Saimaan ammattiopisto Sampo

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Advertisements

Ammatillisen koulutuksen monet muodot 1.Ammatillinen peruskoulutus (53 perustutkintoa) Koko ikäluokka ja ennakoidut työelämän tarpeet huomioon. 2.Ammatillinen.
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
Opiskelijan arviointi työpaikalla
KOULUTUSTAKUU.
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Työseminaari III , Kuopio Kun opiskelu ei kiinnosta, mitä oppilaitoksessa voidaan tehdä – kokemuksia ja näkemyksiä.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Ammattistartti Ammatilliseen peruskoulutukseen ohjaava ja valmistava koulutus, ammattistartti on  ohjaavaa  joustavaa  yksilöllistä valmistavaa koulutusta.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Kiipulan ammattiopistossa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Ammattilaiseksi oppisopimuksella Joustavasti, yksilöllisesti ja käytännönläheisesti
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Nuorten oppisopimus Liisa Uusitalo Tampereen seudun ammattiopisto
Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä  Mahdollistaa joustavan kahden perättäisen.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Yksilölliset opintopolut oppisopimuskoulutuksessa
Ritva Kareketo kouluttaja
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
Toimitusjohtaja Petri Lempinen #ammatillinenkoulutus #työllistyminen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo/Simo Rista Kuva: Helsingin kaupunginmuseo Huippuosaamista.
W w w. h a m k. f i TUPA - Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus Lähipäivä 4 KEHITTÄMISTILANTEEN ARVIOINTI – TUPA-KEHITTÄMINEN OPETTAJAN TYÖN JA OPPILAITOKSEN.
MONIEN MAHDOLLISUUKSIEN OPPISOPIMUS Etelä-Pohjanmaan maakuntaopo-päivä / Tarja Puskala, projektikoordinaattori Puh
Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus VALMA (60 osaamispistettä) Antaa opiskelijalle valmiuksia ammatilliseen peruskoulutukseen hakeutumiseksi.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Ohjaus uudistuvassa ammattikoulutuksessa Elise Virnes
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Työelämälähtöisyys Valmassa
VERTUe - Ohjaten ja vertaistukien ammattilaiseksi 11/2016 – 12/2017
Ammatillisen koulutuksen valtionosuusrahoitus vuosi >
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Elinikäinen ohjaus Suomessa
Ohjaamo ja ammatillisen koulutuksen reformi – kommenttipuheenvuoro 3
Pieksämäen kaupunki Hiekanpään koulu
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Lappeenrannan toimipiste Pohjolankatu 12
Työpaikalla oppiminen - Tietoa ja terminologiaa (TET, TOP, työssäoppiminen, työharjoittelu, oppisopimus)
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
YHTEISHAKU 2019.
Saimaan ammattiopisto Sampo
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
johtava rehtori Timo Olli KOUVOLAN SEUDUN AMMATTIOPISTO
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
OSAAMISTA TYÖELÄMÄN TARPEISIIN
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Saimaan ammattiopisto Sampo
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

Saimaan ammattiopisto Sampo

Organisaatio

Koulutustarjonta

Jokaiselle oma osaamispolku henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma HOKS opiskelija hankkii osaamisen parhaiten soveltuvalla tavalla tiivis yhteistyö työelämän kanssa

Osaaminen ratkaisee!

Opintojen ohjaus ja opiskelijahuolto Opettajat ohjaavat omien oppiaineidensa tehtävissä ja opiskelussa. Lähin ohjauksesta vastaava henkilö on opiskelijan oma vastuuopettaja. Oppimisen tukena on koko Sampon henkilökunta, erityisesti opinto-ohjaajat, kuraattorit, psykologit ja terveydenhoitajat.  Myös koulunkäynninohjaajat, ammattihenkilöt ja koulutussihteerit ovat apuna opiskelun arjessa. Tukea opiskeluun saa lisäksi erityisen tuen ohjaajilta, työvalmentajilta sekä Sampopajasta. Tutorit toimivat opiskelijoiden vertaistukena.

Rajattomat jatko-opinto- mahdollisuudet

Joustava koulutukseen haku Yhteishaku Jatkuva haku Peruskoulun päättäville tai äskettäin päättäneille nuorille Peruskoulun jälkeisen tutkinnon omaaville Jos jäi ilman opiskelupaikkaa yhteishaussa Jos työssä on kertynyt osaamista, mutta tutkinto puuttuu Hakeminen www.opintopolku.fi helmi-maaliskuussa Hakeminen www.edusampo.fi joustavasti ympäri vuoden

Työelämäyhteistyötä monella eri tasolla Lähes kaikessa koulutuksessa työpaikalla tapahtuva oppiminen on keskeisessä roolissa Osaaminen osoitetaan työpaikalla todellisissa työtehtävissä välittää työelämän ja alueellista kehitystä kos­ke­vaa tietoa Sampolle seuraa ammatillisen koulutuksen kehittymistä tekee aloit­tei­ta ja antaa lausuntoja ammatillista koulutusta koskevista mer­kit­tä­vis­tä asioista seuraa am­ma­til­li­sten neuvottelukuntien työskentelyä Jäseninä työelämän ja etujärjestöjen sekä Sampon edustajia tuovat tietoa ja työelämän näkemyksiä koulutuksen kehittämiseen

Työelämäpalvelut Työyhteisön toimivuus ja vuorovaikutus Vuorovaikutusvalmennus Tiimin toiminta ja vuorovaikutus -valmennus Toimiva työyhteisö -kysely Johtajuusvalmennus Stressi ja hallintavoimavarat: profiili ja valmennus Johtaminen ja esimiestyö Alakohtaiset asiantuntijapalvelut tarjoavat nopeasti ja luotettavasti apua yrityksen liiketoimintojen eri osa-alueilla. Esim. Yritystoiminnan kehittäminen, Taloushallinto ja verotusneuvonta, Työyhteisö- ja hyvinvointipalvelut Alakohtaiset asiantuntijapalvelut Osaamisen kehittämis-kumppanuus Kumppaniyrityksille tarjoamme maksutta yhden yhteyshenkilön, jonka kautta yritys saa kaikki tarvitsemansa koulutukset ja palvelut, vuosisuunnitelman sekä koulutukset ja palvelut kumppanuushintaan Tarjoamme korttien voimassaolon seurantaan palvelun, johon sisältyy ilmoitus korttien vanhenemisesta sekä tieto seuraavista tarjolla olevista päivitysmahdollisuuksista. Korttikoulutusvahti

Oppisopimus työsuhteeseen tai yrittäjyyteen perustuvaa ammatillista koulutusta samat ammatilliset tutkinnot kuin oppilaitosmuotoisessa koulutuksessa Joustava, monipuolinen ja käytännönläheinen tapa opiskella ammatti vaihtaa alaa saada todistus omasta osaamisesta jatkaa loppuun kesken jääneet opinnot kehittää valmiuksia jatko-opintoihin tai hankkia lisäkoulutusta Oppisopimus myös voi nopeuttaa valmistumista limittäin koulutussopimuksen kanssa työpaikalla oppimisessa kesätöihin ja muihin lyhyisiin työsuhteisiin

Hanketoiminta Kehittää Luoda Tuottaa Tukea ja vahvistaa Toimia uusia toimintamalleja ja -tapoja ammatillisen koulutuksen sujuvaan, joustavaan ja tasavertaiseen toteuttamiseen   lisätä osaamista työpaikoilla toteuttamalla yhteisiä hankkeita työpaikkojen kanssa  Kehittää opiskelijoille edellytyksiä monipuoliseen, laadukkaaseen ja ajantasaiseen opiskeluun kehittämällä fyysisiä ja sähköisiä oppimisympäristöjä ja -välineitä   Luoda uusia pedagogisia ratkaisuja, keinoja ja uutta aineistoa opetuksen ja oppimisen kehittämiseen   Tuottaa oppimista ja oppimisympäristön monipuolistumista integroimalla opetusta ja työelämätietoa toisiinsa henkilöstön pedagogista ja työelämälähtöistä osaamista    Tukea ja vahvistaa kaikissa hankkeissa verkostoyhteistyössä oppilaitosten, yritysten ja julkisorganisaatioiden sekä erilaisten sidosryhmien ja toimijoiden kanssa monipuolisesti  Toimia