Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Slideshare koonti Mervi Isola.
Advertisements

Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
STOP MOTION – ANIMAATIO “KALAISET” OPPIM ISPÄIVÄKIRJA JUUSO MYLLYLÄ 15H STOP MOTION – ANIMAATIO “KALAISET” OPPIM ISPÄIVÄKIRJA JUUSO MYLLYLÄ 15H.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Aloitusluento TIES341 Funktio-ohjelmointi 2 Kevät 2006.
Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Kokonaisuus 2 Mistä luotettavaa tietoa lääkkeistä? Lääkekasvatustunti 7–9-luokkalaisille Oppimistavoite: Tavoitteena.
Case-esimerkit Tutorleiri 2014 Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
RADIOTOIMITTAJA.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
Duunari-hanke Arkiohjaajan työn arviointi. Hankkeessa mukanaolo hanke alkoi kohdaltani ja loppui täysipainoisemmin arkiohjaajan työ.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Arviointi osana oppimisprosessia
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
VENÄJÄN KIELI on slaavilainen kieli
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle? Miten ilmoittaudutte Yhteispeliin?
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Tekijänoikeudet © Marjo Ahola
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Tekijänoikeudet Etsitään pareittain vastaukset eri tilanteisiin, käyttäkää lyijykynää! Katsotaan yhdessä, keskustellaan Kootaan tilanteet ja selitykset.
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tavoitteet ja arviointi
Tekstinhuoltoa 3.
Liikesaksan perusteet I
Mitä pitää ”esitellä”? Miten se tehdään? Milloin esitellään?
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
GEEK GIRL – matalalentoa mallitaivaalla
POWERPOINT-DIAESITYS
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Kielitietoisuus.
Sokeritehtaalla.
Ready, steady. FLY FURTHER. Kansainvälisyys on taitolaji katja
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kuntoutuksen kuumat perunat
TEHTÄVÄT KIITETTÄVÄ = Keskityin tehtäviin koko ajan. Yritin parhaani. Sain tehtyä kaikki tehtävät. Suurin osa vastauksista oli oikein. Korjasin / täydensin.
Orientaatio -projektin satoa
CLT132 Tehtävät (viikko 7).
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Muutokset matematiikan opetuksessa
Mitä avuksi esiintymiseen?
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
Mikä Paltamo-mallissa kannustaa – ja mikä ei?
A2-kieli-info.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
[kehittämisidean nimi]
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Opettajan pedagoginen ajattelu
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
ESITELMÄ OMALTA AMMATTIALALTA
Asiatyylin ominaisuudet
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Esityksen transkriptio:

Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla

Perehdytysharjoitus suullisesti parin kanssa 25.4. Lukuviikkotehtävä 21.4. Luin poikakaverille iltasadun netistä Piparkakkupoika http://iltasatu.org/satu/piparkakkupoika/ Suoriuduin mielestäni lukutehtävässä ihan hyvin, koska luin mielestäni selkeästi ja rauhallisesti. Samalla myös yritin elävöityä vähäsen vuorosanoihin, ettei kertomisesta olisi tullut niin tylsä. Opin tällä kertaa lukemaan satuja toiselle jännittämättä yhtä paljon, kuin ennen. Arvosana: 2½ Perehdytysharjoitus suullisesti parin kanssa 25.4. Minun mielestä tässä tehtävässä minulla on vielä paljon harjoiteltavaa. En oikein osannut keksiä äkkiseltään, mistä tehtävästä kertoisin. Otin kumminkin lopuksi esimerkiksi tapahtuman suunnittelun ja kerroin joistakin retkistä. Oli hankalaa suullisesti kertoa työkuvia. Sain tässä tehtävässä jotain vinkkejä, mikä kaikkea kertoa toiselle perehdytyksissä, kun luin esityksessä tehtävänannon. Arvosanaksi 1½

Diaesitys taitavasta viestijästä 2.5. Tein esityksen Heikki Paasosesta. Netistä ei löytynyt hirveästi tietoja Paasosesta, mutta yritin koota esitystä muutamasta asiasta. Esitystä en ole pitänyt vielä. Mielestäni hän on rento viestijä, huumorintajuinen ja hänestä voisi ottaa mallia.

Tilannepuheet 16.5. Tein tilannepuheen ryhmässä kolmen muun oppilaan kanssa. Aluksi, kun aloitettiin tehtävä, niin oli vaikea keksiä mitään omanlaista, erikoista ja tuli vaan semmoisia turvallisia ja helppoja lauseita. Mutta lopuksi sitten keksittiin lisätä siihen jotain muutakin. Mielestäni oma osuuteni oli lopuksi ihan hyvä. En ennen ole päässyt suunnittelemaan puhetta ja opin tekemään siitä selkeän ja järkevän kuuloisen. Pitää yrittää keksiä puheeseen jotain, mikä tekee juuri tästä lukuvuodesta erilaisen muuhun verrattuna ja jos niitä ei ole, niin kertoa asioista, mitkä koskee kaikkia oppilaita, jotta kukaan ei nukahda puheen aikana. Arvosanan antaisin itselleni 3.

Pönttöpuheen treenaus 23.5. Puheen treenaaminen yleisön edessä on aina jännittänyt minua ja koska en pyörtynyt lavalla sekä pystyin lukemaan puheesta oman osuuteni, niin mielestäni meni jo loistavasti. Miinusta ehkä siitä, että en osaa katsoa yleisöön, koska menisin riveissä sekaisin. Enkä osaa vielä lukea puhetta niin, että opettelisin lauseet ja samalla katsoisin yleisöön päin. Arvosana: 2

Lähde: Kuva: http://yle.fi/ylex/uutiset/axl_smi thin_korvannut_heikki_paasone n_hurmasi_the_voice_of_finland _- katsojat__ylistavaa_palautetta/3 -8769839