Kiertuetoiminnan rahoitusmallit ja palveluiden kehittäminen 14.-15.2.2013 Tampere Luottamuksellinen. Kopiointi ja aineiston eteenpäin luovuttaminen kielletty.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
DRAMATURGIAN PERUSKÄSITTEISTÖÄ
Advertisements

Lillbacka – alustava tarjous Arjen Sankareita Finlandiatalolla.
Panu Niemi Lahti Panu Niemi  TUPO:sta ei yksin ole pelastajaksi ◦ Tuonti jatkaa nousuaan ◦ Suomessa myydyistä huonekaluista noin 60% on tuontitavaraa.
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Markkinoinnin perusteet
Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä: VerkkoSote Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä ITK-konferenssi.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä
Sosiaalisen median koulutus
Elinvoiman edistäminen kunnan toiminnan keskiössä
Edelläkävijämarkkinaohjelma Fiksu kysyntä luo uutta ohjelmavalmistelu Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
LAADUKKAAT PALVELUT LAADUKKAILLA HANKINNOILLA PALVELUJEN PAKETOINTI – SEMINAARI
Viestintää ja tiedonhallintaa helposti ja tehokkaasti Olli Aro Kehittämiskonsultti – Business Development Consultant.
Yritys asiakkaana, terveysalan yritysten verkostoituminen Härkönen Timo, Härkönen Jenni, Laine Annami ja Vehmas Mari.
Rakkaat ystäväni!.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Laajennustoiminnan tärkeys. 2Lions Clubs InternationalLaajennustoiminnan tärkeys Miksi laajennus on tärkeää? Jäsenkannan uudistaminen ja kasvattaminen.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Käyttäjäkokemuksen muodostuminen ja kehittäminen verkkoyhteisössä Maria Hyytiäinen Työn valvoja ja ohjaaja: Dosentti Timo Korhonen
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Lahden kaupungin vanhusten kotihoidon palvelujen uudistaminen tarinateatterin keinoin Prosessi liittyy Lahden kaupungin "Kotiin kohdistuvien palveluiden.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Täysivaltainen osallisuus – vammaisalan tulevaisuusseminaari
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tuotteistaminen.
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Kondiittorilajin tiimimäinen toiminta Aktiivinen valmennustoiminta aloitettu v Valmennustoimintaa on järjestetty aktiivisesti 2- vuoden syklein lajipäällikön.
KTT Mauri Heikkilä CASE: UUTTA LIIKETOIMINTAA PERÄMEREN SEUDULLE.
Palvelun muotoilu, Workshop
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Terapeuttinen hevostoiminta voimaantumisen mahdollistajana Tietoisku Mielenterveysmessuilla Ilo Elää Hyvinvointipalvelut
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Hankekoordinaattori Päivi Ristimäki Puh
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Kolmas lähde Euroopan sosiaalirahaston kehittämisohjelma : Kulttuuri-, liikunta- ja nuorisoalojen kolmas sektori hyvinvointipalvelujen tarjoajana.
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Ops seminaari Askola.
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Music Against Drugs -päihdekasvatuskokonaisuuden kehittäminen
Yritys ja markkinointi mediassa
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Sosiaalisten verkostojen analyysi (ja Web2.0)
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
KUMMIPÄIVÄ.
Esityksen transkriptio:

Kiertuetoiminnan rahoitusmallit ja palveluiden kehittäminen Tampere Luottamuksellinen. Kopiointi ja aineiston eteenpäin luovuttaminen kielletty | Image Match

Muutama tärkeä asia

Markkinoinnin kehitystrendejä Raaka-aine Palvelut Tuotteet Kilpailu Erottuva Markkinahinta Hinta premium Hinta Elämykset Muutosvoima Lähde: Gilmore & Pine Homo- geeninen

Sponsorointi ja markkinointi lähtee ihmisistä

• yritys • Markkinointi- ja viestintä • Liiketoiminta • Sponsoroinnin kokonaissuunnittelu • Sponsorointi ja elämyksellisyys • Sponsorointiyhteistyö • Hyödyntäminen • Mittarointi, kehittäminen • Hyödyntämise n suunnittelu Yrityksen oma näkökulma

Yritysmyynti Sponsorointi Lisensointi Muu varainhankinta Kanta-asiakkuus Varainhankinta Ystävä-/ muu tukitoiminta Yritys- ja yleisöyhteistyön muotoja Yritysyhteistyön muotoja mm. Yleisöyhteistyön muotoja mm. Kohde

Palveluiden kehittämisestä

Miten näemme yritysyhteistyön osana kokonaisuutta? Yleisön näkökulma Ydin- sisältö Kokonaiskokemus ja elämys Markkinointi Lipunmyynti Lisäelämykset ennen ja jälkeen Vastaavasta sisällöstä kiinnostuneet yhteisöt Palvelut, paikan päällä ja muualla Viestintä Sosiaalinen media Kanta-asiakasohjelmat Ravintola ja /tai baari kauppa Yhteisö kohteen ympärillä

Palvelumuotoilu Palvelumuotoilu on asiakaslähtöistä ja tuloshakuista Tavoitteena asiakastyytyväisyys • Paremmalla palvelulla saadaan enemmän asiakkaita, useammin ja uskollisiksi. Tyytyväiset asiakkaat maksavat palvelusta enemmän Palvelumuotoilu yhdistää vanhoja asioita uudella tavalla Palvelusuhdetta ei voi kopioida Palveluistuminen eli palveluiden merkityksen kasvu luo mahdollisuuden liiketoiminnan kasvattamiseen

Arvosta tarjoomaan Ihminen on aina palvelumuotoilun keskiössä Asiakas on osa palvelutapahtumaa, palvelukokemusta Palvelukokemus on aina subjektiivinen, tapahtuu pään sisässä Palvelukokemuksen kehittäminen on vuorovaikutusta

Ymmärrys asiakkaan arvonmuodostusprosessista on keskeistä palveluiden muotoilussa Arvolupaus • Määrittelee/kuvaa tuotteen • Määrittelee, kenelle se on tarkoitettu • Kertoo asiakashyödyn • Kertoo, miksi ainutlaatuinen Kun tiedetään, miten asiakas tuotetta kuluttaa, tiedetään, miten arvoa voidaan lisätä Asiakas muodostaa käsityksen arvosta, kun odotukset ja toteutunut kokemus kohtaavat

Markkinointi 2.0 Tulevaisuuden markkinointiviestintä on yhä enemmän palvelua, joka perustuu yhä enemmän näkemykseen asiakkaista, heidän tarpeistaan ja maailmasta heidän ympärillään (Riku Vaissinen) Markkinoinnin tuottaman metelin, tuoteominaisuuksien esittelyn ja keskeyttämisen sijaan pyritään vuorovaikutukseen Olemme siirtyneet tietoon perustuvasta päätöksenteosta tunnepohjaiseen päätöksentekoon

Palvelumuotoilussa Markkinoinnin onnistumista mitataan sillä, paljonko vuorovaikutusta markkinointi aiheuttaa ja mihin vuorovaikutus johtaa Tärkeintä markkinointia jatkossa on suosittelu, hyvien palvelukokemusten jakaminen • Nykymarkkinointi on enemmän palvelumuotoilua asiakkaan käsissä

Palveluiden brändääminen Kuinka brändi näkyy vuorovaikutuksessa Palvelun käyttö on asiakkaalle loogista ja ymmärrettävää Palvelu on markkinointia • Joka rakentaa kestävämmän suhteen asiakkaaseen Henkilöstö on keskeisenä brändinrakentajana • Asiakaspalvelupinnassa on tunnettava yritys, sen brändi, tavoitteet, palvelu ja asiakkaat ja heidän odotuksensa • Systemaattinen valmennus

Hyödynnä sosiaalisen median mahdollisuudet

”Verkko ja sosiaalinen media ovat sponsoroinnin suurin mahdollisuus vuosikymmeniin” • Lesa Ukman, IEG U.S.A

Miksi sosiaalinen media on näin suuri mahdollisuus?  Image Matchin näkemyksiä Sisältö Sosiaalinen media perustuu kiinnostavaan sisältöön  sponsorointi perustuu kiinnostavan sisällön ympärille rakennettuihin yhteistyömalleihin Sosiaalinen median kautta rakennetuissa ilmiöissä sisältö ratkaisee, ei toimijoiden koko Uudet roolit Sponsoroinnin ”kolmion” kaikki osapuolet muuttuvat aktiivisiksi osapuoliksi sisällön tuottamisessa Aito sisältö sitouttaa ihmisiä

Miksi sosiaalinen media on näin suuri mahdollisuus?  Image Matchin näkemyksiä Aika Sponsorointi on usein sidoksissa tiettyyn ajankohtaan kohdistuvaan tapahtumaan, projektiin tms. Sosiaalinen media vapauttaa sponsorointikohteet ja yrityksen ajan rajoitteista Kiinnostava kokonaisuus ja siihen liittyvät sponsorointi voi elää sosiaalisessa mediassa 24 / 7 ympäri vuoden Aktivointi Onnistunut sponsorointi perustuu yhä enemmän siihen, että haluttu kohderyhmä saadaan aktivoitua Onnistunut sponsorointi sosiaalisessa mediassa voi aktivoida valtavia määriä ihmisiä  sitouta ihmisiä osallistamalla

Miksi sosiaalinen media on näin suuri mahdollisuus?  Image Matchin näkemyksiä Markkinointi Sponsoroinnin viestinnän tehokkuus ei ole enää riippuvainen markkinointibudjetin koosta Viesti voi tavoittaa miljoonia ihmisiä ainoastaan henkilöresurssin kustannuksella. Myynti Sponsorointiin halutaan yhä useammin liittää myynti ja myynnin edistäminen Verkko ja sosiaalinen media ovat jo täydessä kaupallisessa käytössä

Miksi sosiaalinen media on näin suuri mahdollisuus?  Image Matchin näkemyksiä Yhteisöllisyys Yhteisöllisyys on yksi markkinoinnin suurista kehitystrendeistä Sponsoroitavat sisällöt keräävät ympärilleen yhteisöjä Sponsorointiin liitetty sosiaalinen media mahdollistaa yhteisöjen lähestymisen ja uusien yhteisöjen rakentamisen helposti, uskottavasti ja edullisesti Innovaatio ja nopeus Uusien innovaatioiden luominen ja niiden toimivuuden kokeilu on nopeaa ja suhteellisen edullista ”Hullutkin” ideat voivat saavuttaa sosiaalisessa mediassa suuren suosion sosiaalisen median vapaamman luonteen vuoksi

Juttu Metrossa Helsingin Rautatientorin jääpuistossa eksynyt pehmosiili haluaa takaisin kotiin. Siili joutui perheestään eroon viime viikolla ja päätyi jääpuiston löytötavaroiden joukkoon. Sieltä pikkuelukka huomattiin viime perjantaina, jolloin puistotyöntekijät latasivat siilin kuvan myös Facebookiin. -Ensimmäistä siilikuvaa on jaettu Facebookissa noin 460 kertaa ja toista siilikuvaa noin 30 kertaa, projektipäällikkö Jenna Ritala kertoo. Moni on ollut myös pehmosiilin kunnosta ja voinnista huolissaan. -Siksi me rakensimme sille luistimeen pesän, jossa se odottaa pääsyä takaisin kotiin, Ritala kertoo.

Kiitos!