Sosiaalinen media Iida Kiesi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Kasvaako pääni, kun opin?
JAKSOSUUNNITELMA T IETO - JA VIESTINTÄTEKNIIKKA PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ Sanna Kesti ( )
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Sosiaalisen median koulutus
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
LC Finland Internet Heltech Pertti Lehtinen.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
VOA-oppimispäiväkirja
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Internetistä haku: USB portti – tiedonhaun vertailua Jouni Ojanperä TP09S
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Erica de Wit & Kirsi Haarto 09A
Ajatuksia oppimisesta
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Slideshare koonti Mervi Isola.
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Tiedonhankinnan opetus ja sosiaaliset mediat: Kirjastojen tulevaisuuspäivä – Kajaani Miksi ja miten kirjaston tarjoaman opetuksen on muututtava?
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
MOLEKYYLIMALLINNUS KEMIAN OPETUKSESSA:
Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Suuttumuksen hallinta
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Sosiaalinen media & työnhaku
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
MOLEKYYLIMALLINNUS KEMIAN OPETUKSESSA:
Tietoturva.
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Sosiaaliset mediat alakoulussa
Hankeviestintää - miksi ja miten?
Laaja-alainen arviointi
Esityksen transkriptio:

Sosiaalinen media Iida Kiesi

Sosiaalinen media on suuressa roolissa ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa. Esimerkiksi Facebookin, Twitterin ja erilaisten keskustelupalstojen kautta voi hankkia uusia ystäviä, ylläpitää vanhoja suhteita sekä ottaa kantaa itseään kiinnostaviin asioihin. Kehittyvän teknologian maailmassa verkon välityksellä työskentely ja opiskelu on myös mahdollista. Muun muassa miellekartat ja wikisivustot ovat hyödyllisiä apuvälineitä verkossa työskentelyssä. Some-kurssin aikana olen tutustunut uusiin verkon hyödyntämistapoihin ja parantanut tietojani ja taitojani jo aiemmin tutuista medioista. Kykyni arvioida verkkolähteiden luotettavuutta on parantunut, ja osaan käyttää verkkoa paremmin hyödyksi.

Nettitaidot Kurssin aikana olen oppinut yhtä sun toista netin käyttämisestä ja verkossa käyttäytymisestä. Erityisesti salasanoihin ja yksityissuojaan huomion kiinnittäminen on mielestäni tärkeää. Salasanoja tulee pitää yhtä tärkeänä kuin tietoja niiden takana. Ja pitää olla tarkkana mitä laittaa itsestään verkkoon. Mielestäni olen onnistunut näissä asioissa hyvin, koska käyttäjätileilleni ei ole päästy, ja verkossa selviää minusta vain vähän tietoja. Esimerkiksi Googlettamalla tulee esille vain salibandy- ja koulujuttuja.

Blogit Blogi on hyvä esimerkki sosiaalisen median välineestä. Blogien avulla ihmiset pystyvät jakamaan omia ajatuksiaan, kommentoimaan muiden mielipiteitä ja seurata kiinnostavia henkilöitä/ aihepiirejä. Blogeja voi käyttää myös oppimiseen ja työskentelyyn. Myös yhteistyö blogien välityksellä on mahdollista, ja näin myös ryhmätöistä voi saada mielenkiintoisia ja nopeasti työstettäviä. Olen seurannut monenlaisia blogeja verkossa. Erityisesti kavereiden vaihto-oppilasvuodesta kertovat ovat kiinnostavia. Blogeja voisi soveltaa kouluissa vaikkapa opettajan ja oppilaiden välisessä kommunikaatiossa ja opetuksessa.

Wikit ja Wikipedia Wiki-sivuston muokkaaminen on helppoa ja nopeaa. Käytän Wikipediaa melko usein tiedon hakuun ja vahvistamiseen. Tiedon löytää nopeasti ja ajankohtaiset aiheet ovat yleensä päivitettyjä. Wikipediaa voi muokata jokainen, jolla on toimiva nettiyhteys, siksi tulee olla tarkka sieltä löytyviä tietoja kohtaan. Wikipediassa ja sen kaltaisissa wiki-sivustoissa on hyöty- ja haittapuolensa. Kaiken kaikkiaan nopeasta ja laajasta "tietosanakirjasta" on paljon hyötyä ja omia tietoja voi jakaa myös muille. Nettikäyttäytymisen ja - taitojen parantuessa wiki- sivustoista voi saada yhä enemmän oikeaa ja päivitettyä tietoa nopeasti. Wiki-sivuston muokkaaminen on helppoa ja nopeaa.

Miellekartat Tekniikan kehittyessä opiskelu- ja työympäristökin saa osansa Internetistä. Nettiä voi käyttää monenlaisissa projekteissa apuna ja tietolähteenä. Esimerkiksi virtuaalisten miellekarttojen luomista voi käyttää hyväksi opiskelussa ja työelämässä. Miellekarttojen avulla voi tehdä yhteistyötä pitkästä välimatkasta huolimattakin. Niitä voi päivittää nopeasti ja kehittää jatkuvasti. Kurssin avulla olen hyödyntänyt karttoja opiskelussa. Perinteinen vihkoon kopiointi ei välttämättä, tai ei ainakaan kaikilla kopioi tietoa päähän. Miellekartan tekeminen auttaa ymmärtämään opittavan asia kokonaisuutena, ja tarkemmat tiedot on helposti nopean klikkauksen päässä.

Miellekartta kurssissa oppimastani Miellekartta kurssissa oppimastani. Karttoja voi jälkeenpäin työstää ja muuttaa. Niitä voi hyödyntää vaikkapa opiskelussa tai työssä.