Markkinoinnin perusteet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Markkinoinnin perusteet
Ohjelmistokehitys Viikko 2 Mika Salo Pekka Valtonen Asmo Voutilainen
Welcome Office Slussen Neuvontakeskus? Matalan kynnyksen palvelua maahanmuuttajille Pia Hägglund |
Etene klikkaamalla hiiren vasenta näppäintä.
Luo nopeasti ylhäältäpäin kuvattu sisustussuunnitelma.
Markkinoinnin perusteet
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Erilaisia ostajatyyppejä
”Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta!”
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
OPSTOCK Hyvä verkkopalvelu analyytikon näkökulmasta Olli Kähkönen Opstock Pankkiiriliike
Ajankohtaista kirjastotoimesta Asiakkuus verkossa ja livenä Anneli Ketonen.
LTP Service Oy Perustettu tukemaan Lännen Teollisuuspalvelu Oy:n toimintoja mm. laatikkopesuloiden kunnossapidosta Kuormalavojen tarkastuspalvelu (FIN.
Markkinoinnin perusteet
1 TEKIJÄNOIKEUDET TIETEELLISTEN LEHTIEN VERKKOJULKAISEMISESSA Jukka-Pekka Timonen KOPIOSTO.
Liköörikonvehtien pakkaaminen Pandalla
Markkinoijan tie 6 4p + 5E + 6Y = 15A
3 April, 2017 Sonera Multi-SIM Internal.
Puhelinkäyttäytyminen
Ikäihmisten tapaturmat
LEAN JA PUHTAUSPALVELUT
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Asiakkuudet luovalla alalla
Pupesoft myyntireskontra
HOTELLI JA RAVINTOLA-ALAN PERUSTUTKINTO NÄYTTÖ
Page 1 / Michelin / designline / Michelin designline / konseptin tavoitteet 1.Nostaa Michelinin näkyvyyttä (Flag brands = ykköstuotemerkit)
SÄTEILYLÄHTEIDEN VAIHTO JA KAUPPA AMBERTEC’in kokemuksia
Saatavuus kilpailukeinona
NY Pitch camp Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, LS01 korkeakoulu, Pohjakerros PARKKIPAIKKA Rehtorinpellonkatu Tukkk:n pääovi (1 krs)
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Työrauha ja haastavat tilanteet
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
LÖYDÄ OMA TAPASI AUTTAA Sydäntalvi – Suomen sydämellisin valmiusharjoitus Lauantaina klo
Projekti: Iso rinkeli.
Projektin nimi: Iso rinkeli
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Ympäristöväittämien käyttö tuotteiden myynninedistämisessä Johtaja Anja Peltonen Kuluttajavirasto Ympäristöseminaari Kuluttajavirasto.
Kilpailukyky -> kilpailuetu Oppiminen & Kasvattaminen?
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Miksi tämä on vaikeaa? Ilman minkäänlaisia rajoitteita ongelmat ei ole vaikeita ratkaista. Siihen löytyy jopa valmis ”kaava”. Valitettavasti jokaisessa.
Käsityön opetustuokio
TUTKIMUSAINEISTOPROJEKTI 2009/2010 Tavoitteena tutkimusta helpottavia ja tehostavia tietokantoja. Huolehditaan tietoaineistojen säilyttämisestä, saatavuudesta.
Kysy parilta. Muista päiväys. Mikä päivä eilen oli
SAATAVUUS.
Markkinoinnin perusteet
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
Puhelintyöskentely.
Asenteet.
Esillepano harjoitus 2 Janita Sahlberg Lii12B.
Sidosryhmät.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Henkilökunnan Ekokompassi- koulutus Tapahtuman nimi, pvm Kouluttaja.
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Jutta, Mireka, Janika, Susanna & Henriikka
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Kokemuksia kilpailuttamisesta Kysely keväällä 2008 kunnille ja palveluntuottajille 59 vastaajaa.
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Yrityskuva ja viestintä
Yritys CableX on 2008 perustettu sähkökomponenttien ja kaapeleiden maahantuontiyritys. Yritys perustettiin alan kokeneiden ammattilaisten palavasta intohimosta.
Kevään markkinointiaktiviteetit
Esityksen transkriptio:

Markkinoinnin perusteet Sisäisen saatavuuden päätökset (mm. palveluympäristö) Lähde: ”Markkinoinnin perusteet” Lahtinen-Isoviita, 2004 Avaintulos Oy

Sisäisen saatavuuden päätökset Tavoitteet: asiakkaiden on helppoa ja miellyttävää asioida yrityksessä ratkaisut vaikuttavat myös asiointiajan pituuteen ja ostonmääriin henkilökunnan tulee huolehtia koko ajan siitä, että yritys on asiakaspalvelukunnossa henkilökunnan täytyy olla palvelualtista sekä helposti ja nopeasti asiakkaiden saavutettavissa asiakas odottaa saavansa palvelua 25.11.2010/hm (11)

1. Palveluympäristö Yrityksen sisämiljöö sekä asiakkaan asiointia ja palvelua helpottavat ratkaisut myymäläkalusteet esittelevät tuotteet näyttävästi, edustavasti ja myyvästi, säilyttävät ne hyväkuntoisina ja antavat asiakkaalle mahdollisuuden niiden tarkasteluun kalusteilla luodaan myös positiivista myymäläkuvaa, saadaan aikaan heräteostoja ja helpotetaan myyjien työtä  25.11.2010/hm (11)

Palveluympäristöä ovat hyllyt, esittelytelineet, kaapit, opasteet, automaatit, kassa- ja paketointipöydät, portaat, kaiteet, korit, palvelupisteet, neuvotteluhuoneet, asiakastilat, aulat ja odotushuoneet (viihtyisyys, värit, kalusteet). 25.11.2010/hm (11)

2. Tuotevalikoimat Tuotevalikoimien tulee olla monipuoliset ja vastata asiakkaiden tarpeita Käyttöyhteysartikkelit tukevat hyvin monipuolisuuskuvaa mikä on käyttöyhteysartikkeli? 25.11.2010/hm (11)

3. Esite- ja opastemateriaali Tärkeä sisäisen saatavuuden osatekijä tavaroiden löytymistä ja saatavuutta voidaan parantaa esimerkiksi opasteilla Julisteiden avulla asiakkaille voidaan tiedottaa tuotteen hinta, maksuehdot, takuu, huolto, valmistaja ja merkki 25.11.2010/hm (11)

3. ”Hyllypuhuja” Hyllypuhuja on hyllystä esiin pistävä mainos hyllypuhujissa voidaan hinnan lisäksi ilmoittaa tuotteen tärkeimmät myyntiargumentit 25.11.2010/hm (11)

4. Henkilökunnan saavutettavuus asiakkaan on voitava tavoittaa asiakaspalvelijat aina, kun hän haluaa henkilökohtaisesti, puhelimitse, kirjeitse tai sähköpostitse MITEN TOIMII NYKYAIKANA? 25.11.2010/hm (11)

5 Muut asiakkaat Vaikuttavat sisäiseen saatavuuteen saatavuus on asiakkaan näkökulmasta huono, kun hän joutuu odottamaan palvelua muiden asiakkaiden vuoksi Jonotustilannetta voidaan helpottaa kiinnittämällä huomiota henkilökunnan määrään, joustaviin siirtoihin työpisteestä toiseen, käyttämällä osa-aikatyöntekijöitä ja jonotusjärjestelmiä sekä puhelin- ja ennakkotilauksia 25.11.2010/hm (11)

6. Tuotteiden esillepano Tuotteiden hyvä esillepano auttaa asiakkaita tavarat sijoitetaan helposti ja vaivattomasti löydettäviksi kaikki tuotteet on esitettävä niin, että asiakas näkee ne (Miten nyt lie asia tupakkalain myötä?) 25.11.2010/hm (11)

Myymälän tehopisteet Paikat, joissa ei ole pysyviä tuote-esittelyjä hyllyjen päät, kassojen tai usein ostettavien tuotteiden läheisyys, kiinteän sisustuksen välit, sisääntulon luona, seinän vieressä, vapaissa tiloissa ja asiakkaiden tavanomaisen reitin varrella eli katse- keskuksissa Myyvyyden mukaan luokiteltu A-, B- ja C Somistuksessa on oleellista ideoivuus, omaperäiset ratkaisut, selkeys, välineiden oikea käyttö, hyvä värien ja valaistuksen valinta, tarkka, alaan ja kauteen sopivien somisteiden valinta sekä esittelyjen näkyvyys ja puoleensavetävyys 25.11.2010/hm (11)

Tuotteiden vakioesittely Pystysuora pystysuoraa esittelyä pidetään yleensä parempana, sillä asiakas näkee jo kaukaa mahdollisimman monta tuotetta. Jos tuote jää taka-alalle, ei sitä osata kysyä Vaakasuora esittely vaakasuorassa esittelyssä samaa tuotetta asetellaan paljon rinnakkain = runsauden tuntu keskilattia on todettu huomioarvoltaan erinomaiseksi paikaksi Opasteet ja somisteet tehostavat vaikutelmaa 25.11.2010/hm (11)