Brändityön merkitys kansainvälistymisessä Sirkku Hahn

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asiakkuudet luovalla alalla
Advertisements

Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?
Tulevaisuuden urheiluseurat
KINE 2015 Luopumisosaaminen Sirkku Blinnikka
ARKTINEN MUOTOILU – ARCTIC DESIGN. MITÄ? Arktinen muotoilu on erityisosaamista, jonka avulla pohjoisen alueilla on mahdollista erottua ja profiloitua.
JOINT ENTRE - YRITT Ä JYYDEN EDIST Ä MISHANKE Suomalais-saksalainen Double Degree (BBA) FH Hannover - SEAMK Liiketoiminta, Yritt ä jyys M. Arola 10/2008.
S   Yritysten merkitys: ne tuottavat hyödykkeitä, työllistävät ja maksavat suuria määriä verotuloja  Suomessa on elinkeinovapaus (vuodesta 1879)
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.
Esityksen otsikko Alaotsikko, ja/tai otsikkoa tarkentavaa tekstiä.
+ Ammatillisella koulutuksella on vientiä Toimintasuunnitelma ammatillisen toisen asteen koulutuksen viennille Hankkeen lopputilaisuus Mervi.
Projekteista pysyviksi käytänteiksi Sakari Kainulainen Sokran hanketyöpaja , Kuopio.
Ylemmän toimihenkilön rooli Suomen tulevaisuuden menestyksessä Ole Johansson puheenjohtaja, EK.
Ajankohtien merkitseminen Fennica / Viola EDTF, MARC 21
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Innovaatioseteli INNOVAATIO-OSAAMISTA YRITYKSEESI
Viestinnän tilanne kesä 2016
Tervetuloa Free from IDEAFLOW – työpajaan kehittämään vientituotteita!
Ekonomi Summit 2016 Anne Korkiakoski
Avoin tutkimusdata -tilaisuus
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
10%:n sääntö opettajien lukumäärä Tehtyjä kokeiluja Muuttuva oppimaisema Innovaatiot *Tuote / vuosi Perusaste ,6 Lukio
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Kv-toiminnan skenaariot
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Tervetuloa Innokylään
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Petteri Manninen Tyylit Testi Petteri Manninen
Pelaajapolkujen nykytila
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Tuotteen tai palvelun myynti
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
JESUIITAT.
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto
Myynti, markkinointi ja kaupallistaminen – Menesty markkinoilla!
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Laajennetun työssäoppimisen kuvaus
Liiketoimintasuunnitelma
Kohti turvallisempaa tulevaisuutta -
Kehittäjänä kehittyminen
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Tiedosta turvaa - työsuojeluviranomaisen näkökulma
Kilpailustrategia LEA4LH004 SWOT – synteesianalyysi TOWS – strategiavaihtoehtojen luonti SWOTin pohjalta Riitta Rautava.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Matkailuyrityksen tämän hetken haasteet ja menestys-tekijät Lapissa
Kiinni työelämään elinikäisen oppimisen avulla
Jyväskylän yliopisto, työelämäpalvelut
Terve mieli työssä Sirkku Kivistö Työterveyslaitos
Kestävää kasvua ja työtä Mitä ohjelmasta rahoitetaan?
Mikä on tärkeää ympäristötutkimuksesta viestittäessä?
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Yrityskuva ja viestintä
Viestinnän työkalupakki
Jyrki Kontio, Ph.D. Aalto PRO Product Management,
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
OSATA? Mitä tulevaisuudessa tulisi alalla SÄÄTYTALO
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Markkinoinnin perusteet
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Näkökulmia kunnalliseen nuorisotyöhön
ICT- laitteiden ja palvelujen kokonaisratkaisut palveluna
Tapaa Nadina, hän on tuotekehitysinsinööri
Esityksen transkriptio:

Brändityön merkitys kansainvälistymisessä Sirkku Hahn LuoLi – Luonnosta liiketoiminnaksi -hankkeen päätösseminaari Rovaniemi 4.10.2017 Brändityön merkitys kansainvälistymisessä Sirkku Hahn

Mikä on vahva brändi Kompastuskivet Miten brändi tehdään

Sirkku Hahn Syntynyt Oulussa, asunut Saksassa v. 1998 lähtien Koulutus: Ekonomi Tampereen yliopistosta v. 1998 Työhistoria: >15 vuotta Saksassa kuluttajatuotemarkkinoinnissa: Kansainvälinen markkinointi, tuote- ja brändinhallinta, kansainvälisten projektien johto, innovaatioiden hallinta, strateginen tuotesuunnittelu Yrittäjä 2012 lähtien: HILLA Naturkosmetik UG, Inari Arctic Cosmetics GmbH (2017)

Mikä on brändi? Brändi on tavaramerkin ympärille muodostunut positiivinen maine. Brändin arvo muodostuu nimen tai logon tunnettuudesta, asiakkaiden merkkiuskollisuudesta, brändin mukanaan tuomasta laadun tunteesta ja brändiin liitetyistä mielikuvista. https://fi.wikipedia.org/wiki/Brändi Unique design, sign, symbol, words, or a combination of these, employed in creating an image that identifies a product and differentiates it from its competitors. Over time, this image becomes associated with a level of credibility, quality, and satisfaction in the consumer's mind (see positioning). www.businessdictionary.com

Brändi USP Paljon enemmän kuin tuote Mikä on markkinapaikkasi? IDENTITEETTI TUOTE X EUR BRÄNDIN PAKKAUS & DESIGN MARKKINOINTI KOHDERYHMÄ USP Unique Selling Point KILPAILIJAT, MARKKINAT Mikä on markkinapaikkasi? Tunne kilpailijasi Mikä sinun brändisi paikka on? Miten erotun kilpailijoista? Millä tavalla olen parempi? USP, Unique Selling Point

Mikä on brändi? Esimerkki mysli www.mymuesli.com

Liiketoimintastrategia & brändi Varo vesittäviä kompromissejä! Michael Porter

Brändin kohderyhmä Segmentti tarkasti määriteltynä Demografiset: ikä, sukupuoli, koulutus, tulot, Psykografinen: arvot, mielipiteet, kiinnostukset, vaatimukset, usko Markkinatutkimukset pro ja contra Segmentointi on aina valinta

Brändin identiteetti – esimerkki Nespresso https://coffeebreakerz.wordpress.com

http://www.lappi.fi/lappi-brandi

Suomen Lappi – brändi Ei hyödytä pelkästään matkailua Suurin luomukeruualue Puhtain ilma Luonnon kauneus Hiljaisuus Turvallisuus

Pakkaus & Design Identiteetti Kohderyhmä Hintataso Kilpailutilanne Monikielisyys Tyylikkyys -> scandinavian design Jos et ole graafikko, älä tee itse!

Markkinointi Digitaalinen Social Media Tekstit & kuvamateriaali PR Printattu markkinointimateriaali Näytteet Messut Koulutus Etc. Käytä budjetti viisaasti, älä säästä brändiä kuolleeksi!

Vahva merkki herättää tunteita, se rakennetaan ja sitä johdetaan johdonmukaisesti ja intohimolla (passion)!

Mainos www.inari-cosmetics.com

Kickstarter Joukkorahoituskampanja marraskuussa 2017

Kysymyksiä? Ota yhteyttä: sirkku.hahn@inari-cosmetics.com KIITOS!