Taiteen ja kulttuurin akvaario Kulttuuri Opinto-info Taide Oma juttu Aloitus Lähteet Linkkiapaja TAIKUAKVAARIOTAIKUAKVAARIO Ritva Somerma 11.11..2004.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Leena Tornberg, projektikoordinaattori
Advertisements

KIRJASTOPALVELUT 2010-LUVUN SUOMESSA Lahti Hannu Sulin.
Asiantuntijuus ja työelämäorientaatio
Varparannan, Venejoen ja Puson kylien yhteinen ilta 27. 3
Media vaikuttamisen ja vuorovaikuttamisen välineenä
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
Liikunnan ja kulttuurin PARAS –seminaari Kokkolassa
Tekstiili- ja vaatetusalan virtuaalikouluhanke
VALOVUOSI = km IHMISIÄ = 1 IHMINEN / km LINNUNRATA Ø = VALOVUOTTA
Kolmivaiheinen nuoruus: kehitystehtävät
Kulttuuri ja hyvinvointi kulttuuripolitiikan näkökulmasta Kulttuurin hyvinvointivaikutusten toimintaohjelman asiantuntijaryhmässä Esa Pirnes.
WE LOVE HELSINKI.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Rikkaveen seudun kyläilta pidettiin melko pienellä porukalla 6.3. Kolmikannassa. Hyvää keskustelua syntyi niin kylätoiminnan kuin valokuidunkin osalta.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Viikko 7 (11. – ) Maanantai: (11.2.) - Tiistai: (12.2.) Avoimien ovien päivä klo LK: Yrityskylä-päivä Keskiviikko: (13.2.) -Rästikoe.
DEMOKRATIA, OSALLISUUS JA VAIKUTTAMINEN UNESCO-KOULUSSA
Viikko 8 (18. – 22.2.) Maanantai: (18.2.) -Kulttuuripolku/Taidemuseo 8D klo , 8E klo Tiistai: (19.2.) -TET-info auditoriossa 8ABC klo.
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys. Mediakasvatus 1.Mediataitojen kartuttaminen 2.Median käyttö oppimisympäristönä 3.Media tiedonkäsittelyn välineenä.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Medialukutaidon tila ja toteutus Euroopassa
UE1 syksy 2007© Anne Rongas1 Uskonto ja kulttuuri  Millä eri tavoin aihetta voisi hahmottaa?  Kulttuuri vaikuttaa uskontoon ja uskonto kulttuuriin 
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
MEDIA Media, latinan kielen sanasta medium. Engl. medium-sanalla kolme merkityst ä  1)jotakin, mik ä “ sijoittuu v ä liin ”, ” toimii v ä litt ä j ä.
Media joukkoviestinn ä n sanomien erittely ä niiden taustan ja v ä lineen ominaislaadun kannalta sek ä sanomien omaa tuottamista.
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Mitä on kulttuuri?.
Seikkailu- ja elämyspedagogiikka
MITÄ VIESTINTÄ ON? Vuorovaikutusta eli yhteyttä toisiin ihmisiin ja ympäristöön Sosiaalista vaihtoa, jossa osapuolet vaihtavat keskenään mielipiteitä,
AJATTELU JA OPPIMAAN OPPIMINEN OneNote-kuvakkeita Voit käyttää valmiita painikkeita tai käyttää niiden osia uusien rakentamiseen – kaikki painikkeet koostuvat.
MONILUKUTAITO Monilukutaito on kyky hankkia, muokata, tuottaa, esittää ja arvioida tietoa erilaisissa oppimisympäristöissä ja -tilanteissa. Myös hahmottaa,
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Tervetuloa koulutukseen!. Ryhmätilanteet ja sanaton viestintä.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
Terveystiede oppiaineena. Monitieteisyys taloudellinen näkökulma historiallinen näkökulma liikuntatieteellinen näkökulma biologinen, lääketieteellinen.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
12 Vaikeuksia voi ennaltaehkäistä ja niistä voi selvitä Ydinsisältö.
ME-hengen kehittäminen
Ekonomi Summit 2016 Anne Korkiakoski
Laaja-alainen osaaminen
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN.
Kohti ammattia -jakso 2017−2018 Osaamispolun jatkumo -hanke.
Sanna Heino lehtori Koulutuskeskus Tavastia
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Vanhempainilta
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
Uskonnon ulottuvuudet
VIESTINTÄ.
KUVATAIDE Kuvataideopetuksen tarkoituksena on kehittää opiskelijan ymmärrystä yhteiskunnan ja ympäristön visuaalisista ilmiöistä ja niiden merkityksistä.
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN.
SUUNNITTELE, TOTEUTA, ARVIOI JA KEHITÄ
9. Oppimisen psykologinen perusta
VARHAISKASVATTAJA LUO TURVALLISEN KASVU- JA OPPIMISYMPÄRISTÖN
Sisältöalueet esiopetuksessa
Nuori ja netti | kasvaminen mediakulttuurissa
Cultura Yhdistävä tekijä
VIESTINTÄ MITÄ SE ON?.
Hanke
Kansanterveyden edistäminen Lastensuojelu- ja nuorisotyö
Esityksen transkriptio:

Taiteen ja kulttuurin akvaario Kulttuuri Opinto-info Taide Oma juttu Aloitus Lähteet Linkkiapaja TAIKUAKVAARIOTAIKUAKVAARIO Ritva Somerma

OMA TUOTOS MEDIAKULTTUURI TAPAKULTTUURI KULTTUURI Tavoitteet Opiskelutavat Aikataulu Arviointi ym. Opiskelu verkko- oppimisympäristössä TAIDE KULTTUURI- YMPÄRISTÖ AMMATTI KULTTUURI TAPAHTUMAT OSALLISTUMINEN Mitä kulttuuri on? Kulttuurinen identiteetti, sankarit Kulttuurin ilmenemismuotoja, kulttuurikäsityksiä, yhtenäiskulttuuri Suomalaisuus, symbolit, perinteet, tavat, me ja muut, kansainvälisyys, monikulttuurisuus Mitä taide on? Taiteen lajeja ja linkkejä, Tyylikaudet ja niiden pääpiirteet Taidemuseoita ja gallerioita, linkkejä Taiteeseen tutustuminen, tuottaminen ja tulkinta Sosiaalinen ympäristö, yksilö, yhteisö Fyysinen ympäristö, rakennettu ympäristö, viihtyisyys Omat paikat ja niiden merkitys Ympäristön lukutaito, muotoiltu arki Ammatti-identiteetti, arvot Ammattietiikka, tunteet Ammattikulttuuriin kasvaminen Harrastukset Lähialueen taide- ja kulttuuritarjonta Osallistuminen, vaikuttaminen Hyvät tavat, etiketti, pukeutuminen Kansainvälinen tapakulttuuri, kulttuurishokki Sanallinen ja sanaton viestintä Mediat, radio, TV, Internet ym. Medialukutaito Omat vahvuudet, uudet ulottuvuudet Luovuus, visuaalisuus, elämykset, viestit Ritva Somerma 2004 TAIKU- AKVAARIO