Kaupankäynnin eri muotoja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Advertisements

Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Arvonlisävero kirjanpidossa
Raha taseessa Talousdemokratian keskustelutilaisuus Old Bankissa, Turussa Patrizio Lainà Suomen Talousdemokratia ry:n puheenjohtaja.
MATKATOIMISTOJEN MARGINAALIVEROMENETTELY JA PARI MUUTA MIELENKIINTOISTA ASIAA PIKAISESTI Ari Pajukoski.
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
Ajankohtaiskatsaus mainonnan sääntelystä Ritva Hanski-Pitkäkoski.
OSTA LÄHELTÄ – KEHITÄ KUNTAASI
Erilaisia ostajatyyppejä
”Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta!”
 myydä jotakin nyt tai myöhemmin  tiedottaa tavaroista, palveluista, aatteista ja ihmisistä  Sen avulla luodaan brändejä eli tavaramerkkejä esim. Coca-Cola.
Sinikka Hiidenmaa KHT Mikkelin Tilitoimisto Oy
Markkinoinnin perusteet
Kaupan kehittyminen ja tulevaisuus Pohjois-Savossa ELY –keskuksen näkökulmasta Minne menet, kauppa? Kuopio Ylijohtaja Kari Virranta
Pizza, Love and Understanding
Millaisia tarpeita tuleva. matkailun kehitys asettaa
Digi Electronics Limited
Kurt Möller Brand Manager, Subway Suomi Puh
Perusarvon laskeminen ja prosenttilausekkeet
Duaali Teemu Myllynen.
OHJELMAN OSITTAMINEN LUOKKA ATTRIBUUTIT METODIT. LUOKKA JAVA ohjelma koostuu luokista LUOKKA sisältää metodeja molemmat sisältävät attribuutteja eli muuttujia.
Päättäjäpäivä Vähittäiskaupan kilpailukyky.
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
Projekti: Iso rinkeli.
Röstånga Utvecklings Aktiebolag svb. Röstånga - tarina.
GNU-ohjelmointityökalut Jussi Raunio TI09OHJ
Paikallistaloushanke Tiedotustilaisuus Elintarvikkeiden suorempi tie kuluttajille.
Tiedonhakutehtävä Niina Kostiainen, T11ANM.
Atria työssäoppimispaikkana
Sekoitellaan.
©TNS 2013 Elintarvikkeiden ostaminen suoraan tuottajilta Suomen Gallup Elintarviketieto Oy Job:
Palvelun muotoilu, Workshop
Pienyritykset ja käytettävyys Ville Juhani Lehtonen, 49515B.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
KAUPPA YHDYSKUNTIEN KEHITYKSESSÄ Yliarkkitehti Katri Tulkki Kuopio.
Internet – liiketoimintamallit Internet - strategia Miten yritys voi hyödyntää nettiä liiketoiminnassa.
Asenteet.
T U L I M M E S U O M E E N. SUOMALAINEN KAUPPA TARVITSEE KILPAILUA  kaupan kansainväliset toimijat pitävät huolen kilpailusta  toimivat ja kilpaillut.
Liikeidean esittelyohje
Ketjuohjattu liiketoiminta
Auto ja kuljetus Konepaja Rivitalo Aikuiskoulutus- keskus Koulu Sairaala Helvin talo Versolan etusivu - perusnäkymä Valman Baari Pankki TE- toimisto Matka-
Kokeellista kemiaa. Tavoitteet: Tutustua kemian keskeisiin työmenetelmiin. Tekemään yksinkertaisia tutkimuksia ja töitä pienissä ryhmissä. Saada lisävalmiuksia.
Pikaruokakulttuuri Suomessa
1 Pienten toimijoiden helpotukset ja raakamaidon suoramyynti Pirjo Korpela Evira
Tervetuloa lakeuksille, Seinäjoelle!. Etelä-Pohjanmaa tänään 18 kuntaa asukasta yritystä 6800 maatilaa € bkt/asukas 98,2 % suomenkielisiä.
Franchising Panu Kuosmanen Aalto-yliopisto. Mitä franchising on? Historiaa: Franchisingin kaltainen toiminta alkoi Englannissa 1700-luvulla majoitusliikkeiden,
Paperitukkuri – Varainhankintaa helposti myytävillä tuotteille Paperitukkuri on auttanut vuodesta 2009 urheiluseuroja, kouluja sekä erilaisia yhdistyksiä.
Tupakkalaki, nuuskan maahantuonti ja sen valvonta
Gugguu Aqua Action Finland Nanso
22 Valtiontalous tarvitsee veroja s
24 Hintojen vakaus on tärkeää s
Kilpailijat.
Kysynnän ja tarjonnan laki
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
Maailmankauppa ja globalisaation periaatteet
mahdolliset Kilpailijat
K market Iisvesi Tomas Engelage ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
KILPAILIJAT.
Saatavuus kilpailukeinona
Hämeen matkailun nykytila ja sen näkymät Pekka Vihma
Suoramyynnissä mahdollisuus
Jos sodan aikana käydään taisteluita kaupunkialueella, ne voivat tuhota kokonaisia asuinalueita tai kaupunkeja. Tällä hetkellä sodan vaurioittamia kaupunkeja.
Asiakkaat ja markkinointi - osa 3 kilpailukeinot
Vieruskulma ja ristikulma
Polaris Business Park, Espoo
Celian palvelut kirjastosta
VAIHTO-OMAISUUDEN HANKINTAMENON JAKSOTTAMINEN TILINPÄÄTÖKSESSÄ
Dos and don’ts #effiefinland #sanomista
Suuri verkkokauppatutkimus 2018
Esityksen transkriptio:

Kaupankäynnin eri muotoja

Tavaratalo Vähittäismyymälä joka myy monen eri alan tavaroita Pinta-ala vähintään 2500m2.

Hypermarket Päivittäistavarat muodostavat pääosan myynnistä. 2500m2

Supermarket Ruoan myyntiin keskittynyt kauppa. Pinta-ala vähintään 400m2

Valintamyymälä Päivittäistavarakauppa Pinta-ala alle 400m2

Laatikkomyymälä eli varastomyymälä Myy perustuotteita ja satunnaisesti myös käyttötavaraa tai jopa erikoistavaraa

Liikennemyymälä Huoltamon yhteydessä sijaitseva päivittäistavaramyymälä

Lähikauppa tai kyläkauppa Pienissä taajamissa sijaitseva päivittäistavarakauppa Kaupunkikeskuksissa on myös niin sanottuja kivijalkakauppoja

Erikoismyymälä Erikoistavaroita myyvä kauppa

Suoramyyntiä Internetkauppaa ja postimyyntiä. Suoramyynniksi voidaan kutsua myös erilaisilla kutsuilla (esim. Tupperware) tehtävää kauppa

Maatilat Myyvät tuotteitaan suoraan asiakkaille.

Kioski Pinta-alaltaan alle 100m2 Kioskiasetus rajoittaa kioskien valikoimaa.

Franchising Franchising on yrittämistä. Franchising toimintaa on kolmea tyyppiä. Tuotenimen Käyttönimen voi ostaa (Esim. Hard Rock Cafe) Jakelutien ja siihen usein tuotteen valmistuslisenssin voi ostaa (esim. Coca-Cola). Liiketoiminta- Konseptin ostaminen on voimakkaimmin kasvava franchising- tapa. Siinä ostetaan käyttöoikeus koko liiketoimintamalliin (esim. Kotipizza) Franchising liikkeitä on esim. Subway, Mäkkäri, Hesburger, Chico’s jne.