VOA-oppimispäiväkirja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
KASVATUSSOPIMUS? Tiina Haapsalo.
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Future Learning Environment
AVARUUS Tutkiva oppiminen
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
14 websuunnitteluvinkkiä!
Tutorin muistio Tutor on ryhmän toiminnan asiantuntija. Ei siis välttämättä sisältöasiantuntija. ohjaa ja auttaa opiskelijoita näkemään aihetta eri näkökulmista.
Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä Työpaja 17.
Matematiikan oppiminen.
Tampereen yhdistysrakenne hanke
Minä oppijana 1 ov..
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Ajatuksia oppimisesta
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
W5W ja opintojen uusi mitoitus Tanja Lapinlampi W5W-suunnittelija.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Ihminen ääriolosuhteissa -kurssi
– SUOMEN EKONOMILIITTO – – FINLANDS EKONOMFÖRBUND – EkonomiEsimies - Lähikoulutus: itsetuntemuksen kautta muutokseen Tahko ja
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
Tutor-koulutus SÄHKÖN TUTOR-KOULUTUS Vuorovaikutus ja tutortoiminta.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
Tarinaa työn mielekkyydestä
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Vastavalmistuneen puheenvuoro Risto Laine
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Oppimisen psykologiaa
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Yhteisöllinen oppiminen Heini, Kati, Emilia, Tommi, Essi, Petra ja Noona.
Luokan OneNote - muistikirja PERUSTEET
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Kieli itseilmaisun välineenä
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Sähköiset yo-kirjotukset
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
Anna Alftan Heikki Hannula
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Esityksen transkriptio:

VOA-oppimispäiväkirja Eeva Karttunen

Asiantuntijuus verkko-opetuksessa Ihmettelyä viikkotehtävistä, tekee opiskelun liittämisen omien päivätöiden oheen joustamattomaksi Oppimispäiväkirjasta en ole aiemmin kokenut olevan hyötyä omalle oppimiselle, en tiedä löydänkö tämän työkalun punaisen langan nyt Portfolion suunnitelma???  en ymmärrä pointtia Missähän vaiheessa tulevat mukaan ne työkalut, joita omassa substanssissa käytetään?

VOA1-moduuli Samoja kysymyksiä pyöritetään tehtävästä toiseen.  olisi hyvä päästä eteenpäin, ettei turhautuisi

VOA2-moduuli Tehotonta oppimista, että pitää itse tutustua välineisiin, joita ei ole aiemmin käyttänyt Istun kaksi tuntia koneen ääressä ja lopulta hermostun, kun en tiedä miten välineeseen edes pääsisi sisälle Tässä moduulissa jatkuu paikallaan polkeminen asioissa

VOA2 – lähipäivän mietteitä Tekniikkasähläys vie aikaa Itsestään selvyyksiä!! Ovatko välineet tuttuja opiskelijoille Mitä niiden käyttö vaatii opettajalta Lisäarvon tuottamisen näkökulma on jäänyt selvästi vähälle huomiolle tässä koulutuksessa Tää on opettajan peruskauraa!!

VOA3-lähipäivä Oppimisprosessin yleinen malli Kurssissa pitäisi tapahtua muutosta aloituksen ja lopettamisen välissä  oppimisesta on jäätävä jälkiä kurssipohjaan Yhteisöllinen oppiminen – yhteisvastuullinen oppiminen Onko minun oppimisestani hyötyä muille? Oppimistilanteet = tapaamiset verkossa, fyysisesti, yms.

Vihje Tee ennakkokäsityksistä tai kokemuksen perusteella tietämästäsi väärinymmärryksistä valintatilannetehtävä Voisiko olla tehtävä ”etsi viisi virhettä”?

Tutkivan oppimisen malli Rakenna esim. moodlen aiheet tähän runkoon Ongelmien asettaminen Työskentelyteorioiden luominen Kriittinen arviointi Syventävän tiedot etsintä Tarkentuvien ongelmien asettaminen Uusien työskentelyteorioiden luominen Kontekstin luominen Jaettu asiantuntijuus

Dialogisen oppimisen malli Monologi Dialogi Yksin ajattelemista Yksisuuntaista Pitkiä puheenvuoroja Valmiita ajatuksia Epäselvissä tilanteissa Ollaan hiljaa Asiat paketoidaan Valmiiksi liian nopeasti Yhdessä ajattelemiseen Monisuuntaisia Lyhyitä puheenvuoroja Keskeneräisiä ajatuksenkulkuja Epäselvissä tilanteissa tiedustellaan Asioita pidetään avoimina riittävän kauan

Tapausperustainen oppiminen Tapaukset ankkuroivat oppimisen aitoihin ongelmiin ja kysymyksiin Tapaus voi olla mm. Teksti Videoklippi Opiskelijan oma kokemus Autenttisuuden tuntu merkityksellistä

Usean opettajan opetustilanteisiin jokaiselle oma rooli Vinkki! Usean opettajan opetustilanteisiin jokaiselle oma rooli Agentteja Jäniksiä Yms. Kurssilla on hyvä olla pieniä tehtäviä pitkin matkaa