vs. koulutuspäällikkö Eija Haverinen,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Advertisements

MIHIN PERUSKOULUN JÄLKEEN?
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
ECVET tulee, oletko valmis! –seminaarisarja
Riitta Karusaari Koulutuspäällikkö Lapin matkailuopisto
Haluatko ammattiosaajaksi? - ammatillinen koulutus mahdollisuutena
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS Kauppakatu 28 B 3.krs, (Kauppakeskus Aapeli)
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
AJANKOHTAISTA AMMATILLISESSA JA AIKUISKOULUTUKSESSA
UUDENKAUPUNGIN AMMATTIOPISTO NOVIDA
ECVETin ABC ECVET liikkuvuudessa ja opettajan työssä
Coulutuscoctail
Ammatillinen koulutus
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Tredu eli Tampereen seudun ammattiopisto Koulutuscoctail
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
VALTIONAVUSTUSHANKKEIDEN ALOITUSTILAISUUS - Hankeryhmä: joustavien ja yksilöllisten opinto- ja tutkintopolkujen rakentamisen tuki Ulla Aunola.
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Kiipulan ammattiopistossa
Kiihdytetty opiskelupolku 2,5 v./SOTE 1. vuosi Kaikille pakolliset ammatilliset tutkinnon osat 50 ov Opiskellaan ryhmän mukana, 30 ov: Kasvun tukeminen.
Maaseutuopiston aikuiskoulutus Maaseutuopetuksen johtokunta
AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Osaamisen ja sivistyksen asialla AMMATILLISTEN PERUSTUTKINTOJEN KEHITTÄMISEN PERIAATTEET OPM:n päätös (dnro 2/502/2008) Marja Hollo Tampere
Ammattilaiseksi oppisopimuksella Joustavasti, yksilöllisesti ja käytännönläheisesti
Kiinnostaako tekeminen ja lukeminen?
Ammatillisten tutkintojen kehittämislinjausten tausta ja tarkoitus Ammatillisen koulutuksen säädöksiin muutoksia – opetussuunnitelmat tarkasteluun Jyväskylä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
VALMA Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus
Ammatillinen koulutus ja Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä
TOPLaaja 5 Pedagogisen kehittämistyön keskeiset tavoitteet ja odotettavissa olevat tuotokset Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeiden 2013.
Siirtymät koulutukseen ja työelämään
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. Ammatillinen koulutus Suomessa 2015 toimitusjohtaja Petri Lempinen Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys.
VALMA MUUTOSTEN TUULISSA Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus
Osaamisperusteisuus perustutkinnon perusteissa
Ammatillinen koulutus
Turun ammatti-instituutin tilannekatsaus
Meillä tehdään osaajia! sasky.fi/ikata. Sastamalan koulutuskuntayhtymä/ Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos IKATA on valtakunnallisesti arvostettu,
HUIPPUOSAAMINEN UUDISTUNEISSA PERUSTEISSA - MITEN JEDUSSA SIIHEN VASTAAMME? HUIPPUOSAAMISEN TEEMAPÄIVÄ YLIVIESKA ULLA MÄNTYKANGAS
VALMA avoimet ovet Hakuajat ja hakeminen – , koulutus alkaa – , koulutus alkaa – ,
Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus VALMA (60 osaamispistettä) Antaa opiskelijalle valmiuksia ammatilliseen peruskoulutukseen hakeutumiseksi.
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkinnon perusteiden muutokset ja Opetusneuvos Merja Lahdenkauppi
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Matkailualan perustutkinnon perusteiden muutokset ja Opetusneuvos Merja Lahdenkauppi
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hotelli-, ravintola- ja catering- alan perustutkinnon perusteiden muutokset ja Opetusneuvos Merja Lahdenkauppi.
Yhteiset valinnaiset tutkinnon osat (=VYTOT)
Tämä diasarja on tarkoitettu opojen käyttöön.
Liiketalouden opiskelu
Kahden tutkinnon-info Tervetuloa!
Kohti ammattia -jakso 2017−2018 Osaamispolun jatkumo -hanke.
Ammatillisen koulutuksen valtionosuusrahoitus vuosi >
Ammatillinen koulutus haasteiden edessä – mitä seuraavaksi?
Ammatillisen perustutkinnon rakenne
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Ammatillisen koulutuksen tutkintojärjestelmän kehittäminen Ammatillisen koulutuksen kevätseminaari Kuerkievari ma opetusneuvos Seija Rasku
TTS Työtehoseura kouluttaa – tutkii – kehittää
Ammatillisen koulutuksen reformi
Kahden tutkinnon polku
Sirkka-Liisa Kärki Yksikön päällikkö, opetusneuvos
Yhteiset tutkinnon osat
Ammatillisen koulutuksen reformista
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Ajankohtaista KPEDUssa ja ammatillisessa koulutuksessa
johtava rehtori Timo Olli KOUVOLAN SEUDUN AMMATTIOPISTO
Valtionavustukset 2014 ammatillisen peruskoulutuksen tukena
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Todistukset ja todistuksiin merkittävät tiedot
Esityksen transkriptio:

vs. koulutuspäällikkö Eija Haverinen, Coulutuscocktail 25.10.2013 Koulutuskeskus Valo vs. koulutuspäällikkö Eija Haverinen, toimipistevastaava

Kaikki ammatillinen koulutus nyt samalla kartalla.

Tämä on Tredu Perustettu 1.1.2013 Nuoria opiskelijoita 8000 Aikuisopiskelijoita vuosittain 10 000 Oppisopimusopiskelijoita vuosittain 3700 Henkilöstöä 1200

Tredu lukuina 31 perustutkintoa 35 ammattitutkintoa 11 erikoisammattitutkintoa 20 toimipistettä 8 kuntaa 116 miljoonan liikevaihto

Tutkinto = 180 osaamispistettä Esimerkki ammatillisesta perustutkinnosta tutkinnon perusteiden uudistuksen myötä Tutkinto = 180 osaamispistettä O H J A U S tutkinnon osat Vapaasti valittavat Vapaasti valittavat tutkinnon osat VAPAASTI VALITTAVAT TUTKINNON OSAT tai Ammatilliset tutkinnon osat Työprosessi Työprosessi AMMATILLINEN TUTKINNON OSA Työprosessi Työprosessi AMMATILLINEN TUTKINNON OSA AMMATILLINEN TUTKINNON OSA AMMATILLINEN TUTKINNON OSA Työprosessi tai Yhteiset tutkinnon osat Yhteiskunnassa ja työelämässä tarvittava osaaminen Sosiaalinen ja kulttuurinen osaaminen Viestintä –ja vuorovaikutus osaaminen Matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen Sirpa Pursiainen 2013

Tutkintojärjestelmän tahtotila osaamisperustaisuus työelämälähtöisyys reagointikyky selkeys johdonmukaisuus

Tutkintojärjestelmän tahtotila hahmottuminen kokonaisuutena joustavuus valinnaisuus yksilölliset opinto- ja tutkintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen