Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTero Seppälä Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra
2
Facebook Suosituin verkossa toimiva yhteisöpalvelu, joka on kaikille avoin Verkostoitumiseen työn, ystävyyden, harrastusten tai muun kiinnostuksen perusteella Voi välittää lyhyitä viestejä, jakaa valokuvia ja videoita Käyttäjä luo palveluun oman profiilinsa haluamillaan tiedoilla sekä yksityisasetuksilla ja alkaa jakaa viestejä muiden käyttäjien kanssa Facebookiin voi luoda myös yritystilin.
3
Facebookin käyttö Käyttäjät viettävät enemmän aikaa nykyään Facebookissa kuin muualla verkossa Tällä hetkellä käyttäjiä on jo miljardi Suomessa käyttäjiä on jo 2 miljoonaa Jos Facebook olisi valtio se olisi maailman kolmanneksi suurin Kiinan ja Intian jälkeen
4
Facebook-tilastoja: 56% käyttäjistä päivittää statuksensa kerran viikossa 15% käyttäjistä päivittää sen kerran päivässä 16% käyttäjistä ei ole koskaan päivittänyt statustaan 53% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän tilaa kerran viikossa 26% tykkää toisen käyttäjän sisällöstä vähintään kerran päivässä 49% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän kuvia vähintään 1-2 kertaa viikossa
5
Yrityksenä Facebookissa Yrityskäyttöä varten on kaksi vaihtoehtoa: Facebook-sivustot Facebook-ryhmät Sivustoja käytetään silloin, kun halutaan internet-näkyvyyttä omalle liiketoiminnalle. Ryhmiä käyttävät organisaatiot ja järjestöt, jotka haluavat samoin ajattelevia ihmisiä yhteen.
7
Näkyvyyttä yritykselle Monille yrityksille Facebookin sivustosta on tullut pääasiallinen verkkosivu kotisivujen sijasta. Internet- näkyvyyttä halutaan liiketoiminnalle, brändille tai jollekin muulle kaupalliselle tuotteelle. Käyttäjät voivat tilata uutisvirtaansa kiinnostavien yritysten tai organisaatioiden uutisia. Facebookin julkisiin sivustoihin ei tarvitse kirjautua sisään vaan uutisvirtaa voi lukea, vaikka ei olekaan yhteisöpalvelun jäsen.
8
Facebook-markkinointi Suomalaiset yritykset käyttävät Facebookia: tiedottamiseen (92%) brändin rakentamiseen (81%) asiakassuhteiden hoitamiseen (71%) uusien asiakkaiden hankintaan (57%) lisämyyntiin (47%) rekrytointiin (28%) tuotekehittämiseen (22%) Hill & Knowlton ja Verkostoanatomian yhteistyössä tekemä tutkimus ;Suomalaisten Facebook-sivujen tila 2012
9
Facebook-viestintä Keskimäärin sivuilla aktivoituu 4 % sen faneista. Yksi prosentti kirjoittaa ja kolme prosenttia ”tykkää”. Loput seuraavat ja tarkkailevat sisältöä. Viestintätiheyden ja aktiivisuuden välillä on suora yhteys: mitä useammin viestit, sitä suurempi osa käyttäjistä aktivoituu. Eniten aktiivisuutta Facebook-sivuilla on klo 10 ja klo 20. Miehet ovat vähemmän aktiivisia kuin naiset. Naisten osuus kaikesta vuorovaikutuksesta oli 57%
10
Facebook-sivuston luominen omalle yritykselle
11
Luo sivu yrityksellesi; voit valita kategorioista Paikallinen yritys tai Yritys. Jos sinulla ei ole henkilökohtaista tiliä Facebookissa voit luoda yritystilin.
12
Luo sivu yrityksellesi;
13
Hanki faneja
14
Anna sivullesi yrityksen nimi
15
Aloitussivu
16
Perustietojen täyttäminen
17
Hallinnoi oikeuksia; voit piilottaa sivun, kunnes se on valmis. Voit määritellä asetuksista saavatko asiakkaat julkaista sisältöä seinälläsi.
18
Apuvälineissä voit kehittää sivuasi, mainostaa Facebookissa tai linkittää sivun Twitteriin. Huom! mainostaminen on maksullista.
19
Yrityksen Facebook-sivuston tilastoja Kävijätiedoista pystyt tarkastelemaan kuinka tykkääjät ovat vuorovaikutuksessa sivujesi kanssa Pystyt tarkastelemaan tykkäävien henkilöiden ikä-, ja sukupuolijakaumaa, maanosaa ja kaupunkia, mistä he tulevat sekä kieltä, mitä he puhuvat
20
Facebook maksulliseksi? Facebook on ryhtynyt kokeilemaan päivitysten maksullisuutta Yhdysvalloissa Facebook tarjoaa käyttäjilleen statuspäivitysten parempaa näkyvyyttä maksua vastaan. Kun maksat päivityksestä, näkyy se silloin kaikille Vaikka maksullisuus ei ole vielä Suomessa, niin facebook on jo heikentänyt tykättyjen sivujen näkyvyyttä ihmisten etusivujen uutisvirrassa http://www.itviikko.fi/uutiset/2012/10/05/facebook-hivuttautuu-maksullisemmaksi--suomen-aikataulusta-ei-tietoa/201239312/7
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.