BMC - Liiketoimintasuunnitelma

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
E XPERICON E XPERICON  Perustettu 1997, toimipiste Helsingin keskustassa.  Liikevaihto vuonna ,8 milj. 
Advertisements

Toimistotyön riskit ja haasteet
KULTTUURI KUNTAORGANISAATION MUUTOKSESSA / Hanna-Mari Kokkonen.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
PK-kehittämispalvelut
Tietotekniikan hankintojen toimintaprosesseja. •Esivalmistelut  teknologiat, tuotteet, testaukset, markkinat, infra •Hankintojen suunnittelu  tietohallintopalvelut/teknologia-
Laatu LAATU EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ TUOTE TAI PALVELU ON ABSOLUUTTISESTI HYVÄ VAAN SITÄ ETTÄ SEN TEKEMISEEN KÄYTETTÄVÄT MENETELMÄT JA TOIMINNOT ON DOKUMENTOITU.
Projektinjohdon ja suunnittelun innovatiiviset asiantuntijapalvelut Infra –toimiala Arviointiselvitys.
Toimintasuunnitelma.
Tik Ohjelmistotuoteliiketoiminta. Tik Kevät 2001 ©Accenture 2001 All Rights Reserved 2 Luennot ja projekti Ti 12.3 To 14.3 Ti 19.3 To 21.3.
ENCORE Enhancing Organisational Project Cycle Management Competence and Regional Co- operation in International Projects.
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
Kuukasjärvi Leena Nieminen Hanna-Mari Vänttilä Marika.
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
Muotoilun mahdollisuudet teknologiateollisuudessa Ulla-Maaria Mutanen, Helsingin yliopisto Suomalainen muotoilu - osa liiketoiminnan ydintä? Muoto 2005.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Toimintasuunnitelma.
7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA.
Talouspalvelut Markku Vehmas KUUMA-johtokunta
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Palvelun muotoilu, Workshop
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Asiantuntijayrittäjyyden monimuotoisuus
Asiakkaan päätösprosessi
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
Liikeidean esittelyohje
Tarjous.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Arna.
Case Oulun kaupunki ja Monetra: Keskitetyn hallinnon siirtäminen tytäryhtiöön Anne Piikivi, Oulun Kaupunki, Oulun Konttori –liikelaitos Päivi Pitkänen,
Liikeidea Yrityksen toiminnan pohjana on yritysidea. Se kuvaa niitä asioita, joihin yrityksen synty ja olemassaolo perustuu. Liikeidea on jalostettu yritysideasta.
Sote-tieto hyötykäyttöön - strategia 2020 Tieto hyvinvoinnin ja uudistuvien palveluiden tukena.
Dokumentointipohjat 1-5 milj. € hankkeiden hankearviointiin (kevennetty vaihtoehto word-arviointikehikolle) JulkICT 10/2016.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Green Office –ympäristöjärjestelmä
Yrityksen projektisuunnitelma
Toimintasuunnitelma.
Parempia luottopäätöksiä maksamisen datan avulla
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Tavoitteet ja mittarit 2015
… … … … … … … … ….
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Työkaluja tehtävien tueksi
Osuustoiminta koulujen yrittäjyyskasvatuksessa
Kv-toiminnan skenaariot
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Nimi: Järjestelmien ja palvelujen siirto: TORI / TOSI, liite 8
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
<Hankkeen nimi>
<Hankkeen nimi>
Nimi: Hankinnan periaatteet, liite 5
Psykososiaalista tukea tarvitsevat
<Hankkeen nimi>
Taloudellisesta arvioinnista
[Projektin nimi]: Jälkianalyysi
Osallistava kerhotoiminta
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
Kylämatkailuseminaari
Liiketoimintasuunnitelman esittely
Ryhmän nimi: tiedotettavat asiat
Lokakuu 2013 sakasti.evl.fi/verkkohanke
Teollisen suunnittelun vaikuttavuus
Liiketoimintasuunnitelma
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Ylihyvää elämää Vaasan kotihoidon strategia
Esityksen transkriptio:

BMC - Liiketoimintasuunnitelma Kehityskohteen nimi Laatija / Projekti / Tiimi Päivämäärä Kumppanit Ketkä ovat avainkumppaneita? Mitä resursseja heiltä saadaan? Mitä tärkeitä toimintoja he hoitavat? Mikä kumppaneja motivoi? Toiminnot Toiminnot arvolupauksen täyttämiseksi? Tuotanto, ongelmanratkaisu, alusta/verkosto? Arvolupaus Mitä arvoa asiakkaille tuotetaan? Mikä asiakkaan ongelma ratkaistaan? Mitä asiakkaan tarpeita tyydytetään? Vaihtelevatko em. seikat asiakassegmenteittäin? Arvon elementtejä: Uutuus, suorituskyky, helppous/käytettävyys, räätälöinti, muotoilu, status, säästö (aika, raha), saavutettavuus, riskin vähentäminen Asiakassuhde Millainen asiakassuhde meillä on? Nykyiset, potentiaaliset? Jatkuva, kertaluonteinen? Eroavatko segmentit toisistaan? Henkilökohtainen, itsepalvelu, yhdessä tekeminen… Asiakkaat Kenelle tuotetaan arvoa? Tärkeimmät asiakassegmentit? Resurssit Mitä avainresursseja arvolupauksen täyttäminen edellyttää? Fyysiset resurssit, tieto/data, patentit, henkilöt, osaamiset, taloudelliset resurssit Jakelukanavat Mistä ja miten asiakkaat tavoitetaan? Tietoisuus, arviointi, hankinta / palvelun käyttö / asiointi, ”jälkihoito” Kulurakenne Merkittävimmät kulut kehittämisessä ja jatkuvassa toiminnassa (kiinteät, muuttuvat)? Mitkä resurssit ja toiminnot aiheuttavat eniten kuluja? Perustuuko toiminta enemmän kustannustehokkuuteen (esim. automatisointi) vai arvon luontiin? Kustannus-hyöty -tarkastelu Rahoitus Miten kehittäminen ja jatkuva toiminta rahoitetaan? Onko kyseessä maksullinen toiminta (julkisoikeudellinen, markkinasuoritteet…)? Mittarit Keskeisimmät mittarit, joilla onnistumista arvioidaan? Vaikuttavuus, asiakaskokemus, taloudellisuus… Rajoitukset Toimintaympäristöstä aiheutuvat mahdolliset rajoitukset Lainsäädäntö, ict-arkkitehtuuri, tietoturva, toiminnan sykli… Mukaillen: Espoon Sivistystoimen työkalupakki palvelumuotoiluun, Helsingin kaupungin yhteiskokeilun Lean Canvas, www.nesta.org