Työpajatyöskentelyn yhteenveto

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kysely- tai ilmoittautumislomakkeen luominen Google Driveen
Advertisements

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Komentajankadun korjausliikkeiden tavoitteet
Tyky-Kuntoseteli+ Liikuntaan ja kulttuuriin Tyky-Kuntoseteli+ on työnantajasi tarjoama verovapaa työsuhde-etu. Työnantajallesi on tärkeää, että olet kokonaisvaltaisesti.
Yritysjohdon koulutuskeskus
Tietoturvallisuuden huonetaulu
Lähipalveluhanke / Hämeenlinna (erityisesti Kalvola) Juva, Joroinen, Rantasalmi = JJR Porin yhteistoiminta-alue (Luvia,
KÄNNYKKÄ Helsingin Sanomissa : Kunnia kännykkä-sanan keksimisestä kuuluu Aarne Visurille. Hän toimi Nokian radiopuhelinosaston myynti-insinöörinä.
KUNTOUTTAVA TYÖTOIMINTA
EURA2007 – rakennerahastohankkeiden hallintajärjestelmä Heli Rintala
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
TYÖNHAKUTAIDOT, -TAVAT JA -KANAVAT
TYÖHAKEMUS.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
VARHAINEN PUUTTUMINEN
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
Huolen puheeksiottaminen
HY:n erillisvalinnat Opintopolussa Opintopolkuryhmä Pia Penttinen, Hakijapalvelut.
Esa Niinisalo Koillismaan Osuuskauppa Vaarojen arviointi Koillismaan Osuuskaupassa -Vaarojen arviointi on systemaattista toimintaa. -Ohjeistettu.
Työssäoppiminen eli TOP
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
Vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelut Katja Savolainen
Haku ammatilliseen koulutukseen Kevään yhteishaku , haku päättyy klo Valinnan tulokset voi julkaista aikaisintaan Syksyn yhteishaku.
C 1. Testaus on ”sarja toimintoja” Itse asiassa, testaus on vuorovaikutusta, jota rytmittää ohjelmiston arviointi. Vaikka on hyödyllistä tunnistaa sarja.
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
T YÖNETSINTÄ JA TYÖNANTAJAPAKETIT Paltamon Työtä Kaikille –hankkeen loppuseminaari Paltamossa.
Opetussuunnitelma/OPS
Tekesin Asiointipalvelut. Miksi Asiointiin?  Asioinnissa annetut tiedot tallentuvat suoraan Tekesin tietokantaan, mikä vähentää virheiden mahdollisuutta.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
AIKUISSOSIAALITYÖ OSALLISUUTTA TUKEMASSA Marja Paananen kehittäjäsosiaalityöntekijä.
Hakuinfo. KORKEAKOULUJEN YHTEISHAKU - Yhteinen hakulomake: 6 hakukohdetta ensisijaisuusjärjestykseen - Haut tehdään osoitteessa
T YÖSSÄOPPIMINEN ULKOMAILLA Portfoliotyöskentelyn ohjeistus.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Problematiikka Hakija ottaa paikan vastaan ja saa myöhemmin tiedon että on myös saannut mieluisampi paikka  vastaanottotieto ei voi muuttaa Hakija.
Kyselylomakkeen tekeminen
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Hyvikset eli hyvinvointineuvojat
Kokemusasiantuntijaksi vain kouluttautumalla?
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Pataluodon koulu Draamaluokka Klikkaa lisätietoja:
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Löydä Itsestäsi Tiedostava Muutoksen Mahdollistaja
Fenomenologia.
Harjoituksia II.
Millaisia muistoja arvioinnista omalta kouluajalta?
Pataluodon koulu Draamaluokka
Millainen kirjoittaja olet?
Pataluodon koulu Draamaluokka
Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Päätösitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
Työnantaja: Näin haet korvausta työterveyshuollon kustannuksista verkossa 2018.
ASIAKKAAT MUKANA SOTE-PALVELUJA KEHITTÄMÄSSÄ
Löydä Itsestäsi Tiedostava Muutoksen Mahdollistaja
Elämässä mukana – muutoksissa tukena
Insert Firstname Lastname via >Insert >Header & Footer
Kysely yleisille kirjastoille 2013
Espoolaiset Työllisyystalkoot
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Kärkihankkeet Katsaus menneeseen. Kärkihankkeet Katsaus menneeseen.
10 HYVÄKSI KOETTUA KEINOA LOPPUUN PALAMISEN EDISTÄMISEKSI
koko aineisto löytyy myös Innokylän verstaalta
Dialogisuus asiakastyössä
Auttava keskustelu
Esityksen transkriptio:

Työpajatyöskentelyn yhteenveto Tiedätkö oman vastuuhenkilösi? Periaatteessa mulla kai on työkkärin vastuuhenkilö. Sitä ei ole tullut mielletyksi sellaiseksi. Se on henkilö, joka vaihtuu koko ajan. Oliko vastuuhenkilö se, joka kerran laitto viestiä? Siitä on puoli vuotta, kun laittoi jotain viestiä. En ole ikinä tavannut työkkärin henkilöä. Avantin työvalmentaja on tutumpi Enemmänkin vastuuryhmä, useampi eri henkilö (sairaanhoidon edustaja, fysioterapeutti, monen alan tiimi). Itse on itsensä vastuuhenkilö Asumisyksikössä on ympärivuorokautinen henkilöstö, jossa on nimetty vastuuhenkilö Oma TYP-virkailija/työpari on hyvin perillä mun asioista

Työpajatyöskentelyn yhteenveto Kumpi toimii kohdallasi, sähköinen vai henkilökohtainen palvelu? (tarkentava kysymys: Millainen sähköinen tai henkilökohtainen palvelu toimii?) Ihmisestä kiinni kumpi toimii Kasvotusten palvelussa tutustuu paremmin On helpompi työskennellä sähköisesti liikkumisen vuoksi Viikoittainen käynti työkkärin omapalvelussa on liikaa. Hankalaa, että työkkärin omapalvelusta ei tule ilmoitusta esim. tekstiviestinä uudesta viestiä kuten Kelan sähköisessä palvelussa. Kirjeposti kulkee nykyään hyvin hitaasti, jolloin työtarjoukset saapuvat hakijalle liian myöhään. Sähköisen palvelun käytöstä jää hakemukset/tiedot arkistoon, josta voi asioita tarkistaa myös myöhemmin. Sähköisen palvelun rinnalle voisi kehittää sähköpostitse toimivan neuvontapalvelun, joka auttaisi esim. lomakkeen täytössä. Sähköisen palvelun käytössä ei tarvitse jonottaa tai miettiä puhelinaikoja. Voi itse valita koska asian hoitaa. Kirjallinen ilmaisu on helpompaa. Hakemukset vaikeita täyttää (termejä ei ymmärrä), jonka vuoksi sähköinen asiointi on hankalaa. Chattipalvelut monella toimijalle hyviä, joista voisi ottaa mallia (esim. vakuutusyhtiöt) Henkilökohtainen palvelu on hyvää silloin, kun asiat hoituu. Alkuvaiheen työkkärin palveluissa ei kohdattu hakijaa kunnolla. Käynnit lyhyitä eivät johtaneet mihinkään. TYP:ssä kohtaaminen on ihmisläheisempää.

Työpajatyöskentelyn yhteenveto Mikä toimii jo tällä hetkellä hyvin? Voimavarasto Preppaamo Avanti TYP Mikä näissä hyvää: Kohtaaminen, virkailijalla aikaa ottaa asiakas vastaan Työkkärissä on karenssin pelossa punnittava omia sanoja

Työpajatyöskentelyn yhteenveto Millaisiin palveluihin olet osallistunut ja mikä näistä on vienyt asiaasi eteenpäin? Kuntouttavan työtoiminnan ja työkokeilun kautta opiskeluala varmentunut Palvelut, jotka keskittyvät omiin vahvuuksiin Työkokeilu ja työssäoppiminen omien mielenkiintojen mukaan. Ei vain karenssin välttämiseksi Ihmisten motivointi esim. työkokeiluun? Miten saa myytyä ihmisille? Tärkeää, että oma ajatus on takana Kuntouttavaa työtoimintaa on monenlaista; osalle toimii ja osalle ei. Räätälöintiä enemmän, jolloin motivaatiokin korkeammalle.

Työpajatyöskentelyn yhteenveto Millaista apua/tukea tarvitset lisää? Yhteyshenkilö, jonka kanssa voisi käydä avoimia työpaikkoja läpi ja miettiä työnhakua Erilaisten vaihtoehtojen ja mahdollisuuksien läpikäyntiä Pätevämpiä mielenterveyden palveluja Palveluseteleitä enemmän käyttöön avun saamiseksi ennaltaehkäisevästi Tietoa mitä palveluja on tarjolla. Palveluehdotus veroehdotuksen tapaan

Työpajatyöskentelyn yhteenveto Miten itse voit vaikuttaa siihen miten asiasi etenee? Kaikella tavalla Hyvin silloin, kun ei tarvitse palveluita. Jos tarvitsisi palveluita, voisi olla toinen tilanne Avantin suunnitelmaan pystyi vaikuttamaan ja kertomaan oman mielipiteensä. Ei oltu saneltu suunnitelma Tarvitaan usein ammattitaitoinen virkailija motivoimaan

Työpajatyöskentelyn yhteenveto Mitä muuta tulee mieleesi? Sana on vapaa… Onko sotessa huomioitu se, että akuutit tilanteet hoidetaan välittömästi? Löytyykö palveluntarjoaja viipymättä?