Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
Advertisements

Good Karma = Hyviä Seurauksia
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
KORIPALLON PERUSASIAT
Sosiaalisen median koulutus
Hannu Keränen & Tiitus Lahti
11 Taloushallinnon opiskelusta. Teemana kannattavuusajattelu • Perusvalmiudet ymmärtää yritysten tuottamaa taloudellista tietoa • Tietoa tarvitsevat –
VOA-oppimispäiväkirja
Vallan keskittymisen vaarat miksi pelkään Bill Gatesia enemmän kuin Saddam Husseinia Johan “Julf” Helsingius

Sinfonia kuudelle ajatukselle Johtamisen Partituuri I Keynote.
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Juhani Tamminen ProAkatemialla vierailu 2014
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Urheiluseuran viestintä
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
MAILAAMAAN!. Sähköpostiviestin ominaisuudet Perille nopeasti Vastaaminen helppoa Ei tarvitse olla yhtä aikaa viestimässä Ongelmana lyhyt harkinta-aika.
Pekka Aula Topiantti Äikäs
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
MITÄ VIESTINTÄ ON? Vuorovaikutusta eli yhteyttä toisiin ihmisiin ja ympäristöön Sosiaalista vaihtoa, jossa osapuolet vaihtavat keskenään mielipiteitä,
Lentokone on juuri putoamassa. Koneessa on 5 matkustajaa mutta vain 4 laskuvarjoa.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Change Day Suomi Työpaja Oulu Karoliina Ohrankämmen, Sitra.
MONIEN MAHDOLLISUUKSIEN OPPISOPIMUS Etelä-Pohjanmaan maakuntaopo-päivä / Tarja Puskala, projektikoordinaattori Puh
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
Verohallinto. Sisältö Verojen kerääminen ja jakaminen Työmme strateginen suunta Organisaatio ja henkilöstö.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Ekonomi Summit 2016 Anne Korkiakoski
Sosiaalinen media & työnhaku
Wiion lait Viestintä yleensä epäonnistuu - paitsi sattumalta.
Näin meillä viestitään - Xamkin työyhteisöviestinnän linjaus
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
Rasisminvastainen kampanja
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Työelämän tekstejä sähköposti.

Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Työllistämispalveluiden tarjonnasta monimuotoisen osaamisen kysyntään
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Luova kirjoittaminen 1. Kirjoita 5 minuuttia ensimmäisestä mieleen tulevasta aiheesta. Miltä kirjoittaminen tuntui? Oliko vaikeaa saada kirjoittaminen.
Mikä ihmeen pecha kucha?
ESSEE.
Millainen oppija sinä olet?
Hyvinvointitiimit – I työpaja
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
TTS Työtehoseura kouluttaa – tutkii – kehittää
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
Koulutusvienti käyntiin
Hissipuheen anatomia Kuka olet ja mistä yrityksestä.
PÄHEE OTE HANKE Mediatiimin koulutus
Muille ryhmille tiedoksi:
Brändi sosiaalityössä
Wiion lait Viestintä yleensä epäonnistuu - paitsi sattumalta.
Auttava keskustelu
Esityksen transkriptio:

Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee? Mikael Pentikäinen Lappeenranta, 14.11.2018

Mitä ammatillisessa opetuksessa tapahtuu?

Onko todella näin?

Onko Suomen koulutusjärjestelmä kriisissä? Lähde: WEF, 2018

Mitä sanovat yrittäjät?

Tekeekö yritys yhteistyötä ammatillisen oppilaitoksen kanssa Yrittäjägallup, kierros 3/2018 syyskuu

Tyytyväisyys yhteistyöhön ammatillisen oppilaitoksen kanssa Yrittäjägallup, kierros 3/2018 syyskuu

Onko tehnyt koulutussopimuksen ammatillisen oppilaitoksen kanssa ja ottanut tai ottamassa sen kautta opiskelijan oppimaan yritykseesi Yrittäjägallup, kierros 3/2018 syyskuu

Onko tehnyt oppisopimuksen ja ottanut tai ottamassa sen kautta työntekijän yritykseen Yrittäjägallup, kierros 3/2018 syyskuu

Miten maine syntyy, ja menee?

Ajatuksia ”Karaktääri on kuin puu, ja maine kuin sen varjo. Varjo on se, mitä me ajattelemme siitä; puu on todellinen asia.” Abraham Lincoln ”Maineen rakentaminen vie 20 vuotta mutta tuhoaminen viisi minuuttia.” Warren Buffett

Maine on luottamusta Uskottavuus Moraalinen luottamus Integriteetti Tahto Tekninen luottamus Tulokset Taidot Avoimuus ”Se, mitä olet, huutaa niin kovaa korviini, etten kuule, mitä sanot.” (Ralph Waldo Emerson)

Luottamus etenee kehissä Yhteiskuntaluottamus Strateginen Henkilöityvä Organisatorinen Brändi Maine Markkinaluottamus Organisaatio-luottamus Suhde-luottamus Itse-luottamus Luottamuksen kehillä on vahva keskinäinen riippuvuus. Luottamus lisääntyy yleensä jakamalla.

Maine ja brändi Brändi on se, mitä joku haluaa kertoa muille itsestään ja tuotteistaan, ja miten lähestyy maailmaa. Brändin rakentaminen on tekemistä ja puhumista. Maine on se, mitä ihmiset ajattelevat viestijästä – se, miten maailma tätä kuulee. Maine on elämän lukemista, viestin kuulemista sekä sisällön pohtimista yleisön näkökulmasta. Markkinaluottamus Maine Brändi

Maine on muuttunut Brändi- ja mainetaistelu on entistä kovempaa. Tiger Woodsin skandaalin kahden ensimmäisen viikon aikana 2009 hänen sponsorinsa menettivät markkina-arvoa noin 10 miljardia dollaria. Brändi- ja mainetaistelu on entistä kovempaa. Mielikuvilla voi olla valtava arvo. Maineriski on yritysten suuri riski. Brändit ovat alttiita arvostelulle. Tätä käytetään hyväksi. Sosiaalinen media on antanut kansalle lisää valtaa. Some on arvaamaton voima. Maine on pääomaa. Maineenhallinta on systemaattista ja johtamisen tärkeä osa. Maine syntyy teoista. Ja sanoista.

Viestintä on muuttunut ” Älkää unohtako: viestintä on 50 prosenttia informaatioajan taistelusta. Sano se kerran, sano se toisen kerran ja jatka sen toistamista, ja kun olet lopettanut, tiedät, ettet ole sanonut sitä riittävästi.” Presidentti Bill Clinton tuoreen pääministerin Tony Blairin esikunnalle toukokuussa 1997. (Blair: A Journey)

Uusi viestintämaailma VIESTIJÄT Omat mediat Sosiaalinen media Perin-teinen media YLEISÖ

Miten vahvistat brändiä? Hoida asiat kuntoon. Mieti perusasiat ja –viestit. Kerro avoimesti – myös silloin, kun homma ei ole toiminut. Kerro tarinoita. Etsi kasvoja ja kertojia. Ole johdonmukainen. Ole aktiivinen. Käytä rohkeasti kaikkia kanavia, mutta käytä myös. Valmenna viestintään. Valjasta joukot.