Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Hyvinvointitiimit – I työpaja

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Hyvinvointitiimit – I työpaja"— Esityksen transkriptio:

1 Hyvinvointitiimit – I työpaja
HYVINVOINTIHANKE – LAPIN YLIOPISTO - YTK Hyvinvointitiimit – I työpaja MARJA-LIISA NIINIKOSKI

2 Yksilöpohdinnan tulokset
KOETUT MYÖNTEISET ASIAT KOETUT KIELTEISET ASIAT mahdollisuus kehittyä, mahdollisuus tehdä itseään kiinnostavia asioita, mahdollisuus ja vapaus ajatella sekä tehdä luovaa työtä, toteutuu erityisesti tiedekunnassa ja laitostasolla tiedekunnan johto kuuntelee ja pyrkii olemaan läsnä työn ajallisen rytmittämisen vapaus toimivat pienyhteisöt, älykkäät ja ajattelevat ihmiset, jaettu arvomaailma, jaettu näkemys työorientaatiosta vertaisfiilisten jakaminen riippumatta oppiaineesta opiskelijoiden kanssa tapahtuva reflektointi työn monipuolisuus valtakunnalliset ongelmat; ministeriön ja opetussektorin ohjaus, yliopistoalana kaaottisessa tilassa -> suunta, miten yo-järjestelmää ja koulutusjärjestelmää halutaan kehittää sisäänpäin kääntynyt tiedekunta -> yksilön asema ulkopuolinen, fuusio uusi asia, fyysinen etäisyys, sisällöllinen etäisyys, tiedekunnan yhteisöllisyys ohutta autonomisten yksilöiden päälle rakentunutta yhteisöllisyyttä oppiaineissa tai yksiköissä, (yksilötrendi, kotipaikkatrendi, tiedekuntayhteisöllisyys) työmäärä, jatkuvat uudet tehtävät -> haasteet kehittymiselle ja syventymiselle - > raapaisut pinnalta (miten jaksan olla aina kiinnostava?) yleinen epävarmuus tulevasta ja tiedon saannin ongelma (mitä tapahtuu nyt – mitä tapahtuu kohta?) vastuu ja valta –jaon epäselvyys (kuka vastaa mistäkin); itsestäänselvyyksinä pitäminen ohjeiden sisällön ja käytännön vastaamattomuus onko väliä, että kerron -> vaikuttaako sanominen johonkin? Tapahtuuko sanomisten pohjalta jotakin? Seuraako sanomisista mitään? yliopiston johto ”sekaisin”, yhtä sekaisin kuin muutkin pitkäjänteisyyden puute asenne- ja arvo-osaaminen -> avoimuuden puute, luottamuksen rakentaminen, vallan ja valtapelien toteutuminen mistä kritiikki kumpuaa? Kuka menee mihin suuntaan ja miksi? kritiikki johtoa kohtaan – tdk ja johdon välinen suhde – luottamuspula epäluuloisuus missä ovat kehittämisehdotukset? Ne tehtiin jo. epäjohdonmukainen johtaminen, organisaation byrokraattisuus luottamus – tietoisuus – epävarmuus; muutosjohtamisen mallit tekeekö ihmiset oikeita asioita onko johtotietoinen mitä työyhteisö ajattelee ja kokee, onko johto läsnä (arjen näkeminen ja kuuleminen), yhdessä oleminen puuttuu työn arvostuksen kokemukset lähiesimiehen panos -> ongelma laskeutuu ylhäältä alas ohjaus- ja kontrollitoimintojen vaihtelevuus kaikilla tasoilla, myös kansallisen ohjauksen tasolla tiedottamisen ja tiedostamisen taso, puuttuu tiedottaminen siitä, ettei tiedetä (foorumeja yhteisen ymmärryksen luomiseen vähän) yliopistolain ja –rahoituksen selkiytymättömyys -> edellytykset toimia opiskelijat unohdetaan kehittämisessä täysin (mikä on opiskelijajärjestöjen rooli tässä?)


Lataa ppt "Hyvinvointitiimit – I työpaja"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google