LAATU, ASIAKAS- JA POTILASTURVALLISUUS

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TURVALLINEN LÄÄKEHOITO – KERTAUSTA JA TEHYN NÄKEMYKSIÄ
Advertisements

Kansalliset talkoot Esittäjä Paikka PVM
Työvoiman maahanmuuton ennakointiseminaari Sairaanhoitajien kysyntä ja tarjonta Euroopassa Tutkija Virpi Jylhä, Itä-Suomen yliopisto, Sosiaali-
Hoitopaikan järjestelyt
Erilaiset oppimisympäristöt ja –menetelmät oppimisen tukena
Anne Eronen-Lindeblad
Copyright Syömishäiriöliitto-SYLI ry
Potilasturvallisuus Sh Karoliina Suvanto
Kehitysvammahuollon valtakunnallinen valvonta
Potilasturvallisuutta taidolla - kansalliset talkoot Työpajat potilasturvallisuussuunnitelman laatimiseksi.
Itä-Suomen yliopisto, yhteiskuntatieteiden laitos/ Kuopion kampus
Vaarojen tunnistaminen ja arviointi
Apteekkien diabetesohjelma
Onko potilasturvallisuus taattu sairaalassa?
Läheltä piti -tilanteet
HAIPRON KÄYTTÖ JA KOKEMUKSET – Turvallisuuspäällikkö Lasse Koste
Teknologia hoitotyössä
MIELENTERVEYSTYÖ JA OMA JAKSAMINEN Copyright Tero Lappalainen 2011
Potilasturvallisuuskatsaus PTH –jory 29. 1
ELÄMÄN LOPPUVAIHEESEEN
Tiedon ja tiedon käytön merkitys työelämän arjessa tänään ja huomenna Marjo Huovinen-Tervo Ylihoitaja Kainuun maakunta –kuntayhtymä, Sosiaali-
Keuhkojen Röntgenkuvaus
Työturvallisuus.
0 Yhteiset palvelut: perusperiaatteet  Ihminen ja hänen omat voimavaransa keskiöön (”Ratkaisun avaimet ovat asiakkaan taskussa”)  Palveluohjaus on avainasemassa.
Lastensuojelulaki 1§-4§ Julia Koskimies 3B PowerPoint-esitys sisältää:
Mitä tekemistä turvallisuuskulttuurilla on arkisen työni kanssa? Turvallisuuskulttuuri sairaanhoitajan työssä Kaarin Ruuhilehto, VTT.
Työturvallisuus on työpaikan oma- aloitteista turvallisuuden hallintaa. Työturvallisuus on osa yritysturvallisuutta. Turvallinen työskentely on suunnitelmallista.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Päivystysten kokonaisuus Lshp:n alueella Tapio Kekki Pth-yksikkö Lshp.
TURVALLINEN LÄÄKEHOITO ASIN2015 KOIVISTO ROOSA & TAMMELIN JASMI.
Hoitotyön prosessi Marianne Niinimäki. Hoitotyön prosessi  =hoitotyölle ominainen yksilön, perheen tai yhteisön terveyteen kohdistuvien toimintojen järjestelmä.
ASEPTIIKKA Marianne Niinimäki.
SOTET Tuloskortin seuranta 4/2016. Asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus
Metabolinen oireyhtymä. MBO eli metabolinen oireyhtymä tarkoittaa tilaa jossa henkilöllä on samaan aikaan useita terveydelle haitallisia tiloja yhtä aikaa.
Potilasturvallisuutta taidolla Verkkokoulutus perusterveydenhuollon henkilöstölle Petri Volmanen Perusterveydenhuollon kehittäjät.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Henkilökunnan palautteet päivystyspilotista Kooste/osastonhoitja Tuija Skarp.
RAAHEN SEUDUN HYVINVOINTIKUNTAYHTYMÄ
Kehitysvammahuollon valtakunnallinen valvonta
Yhteistyösopimuksen laadinta
Koulutuksen tavoite Tavoitteena on, kehittää sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön valmiuksia havaita ja arvioida kotonaan asuvien asiakkaidensa palo-
Kuva C. Hoidon ja laskutuksen kulku tapauksessa, jossa kunta ohjaa potilaan hoitoon erikoishammasteknikolle tai muulle proteettista hoitoa antamaan hyväksytylle.
Potilaan tiedot Hoitosuunnitelma
Edistetään yhdessä järkevää lääkehoitoa
5. Mitä kansanterveydellä tarkoitetaan
TEKIJÄNOIKEUDET Veera 9B.
Gerontologisen kokonaisarvioinnin prosessimalli
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Leena Setälä, LT, EMBA Sairaanhoitopiirin johtaja
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
Lääkehoidon päivä 2018 Teemana järkevä lääkehoito Vuonna 2018 Lääkehoidon päivä toteutetaan osana Rationaalisen lääkehoidon toimeenpano-ohjelman laajaa.
Asiakkaat ja sote-palvelut
Ajankohtaista Maritta Ekmark Kvtl
Polut hoitoon ja kuntoutukseen –koordinaatiohanke vt
Ammattihenkilölaki; työntekijän ja työnantajan velvollisuudet
Asiakasturvallisuus ja ammattitoiminta
Laki yksityisistä sosiaalipalveluista
Valvira Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto
Ajankohtaista potilasvahinkolain uudistuksesta
Asiakkaat ja sote-palvelut –seminaari
Kehittämismatriisi Resurssit (miten resursoidaan?)
Uusi apteekki – asiakkaan näkökulma
Työikäisten kuntoutus
Sote-valtakunnallisten toimijoiden yhteinen tavoitetila: Luova-virasto
Teemana: Tunnetko lääkehoitosi tavoitteet?
Hyvinvointi-ja terveyssovellusten arvioinnin selvitystyö
Uusi apteekki – asiakkaan näkökulma
IKINÄ- kaatumisten ehkäisyn verkostoiltapäivä
Esityksen transkriptio:

LAATU, ASIAKAS- JA POTILASTURVALLISUUS Potilasturvallisuuskoordinaattori Seija Suokas 044 440 3695 (TeSa) Potilasturvallisuuskoordinaattori Minna Aho 044 416 4640 (IkäKunto ja PeSo) Potilasturvallisuuspäällikkö Pirjo Lehtomäki 044 440 6145 Laatupäällikkö Suvi Paananen 044 482 8278 Tulosaluejohtaja Maria Virkki 044 719 5500

Potilasturvallisuus on sitä, että potilas saa oikeaa hoitoa, oikeaan aikaan ja oikealla tavalla ja hoidosta aiheutuu mahdollisimman vähän haittaa. Potilasturvallisuuteen kuuluu hoidon turvallisuus, lääkehoidon turvallisuus sekä lääkinnällisten laitteiden laiteturvallisuus. Potilasturvallisuuskulttuuri tarkoittaa potilaiden hoitoa edistävää suunnitelmallista ja järjestelmällistä toimintatapaa. Laajemmin Potilas- ja asiakasturvallisuudella tarkoitetaan sosiaali- ja terveydenhuollossa toimivien henkilöiden ja organisaatioiden periaatteita ja toimintoja, joiden tarkoituksena on varmistaa palvelujen, huolenpidon ja hoidon turvallisuus sekä suojata asiakkaita tai potilaita vahingoittumasta.

Vaaratapahtuma Vaaratapahtumat haittatapahtuma terveydellistä haittaa tai muuta haittaa, kuten hoidon viivästyminen Läheltä piti- tilanne ei välttämättä vaikutusta asiakkaan hoitoon Potilasturvaportti

Vaaratapahtuma Tilanteet, joissa haitan tai vahingon riski on olemassa Myötävaikuttavien syiden tunnistaminen >Olosuhteet ja muut tapahtuman syntyyn vaikuttavat tekijät >Oliko uusi tilanne vai rutiini? >Noudatettiinko ohjeita? >Toimiko laitteet/järjestelmät? Hallittiinko niiden käyttö? Infokanava-> laatu, asiakas ja potilasturvallisuus-> Potilasturvallisuusportin koulutukset Potilasturvaportti

Asiakkaan ohjaaminen Kaatumisen jälkeen asiakkaan ohjaaminen ylös Uusi asiakas/potilasturvallisuusriski Arviointi Ergonomiset ja turvalliset tavat ohjata