Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TYÖSSÄOPPIMISEN VERKKOPALVELUT JA REKISTERIRATKAISUT TYÖELÄMÄN TUKEMISESSA Tampere, Murikkaopisto Tiina Teräs, Eveliina Havu ja Leena Happonen.
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
Topirkka -portaali ja työssäoppimispaikat:  vähentää työssäoppimisen organisoimisesta aiheutuvaa työtä (varausjärjestelmä)  selkiyttää käytäntöjä oppilaitosten.
Koulutuksiin ilmoittauminen Wilman kautta Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Huoltajan henkilökohtaisen Wilma-tunnuksen luominen
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
- Opettajan materiaali
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
Työssäoppimisen seuranta Kirjautuminen Salasana Käyttäjätunnus Kirjaudu.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Aloitus info • Ryhmänvastaavat pitävät ryhmälleen aloitusinfon laajennetusta työssäoppimisesta • Opiskelijat saavat oppimis- ja työkokemuskansion.
KAARINA KANGAS SOSIAALI- JA TERVEYSALA
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.
OPISKELIJAN ARVIOINTI työssäoppiminen näyttö
Miten menetellä ongelmatilanteissa
Työssäoppimisen ohjaus
Wilman käyttöoikeudet
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Työssäoppiminen eli TOP
SeduCoachin mahdollisuudet laajennetun työssäoppimisen tukena - tavoitteet, toiminnan kehittäminen ja kokeileminen Anne Lepistö, projektikoordinaattori.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Oodin hopsin käyttö ja käyttöönottojen tilanne Eeva Tuori-Pastila, Opiskelijarekisteri.
Sataraksa Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Tarkistaminen 1. vuoden keväällä Opintopolun rakentaminen - Opiskelija - Ryhmänohjaaja/opinto-ohjaaja - Työpaikkaohjaaja.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla Tampere Toni Vesterinen WinNova.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
TOP ja Näytöt kirjaaminen Wilmassa opas wilma.tampere.fi Tuula Tiainen ja Arja-Leena Pöri päivitetty
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkinto.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
TOY Työssäoppiminen Yrittäjänä Esimerkkinä SASKY/Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos.
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
Arviointi.
Tutkintojen kokoaminen Korpissa
HUIPPU Elokuu 2017.
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla
Osaamisen näytön prosessi
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
Osaamisen näytön prosessi
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Esityksen transkriptio:

Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä

•Työssäoppimispaikkoja rekisterissä •Työpaikkaohjaajia rekisterissä •Vuosi 2011 •Työssäoppimisjaksoja •Ammattiosaamisen näyttöjä Tilastoja

•Opiskelija hakee työssäoppimispaikan •Voi etsiä Wilman kautta •Työpaikkaohjaajat näkyvät myöskin –Vaihtoehto 1 (löytyy rekisteristä) •Opettaja tekee koulutussopimuksen –Jos ohjaaja puuttuu opettaja voi lisätä Wilman kautta –Jos koko luokka lähtee yhtä aikaa työssäoppimimaan, opettaja tekee koulutussopimuksen yhdelle opiskelijalle ja kopioi pohjan muille. Opiskelijat tekevät sopimukset loppuun. Tehdään Wilman kautta –Vaihtoehto 2 (ei löydy rekisteristä) •Opettaja lähettää sähköpostilla yrityksen yhteystiedot, y-tunnuksen, yhteyshenkilön tiedot sähköpostilla työssäoppimisen rekisteristä vastaavalle •Opettaja voi lisätä yrityksen tiedot Wilmassa  lähettää viestin työssäoppimisen rekisteristä vastaavalle Prosessi

•Yrityksen tiedot tarkistetaan (YTJ, fonecta, directa, kauppalehti….) –Yrityksen tiedot lisätään rekisteriin –Puitesopimus tulostetaan (käytetään pohjalla yhtä yritystä soten osalta ja yhtä yritystä muiden tutkintojen osalta) –Kehitysjohtaja allekirjoittaa sopimuksen (2 kpl) –Sopimukset lähetetään yritykseen palautuskuorella varustettuna, yritykseen jää toinen kappale –Kun allekirjoitettu sopimus saapuu takaisin se arkistoidaan –Kaikki puitesopimukset tehdään Pohjois-karjalan koulutuskuntayhtymän nimiin. •Opettaja ja työpaikkaohjaaja voi kommentoida opiskelijan työssäoppimispäiväkirjaa Prosessi

•Opiskelijan suunnitelmat tehdään Wilmassa –Tehdään HOPSin kautta –Jokaiselle opiskelijalle erikseen –Opettaja vie arvioinnin yhteenvedon ja arvosanan perustelun Wilman kautta Ammattiosaamisen näytöt

•Ryhmäkohtaiset tulosteet •Tutkintovastaavalle/koulutusjohtajalle mahdollisuus katsoa opiskelijoiden työssäoppimista ja ammattiosaamisen näyttöjä Wilman kautta. •Työpaikkohjaaja rekisterissä hankaluutena oppilaitos pakollisena tietona. •Olisi hyvä jos Wilma lähettäisi pikaviestin automaattisesti työssäoppimisen rekisteristä vastaavalle, kun opettaja lisää uuden yrityksen •Työssäoppimisen päiväkirja perustuu koulutussopimuksessa oleviin päiviin. Joudutaan useasti jatkamaan loppupäivää jotta opiskelijat saavat merkinnät tehtyä. Jos saataisiin automaattisesti päiväkirjan puolelle +7 pv Kehitettävää