomessa Toimintalinja 3: Työmarkkinoiden toimintaa edistävien osaamis-, innovaatio-
Ennakointikamari II Työelämän ja oppilaitosten yhteistyö
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Valmis-hanke – Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Varsinais-Suomessa
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Työmarkkinakeskusjärjestöjen esitykset koulutuksen ja työelämän yhteistyön kehittämiseksi Ehdotukset valmisteltu työurasopimuksen pohjalta käynnistetyssä.
Ammattistartti Ammatilliseen peruskoulutukseen ohjaava ja valmistava koulutus, ammattistartti on  ohjaavaa  joustavaa  yksilöllistä valmistavaa koulutusta.
TAITAVA KESKI-SUOMI -TUTKIMUS
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Alustavia tuloksia.
Uusi Väylä Ammattiin.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Uusi Väylä Ammattiin asti Toteuttaja Tornion Työvoimalasäätiö Osatoteuttajia: Meri-Lapin Työhönvalmennussäätiö Kuhankosken erityisammattikoulu.
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
Yhteistyöpassi/Peltola työelämän YHTEISTYÖPASSI JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO.
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
TOPO Työssäoppimisen portaat Projekti yleistä Omnia toteuttaa, yhteistyökumppaneina LUKK ja Keuda Projektin kesto – Verkostoyhteistyötä.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
HALLITUSBAROMETRI Barometrin toteutus Toteutus 14 kauppakamarin alueella Etelä-Pohjanmaa, Etelä-Savo, Helsingin seutu, Häme, Keski-Suomi,
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2008 – 2011 Laajennettu työssäoppiminen –hankkeen tavoitteet osana valtakunnallista työssäoppimisen kehittämishanketta Vertaisarviointi.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Yhteisopettajuus sekä ATTO- ja ammattiaineiden integrointi
Työpaikkakouluttajan ABC
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Työpaikkakouluttajan ABC
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Innova Länsi-Suomen akk
Yksilölliset opintopolut oppisopimuskoulutuksessa
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Kunnat Yhteensä 311 kuntaa, joista 16 Ahvenanmaalla.
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Kunnat Yhteensä 311 kuntaa, joista 16 Ahvenanmaalla.
Työpaikalla oppiminen - Tietoa ja terminologiaa (TET, TOP, työssäoppiminen, työharjoittelu, oppisopimus)
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Monikanavainen työpaikkatiedotus
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Kunnat Yhteensä 311 kuntaa, joista 16 Ahvenanmaalla.
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Esityksen transkriptio:

1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa lisätään työpaikalla tapahtuvaa opiskelua ja kehitetään uusia ammatillisen oppimisen toimintamalleja - Tavoitteena on mm. lisätä yksilöllisiä mahdolli- suuksia työelämälähtöiseen ja käytännönlähei- seen ammatilliseen opiskeluun sekä tukea työelämään siirtymistä tutkinnon suorittamisen jälkeen.

2 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Projektin organisointi - Projektia hallinnoi Rauman ammattioppilaitos, projektia johtaa Klaus Sjöblom - Projektiin osallistuvat oppilaitokset, joissa järjestetään nuorisoasteen painoviestinnän alan koulutusta Rauman ammattiopisto, Jyväskylän ammatti- opisto, Porvoon ammattiopisto, Pohjois-Karjalan ammattiopisto

3 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Projektin organisointi - Jokaisesta neljästä oppilaitoksesta osallistuu 1-2 henkilöä 8 h/vko työpanoksella projektiin - Projektihenkilöstö toimii neljällä oppilaitosten toimialueella Suomessa; Satakunta, Keski – Suomi ja sen ympäristö, Itä – Uusimaa/Kymenlaakso, Pohjois-Karjala/Itä – Suomi ’

4 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Projektin alustava aikataulutus - Koko projektihenkilöstö kokoontuu n. 6 kertaa projektin aikana. - Ensimmäinen ns. työkokous pidetään Aluksi päivitetään käytössä oleva ”tieto ja taito” sekä toimintatavat ja käytänteet projektin edetessä (mm. rahaliikenne käytännössä jne). - aikataulutus tarkentuu palaverissa

5 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Projektin toimenpiteet 1.Asiakaspotentiaalikartoituksen tekee osto- palveluna hankittu yritys kunkin oppilaitoksen toiminta – alueesta. Projektihenkilöt avustavat kartoitusta. Ajankohta marraskuu 2009 – tammikuu 2010, tulokset helmikuu Opiskelijoiden työssäoppimisen suunnittelu laajennetussa työssäoppimisessa, kirjallinen ohjeistus, lomakkeet

6 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Projektin toimenpiteet 3. Ohjauksen suunnittelu työssäoppimisessa, palautteenkeruujärjestelmän luonti, arvioinnin toteutukseen luodaan apuvälineitä 4. Opetussuunnitelmallinen suunnittelu jakso- tukseksi laajennetussa työssäoppimisessa 5. Opettajien työelämäjakso (1 kk), laajennetun työssäoppimisen suunnittelu työpaikoilla