Leena Koskimäki, Hämeen ammattikorkeakoulu Liiketunnistin Kinectin hyödyntäminen opetuksessa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Liikunnanopetuksen suunnittelun hahmottamisen tueksi
Advertisements

Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
QR- koodit ja mobiilitentti
Luku 5 – Tietojen hakeminen sovelluksiin
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Samuel Rahikainen Tietotekniikan kandidaattiseminaari
Teknodida Orivesi Heikki Ruismäki Helsingin yliopisto OKL.
© 2012 Tieto Corporation Vaatimukset ja Testaus – Kokemuksia TestausOSYn seminaari , Tapiola Erkki Pöyhönen Lead Test Manager Tieto, Enterprise.
TUOTTEISTAMINEN Leena Vainio Hämeen Ammattikorkeakoulu AKTIIVI hanke 4
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Ellit - keskustelut “news-groups” räätälöityjä palveluja
AS Harjoitustyön opiskelijapalaute Palaute vuosilta 2010, 2011, 2012.
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Skills-laivaseminaari Yrittäjyyskasvatus ammatillisen koulutuksen näkökulmasta Paula Kyrö Yrittäjyyskasvatuksen professori Aalto Yliopisto, Kauppakorkeakoulu.
LINUX Anniina Fagerström, Valtteri Karttunen, Tuukka Koivisto, Niko Liukka, Joonas Salminen ja Janne Strömberg 25/10/2013 LINUX.
HakuVerkko Jatka katselua, uutta tietoa tulossa tapahtumista ja tapaamisista!!!
Syysseminaari 2011 Hämeenkyrö Heidi Cavén, Forssan Rotaryklubi.
Uusi Väylä Ammattiin asti Toteuttaja Tornion Työvoimalasäätiö Osatoteuttajia: Meri-Lapin Työhönvalmennussäätiö Kuhankosken erityisammattikoulu.
Päijät–Hämeen ennakointiverkoston seminaari TULOKSISTA TULEVAISUUTEEN Risto Ilomäki Lahti
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Satakunta University of Applied Sciences KYLÄMAISEMAT KUNTOON Taide, kulttuuri ja ympäristö Tomi Kuusimäki.
Web 2.0 tiivistetysti 1. Ohjelmistoalusta on Web. Webtop korvaa Desktopin. Keskeistä yhteisöllisyys ja ”Software as a Service”. 2. Kollektiivisen älyn.
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
AIKUINEN OPPIJA.
Teknodida 2008 Jyväskylän yliopisto, Musiikin laitos.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Timo Järvensivu, KTT, tutkija, verkostoasiantuntija
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus -projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
Missä mennään  Paikkatietoon pohjautuvan tiedonkeruu/oppimisympäristön tavoitteena on perustaa "Mobiili Herbaario", jonka kasvit ovat luonnossa.
Tulevaisuus … Tieto – tiedon käyttö Oppiminen Yksilölliset opintopolut Elinikäisen oppimisen avaintaidot Geneerinen kyvykkyys Verkostoyhteiskunta.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Mitä opetan ammatillisessa?
Tietojenkäsittelyn toisen lukuvuoden 1. lukukausityö Syksy 2010.
Itä-Suomen EAKR-SKOM NSPA – Pohjoisen harvaan asuttujen alueiden politiikkalinjaukset Satu Vehreävesa ohjelmapäällikkö, Pohjois-Savo.
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
HUKI-projekti pähkinänkuoressa Lajipäällikköpäivät Leena-Maija Talikka Skills Finland ry ”Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
Macromedia Flex Mikko Honkanen. Esityksen sisältö Flex verrattuna Flash:iin Flex sovelluksista tekniikka ja vaatimukset Flex builder esimerkit.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
1Copyright © Sopima 2009 Sopima Oy Hiilikatu 3, FI-00180, Helsinki, Finland Sopimusten verkkopankki Paras tapa hallita.
Jukka Saari haastattelu. Tietoa jota et ehkä tiennyt henkilöstä jota et tiennyt!!!
Avoin tiede ja tutkimus -tiekartan vastuut tutkimusrahoittajille Ilona Lundström
JulkICT Lab ja Dataportaali Avoin data ja palvelukokeilut Pelvelukehityksen ekosysteemi julkisessa hallinnossa Mikael Vakkari – JulkICT/YRO.
Julkisten palveluiden suunnittelu osana yleiskaavatyötä – koontia keskustelusta
LINGCOMM Eija Torkinlampi Centria AMK Centria-ammattikorkeakoulu |
Kielten laitos HALUATKO KIELENKIINTOISEN OPISKELUPAIKAN?
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Aikuissosiaalityön Praksis
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Kohtaamisia pelimaailmassa
Työkaluja tehtävien tueksi
Appsit ja vimpaimet liikunnanopetuksessa
Tiimijaksolla Turun Lyseon lukiossa
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Taidon ja taiteen tulevaisuuden voimaa
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Pelit opetuksen tukena
Eliksiiriä elämään taidon ja taiteen voimalla
Esityksen transkriptio:

Leena Koskimäki, Hämeen ammattikorkeakoulu Liiketunnistin Kinectin hyödyntäminen opetuksessa

Esityksen sisältö • Johdatus liikeohjaukseen ja -tunnistukseen – Kinectin toimintaperiaatteet ja käyttö • Opetus ja oppiminen – sovellukset • Tulevaisuus

AVO2 ● Avoimuudesta voimaa oppimisverkostoihin – hanke ( ) ● Avoin ilmapiiri oppimiseen, tekemiseen ja osallistumiseen, mahdollistavat teknologiat ● HAMKilla erityisenä kehittämisen kohteena erityisryhmien osallistuminen sekä arkea helpottavat palvelut ja niiden käyttö – opiskelijat ja hyvinvoinnin ammattilaiset mukana (3DM)

LIIKETUNNISTUS JA TEKNOLOGIA

Tienraivaajat

Kinect • Alun perin liikeohjain Xbox 360-pelikonsolille; suunnattiin pelimarkkinoille – Julkaistiin marraskuussa 2010, välitön hitti – Xbox-pelivalikoima painottunut liikunta- ja ns. koko perheen peleihin • Pian julkaisun jälkeen yleisö alkoi kehittämään omia sovelluksia sekä kehitystyökaluja – Vaihtoehtoiset sovellukset ja käyttötavat – Open source -projektit – Myös Microsoft julkisti oman sovelluskehitys- alustan, jota jatkuvasti päivitetty • Kinect for Windows julkaistiin – Kehittyneemmät ominaisuudet – Lisäapuja sovelluskehitykseen

Teknologia • Tunnistinsensorit: videokamera, syvyysanturit – 4 mikrofonia, moottori jalustassa • Kielipaketit englanniksi, espanjaksi ranskaksi, saksaksi ja japaniksi

Sovellusten käyttö • Kaupalliset PC-sovellukset vielä harvassa – Ilmaisia sovelluksia löydettävissä • Koodiprojekteja löydettävissä hakemalla – Ei takeita toimivuudesta – Saattaa vaatia koodin hienosäätöä

OPETUS JA OPPIMINEN

Opetus ja oppiminen • Havainnollistavuus, käyttöliittymät ja liikeohjaus – Jmol – Google Maps Google Maps – Kinect Math – Mirracle Mirracle – Viittomakieli Viittomakieli

TULEVAISUUS

Kinectin mahdollisuudet opetuksessa • Edullisuus • Vaihtoehtoinen tapa oppia, opettaa ja hahmottaa asioita • Käyttöliittymät ja -mahdollisuudet • Yhteistyö: Mahdollisuus useamman käyttäjän yhteiseen toimintaan • Itseopiskelu • Virtuaalinen/lisätyn todellisuuden oppimistilanne • Robotiikka • Ilmaiset työkalut joilla luoda sovelluksia juuri omaan tarpeeseen – Avoin ilmapiiri omien tuotosten jakamiselle • Pelaamisen konseptin laajeneminen

Haasteet • Fyysisen tilan vaatimukset – muutos opiskelutiloissa? • Välillä hienoista teknistä kankeutta havaittavissa • Teknologia jää itseisarvoksi • Mullistus oppimisen ja opetuksen kulttuurissa • Arki

Kokemuksia hankepilotista • Syksy 2012 – Ensimmäiset pelipilotit Virvelinrannan asiakkaille • Kaupallisilla konsolipeleillä • Elämykset, kokemukset, harjaantuminen – Opiskelija-asiakas -vuorovaikutus • Jatkossa • Ilmaisulliset (Musiikki, liikkeet, eleet…) • Uusia taitoja opettavat – Tukiviittomat, liikkeeseen perustuvat taidot, oivallukset

Tulevaisuus • Uudet teknologiat yhä saumattomammin ja huomaamattomammin osana arkea • Teknologia tulee käyttövarmemmaksi – Varmuutta käyttäjillellekin – Myös virtuaali- ja lisätyn todellisuuden sovellukset

KYSY NYT, KYSY MYÖHEMMIN!