Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toiminnan suunnittelu KPKssa.
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median koulutus
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Viestintää ja tiedonhallintaa helposti ja tehokkaasti Olli Aro Kehittämiskonsultti – Business Development Consultant.
RAKKAUS USKO TOIVO - ihmiseltä ihmiselle
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että itkettää...soita minulle. En lupaa, että saan sinut nauramaan, mutta voin itkeä kanssasi.
Urheiluseuran viestintä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut UKJ tavalla tai toisella - viestintä Minna Kivinen Tietojärjestelmäasiantuntija UKJ-ohjausryhmä
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Luottamushenkilötoiminta Näkökulmia Saija Karnisto
Viestintä strategiseksi menestystekijäksi
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
KOSKI TAMMER STRATEGIA PARHAAT MENEE KATOSTA LÄPI HEINÄKUU 2014.
Strategiset tavoitteet Käytämme monipuolisesti ammattiyhdistystoiminnan keinoja jäsenten asioiden ajamiseen. Vaikutamme luottamusmiesjärjestelmän toimivuuden.
Ohjaatko vai johdatko? Ohjaatko vai johdatko ryhmää – kaksi eri asiaa
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Opetussuunnitelmaviestintä Merkki ja merkitys - Viestinnän yleinen teoria Jukka Savilampi 2005.
Viestintäsuunnitelma
Yhteinen viesti on vahva viesti Pirjo Tiippana JÄRJESTÖTIETOPÄIVÄT , Rovaniemi.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Esitutkimusvaiheen viestintä KSHJ Yleisötilaisuus.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
PrePets 2015 Kauniainen - Helsinki - Mäntsälä. TITLE | 2 PRESIDENTIN “10 KÄSKYÄ” PrePets –
Tulevaisuuden yhdistys Lea Lihavainen OK-opintokeskus Huhmari
1 Lapset ja nuoret lastensuojelun laadun määrittäjinä Maria Kaisa Aula Helsingin yliopisto
MITÄ VIESTINTÄ ON? Vuorovaikutusta eli yhteyttä toisiin ihmisiin ja ympäristöön Sosiaalista vaihtoa, jossa osapuolet vaihtavat keskenään mielipiteitä,
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
ICT Suomi 2008 Järjestöuudistus. Järjestöpoliittinen näkökulma ICT-alan edunvalvonta hajallaan Monta erilaista osaamiseen ja alueellisuuteen perustuvaa.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Uusien toimijoiden koulutus Hallituksen toiminta, oikeudet, velvollisuudet, toimihenkilöiden tehtävät Markku Tikkanen ja Kirsi Contursi.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Toimiva yhdistys ja sen haasteet Eija Eloranta projektipäällikkö Turun yliopiston Brahea-keskus
Yritystapaus -tervetuloa!
Viestinnän tilanne kesä 2016
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA
OAJ:n yhteysopettaja Edunvalvontaketjun tärkein lenkki Tukholma E-S.T.
Johdatus uuteen rippikoulusuunnitelmaan
Miten korvataan kutistuvat jäsenmaksutuotot
LANDSKAPSREFORMEN I ÖSTERBOTTEN | MAAKUNTAUUDISTUS POHJANMAALLA
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
Vinkkejä sähköiseen viestintään
TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto.
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja

Kaikki viestintä, toiminta perustuu ihmiseltä ihmiselle.
Kassos ry.
SMOL ry YHTEYSOPETTAJA- MIKÄ?.
OHJAAMO KOTKA - TOIMINTAA, TIETOA JA TUKEA YHDEN OVEN TAKAA
Tervetuloa kirjastoon Suomessa
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Maakunta/hankkeen nimi Lisätietoa hankkeen toiminnasta
Hankeviestintää - miksi ja miten?
Erikoiskirjastojen päivä Säteilyturvakeskuksessa
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Tiedotustilaisuus
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Tukiliiton strategiaprosessi
Brändi sosiaalityössä
Vaikuttavat järjestöt: teesit käyttöön
Esityksen transkriptio:

Mitä väliä? Ketä kiinnostaa? OAJ Varsinais-Suomi 31.7.2017

Viestintämaisemasta Jäsenet vaativat meiltä koko ajan enemmän: reaaliaikaista viestintää, uutta sanottavaa, uudenlaisia palveluja ja etuja, vastuullisuutta, nopeutta, hyvää ja yksilöllistä kohtelua. Meillä ei ole varaa olla keskustelematta jäsenten ja sidosryhmien kanssa eri kanavilla. Keskusteluihin mentävä mukaan – painavilla sisällöillä. Enää ei uskota entiseen tapaan auktoriteetteihin. Ihmiset uskovat toisiinsa ja jakavat niitä tarinoita, joita haluavat jakaa. Luottamusta rakennetaan yksilöllisen palvelun ja inhimillisen viestinnän kautta.

OAJ:n strategia > viestintästrategia

Kohti parempaa vuorovaikutusta OAJ:n arvot: yhteisöllisyys, oikeudenmukaisuus, edelläkävijyys OAJ:n strategiset painopisteet: Jäsenten edun rakentaminen ja valvonta näkyy kaikessa. Jatkuva vuorovaikutus jäsenistön ja päättäjien kanssa. Teemme jäsenyydestä ja järjestötoiminnasta entistä houkuttelevampaa. Some ei ole vain kanavakokoelma tai päivitysten julkaisualusta – se on keskustelua ja ihmissuhteita, vuorovaikutusta, mahdollisuutta osallistua keskusteluihin. Ennen järjestöt vaikuttivat jäseniinsä, nyt yhä useammin jäsenet vaikuttavat järjestöihin, niiden linjauksiin ja päätöksiin. Ytimessä yhteisöllisyyden luominen.

Viestien inhimillistäminen > pois virkakielestä / tieto & tunne Somessa jaetaan tietoa ja tykätään tunteista Muista: viestiäsi ei löydetä, jos et levitä sitä. Miksi ei riitä, että viestimme vain yhdellä kanavalla? Kaikkein tärkeintä ovat kiinnostavat ja painavat sisällöt. Mitä odotatte meiltä? Hyödyntäkää jäsensivujen materiaalipankkia!

Mitä väliä? Ketä kiinnostaa? Viesteillämme pitää olla merkitystä jäsenille. Merkityksellinen sisältö vaikuttaa ihmiseen: muuttaa ajattelua, käyttäytymistä tai yhteiskuntaa. Ketä kiinnostaa? Mikä heitä kiinnostaa ja miksi? Miten saamme viestin perille? Muista kysyä myös: ymmärtääkö vastaanottaja, mitä sanon? Lukijaidentiteetistä digitaaliseen identiteettiin: Enemmän henkilökohtaisuutta Vastaanottamisesta luomisen ja jakamisen maailmaan Puhuteltava niin, että sen ymmärtää Yhä useampi miettii: Mitä minä saan tästä? Miksi välittäisin tämän/kertoisin tästä eteenpäin? Vastaanottajan maailma ratkaisee – ja se on usein meiltä kateissa.

Kun verkkoon mennään, niin verkossa ollaan

Uusin Instagram-päivitys 25.11.2014

OAJ Varsinais-Suomen viestintä Kohderyhmät, tavoitteet, sisällöt, välineet/kanavat Kenen meitä pitäisi kuunnella? Miksi meitä pitäisi kuunnella? Mitä merkistystä sillä on jäsenille? Mitkä ovat ydinviestimme? Mihin niihin toivotaan johtavan? Mitkä ovat viestintäkanavamme? Kielenkäyttö: ylhäältä alas vai vertainen / epämuodollinen vs. muodollinen yms. / tiedottamista vai viestintää? Palveletteko Facen yksityisviestien kautta? (esim. palvelulupaus: lähetä viesti, vastaamme kolmen päivän sisällä)

Pohdittavaksi Miten edistämme näitä yhteisiä tavoitteita viestinnällä: Jäsenten edun rakentaminen ja valvonta näkyy kaikessa. Jatkuva vuorovaikutus jäsenistön ja päättäjien kanssa. Teemme jäsenyydestä ja järjestötoiminnasta entistä houkuttelevampaa. Tarvitsemmeko Twitter-tilin/Instagram-tilin – jos, niin mihin? > suunnitelma syksyksi: Kohderyhmät? Mikä merkitys? Mitä päivitetään? Kenelle osoitetaan? Kuka päivittää? Mitä uutta nettisivu kaipaa? Onko työnjako kunnossa? Miten vastaamme siihen, että edunvalvonta on yhä enemmän verkossa? Viestinnän vuosikello & oma viestintäsuunnitelma/ kalenteri Miten hyödynnämme yhteysopettajia viestinnässä – palkitseminen?