Henkinen valmennus valmennuksen ja kehittymisen tueksi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toiminta avustavana erotuomarina Toiminta avustavana erotuomarina •Ongelmakohtia: –Perustekniikassa ongelmia (näyttöjä ei osata.
Advertisements

ARKIPÄIVÄN PSYYKKINEN VALMENNUS ESPOON JÄÄTAITUREISSA
Taitojen johdonmukaista, systemaattista, pitkäjänteistä opettelua ja harjoittelua. Fyysiset taidot Psyykkiset taidot Ainakin taitolajeissa psyykkinen.
EPÄONNISTUMISESTA SELVIÄMINEN URHEILUSSA – seminaari
KOVA - HENKINEN VALMENNUS
Kriittinen pedagogiikka ja mediakasvatus
Kasvun aika Jaana Kivimäki.
Valmentajana ja ohjaajana toimiminen Psyykkinen valmennus Tavoitteenasettelu Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
Seurayhteistyön painopisteet PELI, LUONNE, LUISTELU

Vastustaja vai kilpakumppani? Ringeten Reilu Peli –periaatteet Suomen Ringetteliiton syyskokous.
VAPAAEHTOISTEN VOIMAVARAPÄIVÄ
Tartu tulevaisuuteen! Paula Paavilainen Neuropsykiatrisen valmennuksen mahdollisuudet tukea nuorta.
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Juhani Tamminen ProAkatemialla vierailu 2014
Ajatuksia oppimisesta
Suomen Jääkiekkoliitto1. KUNNIOITA PELIÄ MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA Suomen Jääkiekkoliitto2.
Kerro parille, miltä tuntui tehdä rentoutusharjoituksia. Kerro myös mikä häiritsi/syvensi sinun rentoutumistasi. Kotitehtävän läpikäynti.
Oppimisen tavoitteet ja osaamisen oivallukset SpiritUra -valmennuksessa Tavoitteeni - millaista muutosta tavoittelen valmennusprosessin tuloksena oman.
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Valmennusosaamisen malli
Muutosta pataan! Liekitettyä intoa vai käristettyä kärvistelyä? Riku Aalto/ Trainer4You.
MIELENTERVEYSTYÖ JA OMA JAKSAMINEN Copyright Tero Lappalainen 2011
Valmentajana kehittyminen
Koulussa elämää opettelemassa
FC HONKA - XX Toimintasuunnitelma Kausi FC HONKA - XX Toimintasuunnitelma 1.Pelaajat Pelaajaluettelo 2.Valmentajat Valmentajat/Yhteystiedot 3.Joukkueenjohtaja.
TASO 2 SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 2 4. oppisisältö: ”Eri ominaisuuksien perusharjoitteiden oikeat suoritustekniikat” Taitoharjoittelun tunnuspiirteet.
EKS Ringettevisio Jäsenmäärän kasvattaminen n.10% kausi Miten?  yleinen näkyvyys Espoossa, hyvä taustatyö, toimiva seura ja ringettekoulu.
NuPS T03 Pelaajapalaveri Joukkueen NuPS T03 pelaajat
Harjoitellaan 6 viikon jaksoissa. Jaksojen välissä voi miettiä siirtymistä seuraavaan asiaan tai kerrata vanhaa. 1. Jakso Viikot marras-joulukuu.
Suomen Jääkiekkoliitto1 VUOROVAIKUTUS JA JOHTAMINEN LTV 2.
TALENTTIPELAAJAN VUOSIKELLO JÄRVENPÄÄN PALLOSEURASSA Lahjakkaiden pelaajien kehittäminen yksilöllisemmin Vuosikello on valmentajan tukena yksilövalmennuksessa.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Harjoitellaan 6 viikon jaksoissa. Jaksojen välissä voi miettiä siirtymistä seuraavaan asiaan tai kerrata vanhaa. 1. Jakso Viikot marras-joulukuu.
BJR / EKS / EPS C-juniorit Infotilaisuus Matinkylä
Nappulavalmentajakerho
Mitä on valmentajuus? Miksi tämä valinta?
VALMENTAJALLA ON VÄLIÄ -kampanja
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Kohti maailman huippua. Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia
© Petteri Elo OPS-koulutus 2016
tunteet ja kehityspsykologia
Huuhkaja- ja Helmaripäivien pääteemat
HKV VOITTAMINEN JA VAATIMUSTASO
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
P05 ja P06 toimintasuunnitelma
Taidon ja taiteen tulevaisuuden voimaa
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
DiabetesRIIHI
Huuhkaja- ja Helmaripäivien pääteemat
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET
Pelaajapolkujen nykytila
Psyykkiset ja sosiaaliset ominaisuudet valmennuksessa
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
Suomen Jääpalloliitto Maajoukkueet Suomalainen valmennuslinja
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Urheilun ja liikkumisen valmiudet ja ominaisuudet Psyykkinen valmennus Itsetunto ja itseluottamus Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
Ei voi löytää uusia maisemia ennen kuin uskaltaa lähteä liikkeelle.
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Psykologi Vilhelmiina Välimäki
Lasten ja nuorten urheilun Tähtiseura
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
MAALIVAHTIPELI ja MAALIVAHTIVALMENNUS
LUONNE – Omistajuus kehittymisestä
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA
MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA
Esityksen transkriptio:

Henkinen valmennus valmennuksen ja kehittymisen tueksi Honka Tiikerit 04 Henkinen valmennus valmennuksen ja kehittymisen tueksi

Miksi henkinen valmennus? Osallistuminen Perustuu täysin vapaaehtoisuuteen ja valmennus tapahtuu pääosin muun harjoittelun / pelitilanteiden yhteydessä Jotta tekniset tiedot ja taidot saadaan parhaalla mahdollisella tavalla hyödynnettyä, tulee MAI-tekijän olla kunnossa. Motivaatio Asenne Itseluottamus MAI-tekijään vaikutetaan henkisellä valmennuksella

Mitä henkinen valmennus on ja mitä se ei ole? Se on: Yhdessä sovittuja pelisääntöjä Vuorovaikutustaitojen lisäämistä Hyvään suuntaan ohjaavia selkeitä toimintamalleja Fysiikkavalmennuksen tuki Luottamukseen perustuvaa positiivista vuorovaikutusta Konkreettisia tavoitteita ja unelmia Perustuu positiiviseen psykologiaan, vahvuuksien vahvistamiseen ja neurologiaan Se ei ole: terapiaa, salatiedettä eikä arvuuttelua tai manipulointia

Henkisen valmennuksen tavoitteet Joukkueen keskinäisen luottamuksen ja vuorovaikutuksen kehittäminen Pelaajien paineensietokyvyn lisääminen Pelaajien oman vastuunoton kehittäminen ja kasvattaminen Panostetaan omassa vaikutuspiirissä oleviin asioihin Asenne ratkaisee. Tärkeintä on se, miten suhtaudumme elämässä / pelikentällä tapahtuviin asioihin Vapautunut peli tilanteessa kuin tilanteessa uskalletaan kokeilla / tehdä rohkeita ratkaisuja ei pelätä virheitä Reflektiotaito; mitä voimme oppia?

Mitä tarkoittaa käytännössä? Rakennetaan peliryhmälle yhteinen unelma Käydään peliryhmässä seuraavia teemoja läpi: Growth mindset vs. fixed mindset ja sen merkitys suoritukseen kyky pelata johtoasemassa kyky pelata tappioasemassa pilkut ja niiden psykologia pelko ja sen voittaminen peli-ilo ja vapautunut peli (ei pelätä virheitä, ei provosoiduta, kontaktipelaaminen ilman vihaa) itsensä voittamisen taito vs. itsen vertailu muihin minäpystyvyys eli oma usko onnistumiseen onnistumista tukevat tavat vs. epäonnistumista tukevat tavat. Virittyminen onnistumiselle ja huippusuoritukseen tarvittavan tunnetilan löytäminen tilanteessa kuin tilanteessa (tässä voi olla musiikilla tai yhdessä sovituilla ”käsimerkeillä” voimakas rooli)

Valmentaja Kasvatustieteilijä, sertifioitu valmentaja (ACC) Vahva kokemus yksilövalmennuksista ja ryhmien valmentamisesta Valmentanut urheilijoita ja ollut kehittämässä Opetusministeriön tuella lopettaville / lopettamista pohtiville urheilijoille valmennusprosessia, joka auttaa urheilijaa siirtymään uuteen elämänvaiheeseen ja löytämään innostavia kiinnostuksen kohteita urheilu-uran päätyttyä. Kirjoittanut kirjan: Kölhi, H. & Vuorinen, J-P 2015. Perheessä on jääkiekkoilija –arjen tekoja ja unelmia. www.jaakiekkokirja.net Nuoruudessa hiihtänyt kilpaa, juossut 2 maratonia