VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Hyvä Diili ohjausta yrittäjille
Advertisements

Kansalaisvaikuttamisen verkkokurssi
PRIIMA -kehittämispäivä
Valtakunnallinen kielikoe
Pohjiksen Uutiset 8. Luokan moniaineprojekti. Projektin tavoitteet  Jokainen luokka koostaa uutislähetyksen (videon) annetusta aiheesta  Uutislähetys.
NOPS – hanke Hyria Karankatu 3-5 NOPS -seminaari
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Projektisalkun hallinta
Prosessiteollisuuden toimeenpanon tuki -hanke Rolf Holmberg ja Terhi Puntila Tampere.
Nuorten palvelut Reimari 3
K E S K I - S U O M E N Y M P Ä R I S T Ö K E S K U S Verkostot yhteistyön edistäjinä Uudenmaan yhteistyöseminaari Anna-Liisa Kiiskinen, KT,
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
Avainopistojen Lake-hanke ”Avainhanke II”
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä Työpaja 17.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Broker-kokemuksia -TEKEMÄLLÄ OPPII- Oppisopimuskoulutuksen järjestäjien seminaari koulutustarkastaja Liisa Klinge Jyväskylä
Kiihdytys yhdestä kuuteen Oppisopimusliikkuvuuden lyhyt oppimäärä.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Virvatuli-koulutusseminaari Anna-Elina Lavaste, rehtori
Laatukriteerien pilotointi ja itsearvioinnin toteutus KAOssa Esa Oikarinen Koulutuspäällikkö Kainuun ammattiopisto.
SSKKY laadunhallintajärjestelmän itsearviointi 2014 Elise Anttalainen-Kulmala Mikko Kaskari.
Tuetusta itsearvioinnista Paletti-hanke
Helsingin VALIKKO ryhmän toimintasuunnitelma Mustasaari Saara Jäämies ja Hanna Lipasti-Raulus, 08/2012.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
CAF Poliisihallinnossa
Projekti käsitteenä Projekti on selkeästi asetettuihin tavoitteisiin pyrkivä ja ajallisesti rajattu kertaluonteinen tehtäväkokonaisuus, jonka toteuttamisesta.
Päiväkeskustoiminnan tutkimushanke Sininauhaliitto Tutkija Aki Rogel.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Pilotoinnin tavoite Tavoitteena on testata kriteeri- ja arviointiprosessiehdotusten toimivuutta ja tunnistaa niihin.
Leena Björkqvist TeiniMinno –esiselvityshanke 2014 Arviointisuunnitelma Leena Björkqvist, Metropolia AMK TeiniMinno –esiselvitys arvoidaan suhteessa.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
LAATUSAMPO –hanke Pentti Heikkilä / Sirpa Korhonen
Ryhmäkorjauskysely työpajan pohjustukseksi Toteutus 6-8/2013.
MAAKUNNALLINEN PALLIATIIVISEN HOIDON TÄYDENNYSKOULUTUSMALLI
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
KANDIRYHMÄ KEMIAN LAITOKSELLA Johanna Kärkkäinen Mentori: Leena Kaila Opintori
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Digioppi Ohjausryhmä
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
© Turun Oppisopimustoimisto 2009 Nappaa Nuori Töihin oppisopimuskoulutuksella Varsinais-Suomessa joka kolmas päivä yksi nuori työllistyy oppisopimuksella.
Mentoripankin ylläpito ja kehittäminen Opso ry Mentoripankki- jaos vakinaistettu toimimaan opso ry:n alla jäsenet toimistoista, joilla kiinnostusta kehittää.
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO YHTEENVETO.
KAUPUNKIELVI SEMINAARI klo Elvi-projektit 1. Ikääntyneiden kotona selviytyminen Kyläelvi Kolmas ikä pohjoisissa suomalaisissa.
Projektikoordinaattori Anne Siekkinenpuh Setlementtien sosiaalisen tilinpidon verkostohanke 2008–2011 Setlementtien.
Millaisia muistoja arvioinnista omalta kouluajalta?
Maakuntaohjelman 2014 – 2017 arviointi
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
tekijä: Kari Martelius valvoja: Raimo Kantola
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Maakuntaohjelmatyö Keski-Pohjanmaalla
Sääksjärven koulu rehtorin rekrytointiprosessi (vakanssi numero 774)
Vertais-auditointi-sparraus
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 1 agenda Ongelman kuvaus, tavoitteet, rajaukset,
Psykososiaalista tukea tarvitsevat
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Asiantuntevia ohjelmistoratkaisuja
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Yhteinen keittiö -hanke
Tarjouspyynnön mallipohja
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Järjestö 2.0: mukana muutoksessa - avustusohjelma yhdenvertaisuuteen digitalisoituvassa toimintaympäristössä Hankesuunnitelun tueksi käydystä yhteisestä.
Esityksen transkriptio:

VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja  Lapin oppisopimuskeskus

Lähtökohta arviointiyhteistyöhön  Toimijatasolla toteutettu säännöllisiä tapaamisia 2 krt/vuosi  Päätettiin, että jokainen valitsee itse arvioitavan alueensa  Valituksi tulivat:  OSAO 3, suunnittelu  KPEDU 5, päättäminen  KAO 1, johtaminen  Optima 5, päättäminen  RKK 2, edellytysten varmistus

© MML, 2012 VETO I toimijat OSEKK / OSAO koordinointi KPEDU / oppisopimustoimisto Optima samkommun Kainuun maak.ky/KAO RKK / Lapin oppisop.keskus VETO II kumppanit OSAO - hengitysl. HELI/ao.Luovi -valtakunnallinen KPEDU – Järviseudun kky/Sopeva KAO – Jokilaaksojen kky / JEDU Lapin oppis.- Kemijärvi ja KT kky Lappia

Arvioinnin toteutus VEDOssa  Arviointiryhmät: jokaisessa arviointipaikassa oli kaikkien muiden edustus ( 1-2 henk./tsto yht.6-8 arvioijaa)  Hajautettiin mahdollisimman monelle  Kahden yön sessioita  Ensimmäinen iltapäivä kysymykset ja työnjako  Toinen päivä haastattelut ja yhteenvetoa  Kolmas aamupäivä palautteen kasaus

Haastattelun valmistelut  Haastateltavien valinta, ei pelkkiä ”huippuja”  Aikataulutus, riittävän väljä  Ennakkomateriaaliin tutustuminen ja sen vertailu KRITEEREIHIN  Kysymysten teko ja pohjautuminen KRITEEREIHIN  Kysymysten etukäteen mietintä  Avoimuus ja luottamus avainasioita

Yhteenveto  Haastattelujen jälkeen heti asiat paperille  Seuraavan päivän aamuna yhteinen käsittely raportin pohjaksi ja pikapalautteen koonti  Raportinkirjoitus mielellään HETI

Raportti  Käsittely koko toimiston kanssa heti  Poiki HETI kehittämiskohteita  Antoi myös uskoa omaan tekemiseen

Välittömiä muita vaikutuksia  Itsetunnon kohoaminen  Uudet tuttavuudet ja verkostot  Yhteisten kipukohtien havaitseminen  Yhteisten kehittämiskohteiden löytö  Keskustelut ”oikeista” asioista kun huomattiin, että olemme kaikki vain kuolevaisia ja erehtyväisiä  Parasta bencmarkausta

VETO-malli  Koska arviointiin muiden toimijoiden luona osallistui useampi henkilö/toimisto ja eri toimijoiden luona arvioitiin eri osa-alueita, toi se välittömästi hyödyn oman toimiston laatutyöhön. Osaaminen ja ymmärrys KOKO prosessista levisi YHTEISESTI kaikille. Kaikki ovat ”laatuvastaavia”.

VETO II  Kevyempi toteutusformaatti arvioinnissa  arvioidaan pareittain (poikkeus Lappi)  VETO-I:een osallistuneilla uusi alue  Uusilla kumppaneilla itse valitut alueet (3)  Aikataulut ja arvioijat alustavasti sovittu