Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Advertisements

Arviointipilotti Ylöjärvellä -SkillzzUp- ja laitepilotti 31 opettajaa, joista vastasi 24 Laitteet: 5 kannettavaa, 6 hybridi tablet, 11 iPad ja 3 pöytäkonetta.
TVT –strategian luonnos TVT –strategiaryhmän luonnos uuden Kasvatus- ja opetustoimen TVT – strategian pohjaksi.
OPISKELUA JA OPINNÄYTETYÖTÄ. KIRJASTOALAN MEDIATAIDOT Kirjastopäivät , Seinäjoki Sara Lahtinen, Tradenomi, SeAmk.
Lukion uudet työtavat – kohti kokonaisvaltaista arviointikulttuuria
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Mari Kontinen Martikanpellon koulu Joutseno
TAMPEREEN SEUDULLINEN ESI- JA PERUSOPETUKSEN TVT-SUUNNITELMA VUOSILLE Jari Halonen.
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Työturvallisuusopetuskyse lyn tuloksia Turvapeda2 hanke Jaakko Rinne Projektikoordinaattori
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Lukiolaisen itc.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Lappeenrannan kaupunginkirjasto
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Opeka, Oppika ja Ropeka Erityisasiantuntija Leena Pöntynen
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Digitalisaation vaatima osaaminen
Infoa tutoropettajille
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
Opeka-kyselyn tulokset
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Tervetuloa Innokylään
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
TVT-koordinaattori Jari Halonen Ylöjärven kaupunki
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Koulunuorisotyön verkoston työkokous
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Koodaamista Ohkolan koululla
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Infra-alan koulutus PRE-ohjelma, Infra FINBIM –työpaketti Kimmo Laatunen Dr. Ari Ahonen
12/25/2018 Yksikkökokous Pepe Vilpas.
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Muutokset matematiikan opetuksessa
Puistopolun peruskoulu 7. luokan vanhempainilta
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Syventävät valinnaisaineet 2h valinta (8.-9. lk)
Tiirismaan vesopäivät
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
Kiva Koulu-kyselyn hyödyntäminen
Opettajan pedagoginen ajattelu
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Video 5: Yleisesti kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annettuja vastauksia
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa. Tampereen seudulla 1804 vastaajaa Yhteensä 7669 vastaajaa Ylöjärvellä 257 vastaajaa Digitaalinen toimintakulttuuri Laitteet ja ohjelmistot TVT-osaaminen

Koulullani on yhteisesti sovittu tavoite TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.

Osaan hyödyntää sähköisiä oppimateriaaleja opetuksessani.

Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä    Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä Tähän on panostettava heti!

Kehittämistarpeet 

Pedagoginen soveltaminen ja pedagogiset tukipalvelut

Oppijat saavat käyttää tunneillani omia mobiililaitteitaan (esim Oppijat saavat käyttää tunneillani omia mobiililaitteitaan (esim. kännyköitä, tabletteja) osana työskentelyään. Ylöjärven oppilaat savat käyttää tunnilla omaa mobiililaitettaan keskivertoa paremmin, mutta on vielä opettajia, jotka sitä eivät salli

Olen saanut käyttööni tarvitsemani TVT-välineet 1/3 ylöjärveläisistä opettajista kokee, ettei tvt-välineitä ole riittävästi

Oppitunneillani on käytössä riittävän nopea ja vakaa internet-yhteys

Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.

Saan muilta opettajilta tukea ja vinkkejä omaan TVT:n opetuskäyttööni

Koonti

Päätulokset Ylöjärvellä Esitystekniikka on kunnossa ja ratkaisee koulujen jatkohankinnat Verkot ja yhteydet ovat kunnossa elokuussa 2016 Osa opettajista ja heidän oppilaat tarvitsevat asennemuutoksen, vasta se varmistaa oikean digiloikan Oppilaiden tvt-käyttöön lisää panostusta => oppilaat töihin Pedagogisiin tukipalveluihin tarvitaan jatkossakin resursseja

Kiitos! Jari Halonen LO, KL Tvt-koordinaattori p. 040 5081315 jari.halonen@ylojarvi.fi www.ylojarvi.fi