Yritysfoorumi 18.2.2010 Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lillbacka – alustava tarjous Arjen Sankareita Finlandiatalolla.
Advertisements

Inspiroidu uudelle uralle
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
Datan vapauttaminen Avaruusstrategian julkistus Tutkimusjohtaja Laura Höijer / YM & Yksikönpäällikkö Yrjö Sucksdorff / SYKE.
Kite – Kites – Leija ? Kites - Language Cluster Finland Kites-toimialalla tarkoitetaan tietotekniikan, kielen ja kulttuurin sekä.
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
2 Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten ja yksittäisten henkilöiden tuotekehitys- ja innovaatiotoimintaa tukeva asiantuntijapalvelu Yritys- tai hankekohtaisesti.
Työ- ja elinkeinokeskus HÄMEEN TE-KESKUS APUNA YRITYKSESI OMISTAJANVAIHDOKSESSA Loppi Hannele Heikkinen Sukupolvenvaihdosten edistäminen ja.
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Laatujärjestelmä marjatiloilla/jatkojalostajalla
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
PK-kehittämispalvelut
Keravan Energia Oy © Jussi Lehto Keski-Uudenmaan finanssilounas Energia tulevaisuuden kilpailutekijänä Toimitusjohtaja Jussi Lehto Keravan.
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
”Kun Kusti polkee…, niin posti kulkee…”
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Internetmarkkinointi Venäjällä – kotipesä kuntoon.
Business Analytics and Optimization Framework for Mobile Telecommunication Operator Sector Diplomityöseminaari Kalle Tavakka 62780E
TTL Sosiaalisessa mediassa
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
Via Vis – väkivaltatyöhankkeen vaikuttavuus asiakkaiden näkökulmasta "Mun stressihormonit on ainaki 90 pinnaa tullu alaspäin" Helena Parkkila, KM, tohtoriopiskelija.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Globaali on-line markkinointi ja sen tulevaisuus High Tech Center, Helsinki
Slideshare koonti Mervi Isola.
SUMUVERHON TUOLLA PUOLEN – tulevaisuusorientoitunut menetelmä opinto- ja uraohjaukseen.
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
MuotoCon tavoitteena on luoda palvelu, josta pk-yritys saa kootusti tietoa muotoilun käytön hyödyistä, löytää tekijät ja saa tietoa rahoitusmahdollisuuksista.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Diplomityöseminaari : Uudet tietoverkkoteknologiat perinteisen liiketoiminnan vauhdittajina Tekijä: Sami Jaatinen Valvoja: Prof. Raimo Kantola.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
ELY-keskusten palvelut kansainvälistyville yrityksille
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
SalesPeople Finland Oy: Suunnitelmallinen myyntityö
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Yritysesittely Telecom alan kehitys ja trendit Mobiiliteknologiat ja päätelaitteet Palvelualustat Soneran tuotekehitysprosessi.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
1 Lastensuojelun tieto lapsesta Mirva Makkonen Kehittäjä-sosiaalityöntekijä Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
F-Cons Oy / Pekka Bäckström LIIKKEENJOHDON YRITYSPALVELUTOIMISTO LIIKKEENJOHDON YRITYSPALVELUTOIMISTO Yritysten ja yrittäjien menestyminen on toimintamme.
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
YKSILÖLLISYYDENVOIMA LÖYDÄ. ... ja he etsivät tapoja näyttää nuoremmalta pidempään. Puolet Euroopan väestöstä on 40+ Reference:
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Teknikmagasinet Puhelimenkuoret.fi Gigantti
Suomalaisia erikoiskuljetuksia Laadukkaalla ja hienolla kalustolla.
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Yritys ja markkinointi mediassa
Team Finland – palvelutarjonta
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
3DBear-koulutustarjous Nuko
Venäjän vienti kasvuun Päijät-Hämeessä –hanke
Muokkaus Mari Lampinen,
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia
Esityksen transkriptio:

Yritysfoorumi Työpajat

Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo) • Työpajassa käydään läpi sosiaalisen median perusperiaatteet ja toimintatavat. • Saat esimerkkien kautta lisäymmärrystä siihen, mitkä ovat kuluttajamarkkinoinnin ja BtoB-markkinoinnin eroavaisuudet ja yhteneväisyydet sosiaalisessa mediassa. • Uusitalo antaa konkreettisia vinkkejä siihen, miten sähköisen markkinoinnin voi saattaa osaksi yrityksen liiketoimintaa ja tavoitteita. • Lisäksi jokainen pajaan osallistuva työstää harjoitustyönä sosiaalisen markkinoinnin roolia oman liiketoimintansa näkökulmasta

Vetäjä työpajassa 1: Mari Uusitalo, Proceed to succeed • Viestintäyrittäjä Mari Uusitalo on viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija, joka tarjoilee yrityksille sosiaalisen median ratkaisuja, jotka ovat helppo toteuttaa, nopea rakentaa ja sosiaalista mediaa osaamattomankin helppo ostaa. • Monimutkainen asia on paketoitu selkeäksi kokonaisuudeksi, josta turhat rönsyt on karsittu pois. • Riippumatta siitä, tarjoaako asiakas palveluitaan kuluttajille vai yrityksille, hän voi olla varma, että sosiaalisen median viidakossa oikeat asiat tulevat tehdyiksi ja että ne tukevat yrityksen liiketoimintaa ja sen tavoitteita. • Uusitalon palveluihin voi käydä tutustumassa jo ennakkoon osoitteessa

Työpaja 2: Sähköinen myynti ja markkinointi ulkomaalaisille asiakkaille (vetäjä Nataliya Kohvakko) • Miten ulkomaalaiset asiakkaat eroavat suomalaisista? Heillä ei ole suomalaisten oletuksia. Mitä enemmän elämä heidän kotimaassaan poikkeaa suomalaisesta, sitä vieraampi heille on suomalainen kulttuuri, tottumukset ja arkielämän asiat. Tässä on hyvät puolensa, mutta myös huomioitavaa. • Riittääkö esim. verkkosivujen käännös vaikkapa englanniksi? Milloin riittää, milloin taas ei? Minkälaisia lisäohjeita/lisäjärjestelyjä ulkomaalaiset asiakkaat tarvitsevat? Miten verkkoviestintää voi käyttää apuna ulkomaalaisten asiakkaiden houkutteluun, arkiasioiden helpottamiseen, myyntiin? • Kohvakko tempaa osallistujat mukaan pohtimaan konkreettisia tapoja vastata edellä mainittuihin kysymyksiin

Vetäjä työpajassa 2: Nataliya Kohvakko, Infokone Oy • Kohvakko on kotoisin Ukrainasta, jossa hän opiskeli IT-alaa teknillisessä yliopistossa. Suomeen hän muutti vuonna 2000, sai filosofian tohtorin tutkinnon Jyväskylän yliopistosta vuonna 2006 ja on työskennellyt mm. Nokia Oyj:llä. • Vuonna 2009 Kohvakko perusti Infokone Oy:n, joka on erikoistunut venäjänkieliseen internet-markkinointiin ja verkkosivustoihin. • Infokone on kehittänyt mm. venäjänkielisen verkkosivuston joka auttaa edistämään Keski-Suomen matkailua Venäjän markkinoilla

Työpaja 3: Pienen yrityksen tehtävälista sähköiseen maailmaan (vetäjä Kalle Kastikainen) • Työpajan tavoitteena on antaa vinkkejä, mitä lähes ilmaisia työkaluja pieni yritys voi käyttää näkyvyytensä tehostamiseen verkon avulla. Esityksessä käytetään esimerkkicaseja, joiden kautta avataan mm. seuraavia aihealueita: – kotisivujen hankkiminen ja siinä huomioitavat asiat – kotisivujen markkinointi (esim. Google Adwords) – tulosten analysointi ja kehittäminen (esim. Google Analytics) – sosiaalisten medioiden perusteet (esim. Facebook)

Vetäjä työpajassa 3: Kalle Kastikainen, Flowhouse Oy • KTM Kalle Kastikainen on sähköisen liiketoiminnan asiantuntija, joka omaa kymmenen vuoden erittäin monipuolisen kokemuksen alalta (mm. pk-yritysten nettikauppa, mobiilipalvelut, operaattorien taustajärjestelmäkentän kehittäminen jne). • Kastikainen on toteuttanut alan konsultointia pk-yrityksistä lähtien ulottuen valtakunnan suurimpiin toimijoihin. Käytännön työssä hän on päässyt tutustumaan mm. suuryrityksen globaaliin tuotekehitysorganisaatioon, jossa innovointi on itseisarvo, ja nähnyt, miten tehokkaasti hoidetaan suuren mittakaavan IT-palvelut perustuen paketoituun valmisratkaisuun. • Nykyisin Kastikainen toimii FlowHouse Oy:n toimitusjohtajana