Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAnni Mattila Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kurt Möller Brand Manager, Subway Suomi Puh
2
SUBWAY® Ketju perustettu Fred DeLucan ja Dr Peter Buck toimesta USA:ssa, Connecticutissa vuonna Tällä hetkellä maailmassa on yli ravintolaa 100 maassa. Subway on maailman suurin ravintolaketju toimipaikkojen lukumäärällä mitattuna.
3
Liikeidea SUBWAY® -ravintoloiden liikeideana on:
Tarjota asiakkailleen tuoreita ja maukkaita täytettyjä leipiä eli subi® -leipiä Perusajatuksena on valinnanvapaus eli jokainen subi® tehdään asiakkaan edessä hänen itse valitsemistaan täytteistään. Tarjota kevyempi vaihtoehto perinteisille pikaruokaketjuille: subi® -leivät joissa on alle 6 grammaa rasvaa. Maailmassa on n. 7.5 miljardia ihmistä, joiden pitää syödä 2-3 kertaa päivässä. Ainoa kysymys on MISSÄ? –Fred DeLuca-
4
Subi!
5
SUBWAY® lukuina SUBWAY® -ketjun liiketoimintakonsepti perustuu franchising-yrittäjyyteen. Ensimmäinen ravintola avattiin vuonna 2000 Helsingin Annankadulla. Tunnettavuus Suomessa yli 70% Vuoden Franchise ketju Suomessa vuonna 2012! SUBWAY® -ravintoloita kpl (Suomessa 124) Ei yhtään ennakkoon myytyä subia, joka päivä! ravintoloita 12, nyt
6
MaRa:n suhdanneraportti (Pikaruoka)
Pikaruokaravintoloiden kysyntä: Koko toimiala > +4,6% Toimipisteiden lisäys -> +5,6% Pikaruokailun hinta +4,57% (tilastokeskus) Luvuissa mukana: Arnolds, Hesburger, Kotipizza, McDonald’s, Rax, Rolls, 55 burger fries cola, Subway Subway > +17,7% Toimipisteiden lisäys -> 14,0% (suurin osa marras-joulukuussa) Subway:n osuus koko Suomen pikaruokamarkkinasta on jo 9,3%
7
Paras pikaruokaketju SUBWAY® -ravintolat on valittu viitenä vuotena peräkkäin asiakkaiden mielestä Suomen parhaaksi pikaruokaketjuksi (Taloustutkimus). Asiakkaiden arvioissa SUBWAY® -ravintolat sai parhaat arvosanat laadussa maussa nopeudessa valinnan vaihtoehdoissa henkilökunnan palveluhalukkuudessa.
8
Markkinoinin brändiarvot
Freshly Made Tuoreus ja valinnanvapaus ovat brändin sateenvarjo, jonka alle muut arvot ja kampanjat sitoutuvat. Keveys, arvo ja nautinto selittyvät tuoreus–brändiarvon alla . Aktiivisuus Pyritään olemaan ajan hermoilla markkinnoinnissa brändiarvoja kunnioittaen. Ohessa muutamia esimerkkejä.
13
Brändi = teot + viesti + ilme
Yksittäisiä yrityksiä, ketjuja, aloja, oppilaitoksia, henkilöitä Onnistunut brändäys perustuu yhdenmukaisuuteen kaikkien toimijoiden osalta jokaisella aihe-alueella Tärkeimmät Jatkuvuus Turvallisuus Haluttuus Helppo lähestyttävyys/kommunikointi/asiointi
14
Oppisopimus brändinä Ylioppilastutkintoa vastaava
Haluttu/superhaluttu, seksikäs Kiinnostaa ja puhuttelee kaikkia (opiskelijat, oppilaitokset, yritykset, muut) Olemassa olevan mediapresenssin hyödyntäminen Räjähtävä ”aloitus”, Go Big or go home! Tuotteen / substanssin oltava kunnossa. Yhdenmukaisuus Markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän keinot Ansaittu media Co -bränding Oikeat kumppanit (idolit, urheilijat, artistit) Yritysmaailman yhteistyö (hyödyntäminen, kuunteleminen ja oppiminen) Projektin vetäminen ja hallinta (vastuuhenkilöt, tavoitteet, mittarit, tutkimukset)
15
valtakunnallinen taho oppisopimus-koulutuksesta
Yhteenveto 1. Yksi ainoa valtakunnallinen taho vastaamaan oppisopimus-koulutuksesta 2. Selkeät, kattavat, yksityiskohtaiset valtakunnalliset ohjeet opiskelijoille yrittäjille ja oppilaitoksille 3. Oppisopimus- toiminnan ja oppimisen tietoinen branding ja markkinointi
16
Kiitos Kurt Möller
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.