Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

koko aineisto löytyy myös Innokylän verstaalta

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "koko aineisto löytyy myös Innokylän verstaalta"— Esityksen transkriptio:

1 koko aineisto löytyy myös Innokylän verstaalta
Koontia ja poimintoja työpajasta sekä Innokylän keskustelusta Kerätty aineisto on kokonaisuudessaan lähetetty sähköpostitse työryhmälle, koko aineisto löytyy myös Innokylän verstaalta

2 1. Tiedätkö oman vastuuhenkilösi?
n. 2/3 tiesi oman vastuuhenkilönsä n. 1/3 ei osannut nimetä/osalla ei ollut omaa vastuuhenkilöä ollenkaan Vastuuhenkilö/oma työntekijä koettiin tärkeäksi; luottamussuhde, ei tarvitse aina aloittaa alusta, matalampi kynnys olla yhteydessä, asiat rullaavat hänen kauttaan paremmin Haasteena: työntekijöiden vaihtuvuus, joskus hankala tavoittaa

3 2. Kumpi toimii kohdallasi, sähköinen vai henkilökohtainen palvelu?
Sähköinen palvelu; hieman alle puolet kannatti tätä + rutiinit onnistuu kätevämmin hoitaa sähköisesti + liikkumisen vuoksi helpompi, ei turhia käyntejä, ei tarvitse jonottaa + sähköinen asiointi luontevaa, jos kirjallinen ilmaisu koetaan itsellä suullista vahvemmaksi + sähköisiä palveluja voisi vielä kehittää nykyisestä, esim. chat-palvelun käyttöönotto - vuorovaikutus ei yhtä syvällistä sähköisesti vaikeaselkoiset termit hankaloittavat sähköistä asiointia kaikilla tietotekniset taidot eivät ole kovin hyviä

4 Jatkuu.. 2. Kumpi toimii kohdallasi, sähköinen vai henkilökohtainen palvelu?
Henkilökohtainen palvelu; hieman yli puolet kannatti tätä + luottamuksen syntyminen kasvokkain kohdatessa helpompaa + erityisesti alkuun tärkeää saada henk.koht. palvelua + varmuus, että asiat hoituvat, kun kohdataan kasvokkain + työvalmentajat saivat useilta hyvää palautetta aina henk.koht. ei takaa hyvää palvelua

5 Jatkuu.. 2. Kumpi toimii kohdallasi, sähköinen vai henkilökohtainen palvelu?
Lopuksi: Täydentävät toisiaan Eri asioinnin vaiheet/palvelutarpeet vaikuttavat kumpi koetaan toimivammaksi Ihmiset myös erilaisia; toisille toimii sähköinen, toisille henkilökohtainen palvelu  Molemmille tarvetta, kumpaakin voidaan kehittää asiakaspalautteen pohjalta entistä toimivammiksi

6 3. Mikä toimii jo tällä hetkellä hyvin?
Oman alan työpaikkailmoitusten välittäminen asiakkaalle Vuorovaikutteisuuden lisääntyminen, esim. te-toimisto yhteydessä asiakkaaseen Kohtaaminen, kun aikaa asiakkaalle riittävästi Oma työntekijä koetaan tärkeäksi ja toimivaksi Työvalmentajat saavat kiitosta monelta Myös ”väliaikaetapit” tärkeitä, jos työllistyminen ei vielä mahdollista Voimavarasto, Preppaamo, Avanti, TYP +++

7 4. Millaisiin palveluihin olet osallistunut ja mikä näistä on vienyt asiaasi eteenpäin?
Esim. Focus ja Iloa työstä –hankkeet, Avanti, Kakskättä –työpaja, Sedu, Woodfox, TYP, TOIKE, Kelan kuntoutus Kuntouttava työtoiminta (viikkorytmin löytyminen, sosiaaliset verkostot vahvistuvat, ohjattu harjoittelupaikkojen etsiminen) Työkokeilu mm. auttanut löytämään oman opiskelualan Omiin vahvuuksiin keskittyvät palvelut toimivat Tärkeää, että asiakkaalla on oma motivaatio osallistua palveluun, silloin koetaan että niistä paras apu

8 5. Millaista apua/tukea tarvitset lisää?
Tietoa avoimista työpaikoista Apua myös piilotyöpaikkojen löytämiseen Motivointi, kannustus ja tuki (ei syyllistämistä) Työvalmentajia kaivataan lisää Työnantajille työnhakijoiden aktiivinen markkinointi Tietoa työnantajille myös esim. palkkatuen mahdollisuuksista Henkilökohtainen palveluehdotus veroehdotuksen tapaan (tietoa mitä palveluja tarjolla) Parempia mielenterveyspalveluja, palvelusetelit ennaltaehkäisevään tukeen Tietoa ja tukea yrittäjäksi ryhtymiseen

9 6. Miten itse voit vaikuttaa siihen, miten asiasi etenee?
Olemalla itse aktiivinen Aktiivinen osallistuminen omien suunnitelmien laadintaan, tärkeää tulla aidosti kuulluksi Rehellisyys omassa asiassa (ei saa olla pelkoa, että rehellisyydestä rangaistaan sanktioilla) Olemalla avoin uusille ehdotuksille, voi yllättyä positiivisesti Omien kehittämisehdotuksien ja palautteen antaminen Jotta voi vaikuttaa tarvitaan ensin tietoa On tärkeää saada myönteistä kannustusta ja motivointia Omien vahvuuksien esiin tuominen Palautteen saaminen, miksi ei tullut valituksi työpaikkaan Esim. LinkedIn profiilin hyödyntäminen

10 7. Mitä muuta tulee mieleesi? Sana on vapaa..
Enemmän tietoa siitä, mitä työnantajat oikeasti hakevat, mitä taitoja tulisi olla jne. Ensivaikutelman merkitys korostuu, entä jos puhkeaa kukkaan vasta myöhemmin? Toiveita ammattilaisille: henkilökohtaista palvelua, tulla lähemmäksi asiakkaita/asiakas ei saa olla vain kohde, ei rangaista karensseilla, työnhakijoiden markkinointi työnantajille, asennekoulutus vammaisuudesta, läsnäoloa ja kuuntelemista Miten edistää nykyistä paremmin kysynnän ja tarjonnan kohtaamista työmarkkinoilla?

11 Jatkuu.. 7. Mitä muuta tulee mieleesi? Sana on vapaa..
Osa-aikatyö, sivutoiminen yrittäjyys, lyhytaikainen opiskelu ei saisi vaikuttaa ansiosidonnaiseen  nykyisin jyrkkä raja, joko olet työtön tai työssä Omien rajojen muistaminen myös työkokeilussa ollessa Onko sotessa huomioitu, miten akuutit tilanteet hoidetaan välittömästi?


Lataa ppt "koko aineisto löytyy myös Innokylän verstaalta"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google