Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Sähkö- ja automaatiotekniikka-alan perustutkinto.
Advertisements

Työssäoppimisen toimintaohjeet. Työssäoppiminen Työpaikoilla tapahtuvaa opetussuunnitelmaperusteista opetusta käytännön työtehtävien yhteydessä.Työpaikoilla.
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Yrittäjänä toimiminen tutkinnon osan toteuttaminen.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Tradenomiksi oikealla tekemisellä - Laurea Business Ventureksen LbD-pohjainen opetussuunnitelma Vesa Taatila Laurea University of Applied Sciences, Finland.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Arviointi osana oppimisprosessia
Reformi haltuun OKM.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Some – opettajan ja opiskelijan työkaluina
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Liiketalouden opiskelu
Miten haen uutta näyttötutkintojen järjestämissopimusta?
Mikä ihmeen oppisopimus?
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
Koulutus- ja opetusyhteistyö
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Esa Karvinen Kuntayhtymän johtaja
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Oulun seudun ammattiopisto Kontinkankaan yksikkö koulutuspalvelumme
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Opojen työelämäjaksot
Jämsän ammattiopiston opiskelijayhdistys on perustettu
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ammatinen koulutus uudistuu
Syö aivosi virkeiksi™ -tyhykoulutus
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Työhönopastus ja perehdyttäminen
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Kysely opintojen ohjauksesta
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
OT-keskus Erityistaso
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
Osallisuus maakunnissa ja niiden valmistelussa
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Maahanmuuttajien osaamis-ja ammattitaitokartoitukset
Finanssialan henkilöstö ja koulutus
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
KEIJO KEIJO
Nykymaailman haastavimmat uhkat usein
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Omnia.fi/yhteishaku.
Tutkintorakenteesta tutkinnon perusteeksi
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Osaamisen arvioinnin ja näyttöjen järjestämisen laadunvarmistus
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
tulevaisuuden työelämätaidot
Työelämätoimikuntien tehtävät pähkinen kuoressa
NV:n STRATEGIAKARTTA TOIMINTA-AJATUS: Ylläpitää ja edistää NV-järjestöjen yhteistyötä neurologisesti sairaiden ja vammaisten hyväksi.
Osaamisen ennakointifoorumi
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen ja koulutuksen järjestämismuodot Tuntee oman ammattialansa tutkintojen perusteet Osaa suunnitella työpaikalla järjestettävää koulutusta Osaa suunnitella ammattiosaamisen näyttöjä tai tutkintotilaisuuksia yhteistyössä koulutuksen järjestäjän tai tutkinnon järjestäjän kanssa Tiedottaa työpaikalla järjestettävästä koulutuksesta Kehittää omaa työtään työpaikkaohjaajana

Tutkintorakenne Lähde: Ammattikoulutus Suomessa. 2010. Ammattiosaamista, tietoja ja taitoja työelämään sekä jatko-opintoihin. s. 2.

Oman alan tutkinnon perusteiden tunteminen Tutustutaan oma alan tutkinnon perusteisiin ja valikoiden tutkinnon osaan, jota opiskelija on oppimassa työpaikalla. Tredun opiskelijoiden opetussuunnitelmat löytyvät Tredun kotisivuilta. http://www.tredu.fi/koulutukset/nuortenkoulutus.html

Työssäoppiminen meidän työpaikallamme -selvitystehtävä Mitä meidän työpaikallamme olevat opiskelijat opiskelevat? Mitä meidän työpaikalla voi oppia? Millaisia konkreettisia työtehtäviä tekemällä oppimista edistetään? Miten tai missä tilanteessa asian voi oppia? Mitä muuta työelämän tai yhteiskunnan kannalta tärkeää meillä voi oppia? Mitä odotuksia/vaatimuksia asetamme meille tulevalle työssäoppijalle?

Työpaikalla järjestettävä koulutus Koulutukseen liittyvät sopimukset Suunnitelmassa huomioitava työ-tehtäviin ja työpaikkaan liittyvät määräykset, ohjeet ja suositukset, kuten työturvallisuusmääräykset ja alan sopimukset Ammattiosaamisen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnitteluun osallistuminen Opiskelijaa ohjaavat dokumentit Tiedottaminen työpaikalla Työssäoppijan perehdyttäminen työpaikkaan Työpaikkaohjaajan palautekysely Työpaikalla järjestettävän koulutuksen suunnittelu