Iloinen: Innostunut, positiivinen yleisilme ja -olemus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Missä on laupias samarialainen tänään?
Advertisements

Näin me työskentelemme ja palvelemme asiakkaitamme Osa A
HEKMI OY/ PALVELUKESKUS KASKI
Kalastuslupien sähköinen kuittivihko on nopein ja helpoin tapa saada yhdellä tilauksella kalastusluvat suurellekin ryhmälle.
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Turvallisuuskulttuuri, työmetodit ja ohjeistus
10 vinkkiä voimaantumiseen
LEAN JA PUHTAUSPALVELUT
Napero-ohjaajat.  Teoria + kahvi17.30 –  Malliharjoitus18.30 –
KYLÄSUUNNITTELIJAN PERSOONA PELIIN!. M ILLÄ TAVALLA OMAA PERSOONAA KÄYTETÄÄN KYLÄNKEHITTÄMISESSÄ ? Paljon! Jokaisella oma tyyli kylänkehitystyössä, oma.
Lions Clubs International MD 107 Finland Suomen Lions-liitto r.y./Lionsklubin johtaminen RJ/OE Lions-toiminta on meidän yhteinen iloinen asia.
Hakeminen Päivähoidon laatukriteerit
Luennoitsijan nimi. Olemme olemassa, koska yhteiskunta haluaa varjella elämää, kulttuuria, omaisuutta, toimintaedellytyksiä Arvot, palokuntahyveet, eettiset.
Ann Selin Parempi Suomi-seminaari Työntekijän asema tulevaisuuden työelämässä Puheenjohtaja Ann Selin.
Via Vis – väkivaltatyöhankkeen vaikuttavuus asiakkaiden näkökulmasta "Mun stressihormonit on ainaki 90 pinnaa tullu alaspäin" Helena Parkkila, KM, tohtoriopiskelija.
Hyvän ohjauksen kriteerit perusopetukseen, lukiokoulutukseen ja ammatilliseen koulutukseen Juhani Pirttiniemi Opetusneuvos Opetushallitus Turku
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
Suomen Jääkiekkoliitto1. KUNNIOITA PELIÄ MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA Suomen Jääkiekkoliitto2.
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.
Liikuntakasvatus / NU – 2010 JN. Harjoituksen rakenne lapsilla 1. Huomioi lapsi - keskustelutuokio - aloitusrutiinit - turvallisuuden tunne.
Vaikeasti puhevammaisten tulkkipalvelu
Tutorkoulutus I vaihe Tervetuloa Tutortoiminnan tavoitteet Lisätä opiskelijan itseohjautuvuutta, parantaa opiskeluilmapiiriä ja motivaatiota, tuoda.
Asiakkaan rauhoittaminen
Jouni Lehto 1 Tietopuolinen koulutus ja näyttötutkinto oppisopimuskoulutuksen laadun tukena.
AJATUKSIA IHMISTEN VÄLISESTÄ KOHTAAMISESTA
Johtamista ei voi oppia, siksi sitä ei pidä opettaakaan (varsinkaan insinööreille) Pia Lappalainen TkT, FM Opeveivit to
Suullinen esitys Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
PuViPe :: Osku Tervonen & Samu Liimatta :: Työhaastattelu
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Napero-ohjaajat.  Teoria + kahvi16.00 –  Malliharjoitus17.00 –
Ohjeita esityksen pitämiseen
MIEPÄ-projekti mielenterveys- ja päihdekuntoutujille – Asiakkaiden ja yhteistyötahojen näkemyksiä projektista.
Mitä asiakas odottaa palvelulta Valtakunnallinen perusterveydenhuollon kehittäjien ja johtajien verkostopäivä Anna Eskola projektipäällikkö.
ASEPTIIKKA Marianne Niinimäki.
TEHOKKAA JA MIELLYTTÄVÄN KOULUTYÖN EDELLYTYKSET POISSAOLOT ja TUNTITYÖSKENTELY AMMATTILUKIOSSA.
Nuorten tieto- ja neuvontatyön auditointi- ja itsearviointimalli Heta Malinen Lähde: Mervi Ahola.
Joustava perusopetus eli JOPO. Saarijärven JOPO-luokka Aloitti toimintansa elokuussa 2011 Aloitti toimintansa elokuussa oppilasta
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Mitä valinnanvapaus tarkoittaa minulle
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
LähiTapiola Keski-Suomi Lähellä läpi elämän
Joustava perusopetus eli JOPO
Vastuullinen valinta KIILTO NATURA -SARJA
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Kirje, sähköposti, blogi
Tavoitteen asettamisesta tasavertaiseen kohtaamiseen
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Alkuitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
C V Olen iloinen ja reipas työmies. En ehkä näkija, mutta enemmän kokija ja tekijä. Olen kätevä käsistäni ja rattihommatkin sujuvat. Aikaisemmissa.
Väkivaltainen potilas/asiakas
Sosiaalisuus ja sosiaalisen tarkastelu
Yhteiskunnallinen osallisuus Toteutusvaihe –tuumasta toimeen
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Harjoituksen ohjaaminen
Urheilun ja liikkumisen valmiudet ja ominaisuudet Psyykkinen valmennus Itsetunto ja itseluottamus Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
Volitioprosessi, tahdon!
FC NOKIA ”Laadukasta tyttöfutista huipulle asti”
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Harjoituksen ohjaaminen
Neuvottelun vuorovaikutustaidot
MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA
Esityksen transkriptio:

Iloinen: Innostunut, positiivinen yleisilme ja -olemus PALVELUKORTTI Alueella työskentelevät opiskelijat Asiakkaan kohtaaminen Palvelutilanne Huomioin asiakkaan tervehtimällä, katsekontaktilla ja hymyilemällä. Osoitan, että olen kiinnostunut asiakkaasta ja hänen tarpeistaan. Olen reipas ja aktiivinen. Olen aito. Käytän tilanteeseen sopivaa puhetyyliä, äänensävyä ja kehonkieltä. Tartun toimeen nopeasti. Pukeudun asiakaspalvelutilanteeseen sopivasti. Kuuntelen ja kuulen asiakasta. Palvelen jokaista asiakasta yksilönä. Olen asiantunteva omalla alallani. Huolehdin palvelun laadusta ja turvallisuudesta. Jos oma osaamiseni ei riitä, mietimme yhdessä asiakkaan kanssa muita ratkaisuja. Täytän lupaukseni ja lupaan sen, mitä pystyn toteuttamaan. Hoidan asiat loppuun asti. Toimin aina alan eettisten periaatteiden mukaisesti ja turvallisuusohjeita noudattaen. Last(ing) impression Tilanteesta jäävä mielikuva Palvelulupaukseni Pyrin toimimaan siten, että asiakkaan toiveet täyttyvät ja/tai ongelma ratkeaa. Varmistan asiakkaan tyytyväisyyden esimerkiksi kysymällä. Pidän yllä positiivista tunnelmaa omalla olemuksellani ja puheillani. Pahoittelen ja hyvitän mahdolliset virheet. Huomioin myös asiakkaan lähtötilanteen: kiitän ja hyvästelen. Hoidan asiakaspalvelutilanteet yksilöllisesti, asiantuntevasti ja tilanteen mukaan joustavasti. Jätän asiakkaalle positiivisen kuvan asiakaspalvelutilanteesta. Iloinen: Innostunut, positiivinen yleisilme ja -olemus Helppo: Helposti lähestyttävä, sujuva palvelutilanne Aloitteellinen: Palvelualtis, oma-aloitteinen, ammattitaitoinen Nopea: Asioihin reagoiva, asiakas ei joudu odottamaan turhaan Aina: Olosuhteista ja tilanteesta riippumatta IHANA toteutuu aina TILANNETAJU JOUSTAVUUS AMMATTITAITO PALVELUALTTIUS