Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Toimintaohjeet opelle
Suoraveloitus poistuu käytöstä –
Espoon Internet-sivuston uudistus Kristiina Andreasson
TTL Sosiaalisessa mediassa
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Tuloslaskenta. PT-kisatoimitsijakurssi (6) Yleistä  Tuloslaskennan tarkoituksena on tuottaa oikeat ja tarkistetut tulokset  Tehtävien.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
SUMUVERHON TUOLLA PUOLEN – tulevaisuusorientoitunut menetelmä opinto- ja uraohjaukseen.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Esitutkimus (tarvekartoitus)
Raakaideasta käsikirjoitukseksi Tuottajan näkökulma Juho Helminen.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
OpetusSuunnitelmaViestintä W5W-suunnittelijat KTM Marianne Isola, FM Suvi Jutila, FM Aimo Rahkonen, TaM Jukka Savilampi.
Opossum-projekti ja tiedotus
Toimintaohjeet opelle
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähetekeskustelu Maria Virtanen Finna-konsortioryhmä
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Tiimit Tiimit Liikeidea LiikeideaIdeariihi.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä ja markkinointi tiedottaja Heidi Mustajoki
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Yrittäjyysasennetta, työelämävalmiuksia, talouslukutaitoja – tekemällä oppien. NY V UOSI YRITTÄJÄNÄ 2. ja 3. tunti – Tiimit, ideariihi ja neuvonantaja.
Mistä saada sisältöä Ossiin? Martti Mäntylä. 9/25/2016 Social Media Experiment Kolme asiaa on saatava kuntoon jotta koe voisi onnistua: –Palveluohjelmistot.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointi 2016 Tiedottaja Heidi Mustajoki, Finnan markkinointityöpaja
Celian palvelut kirjastossa Tampere suunnittelija Elina Kilpiö, Celia.
Finnan viestintä ja markkinointi
Minno meets Innokylä – Innopaja
Lämpimästi tervetuloa!
Finnan viestintäkatsaus
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Finnan viestintä ja markkinointi
Finnan ulkoasu uudistuu
Ajankohtaista Finnan kehityksessä yleisille kirjastoille
Finna.fi:n etusivu-uudistuksen suunnittelu
Uudella ilmeellä kohti käyttäjää
Finna.fi:n somemarkkinointi
Hyvien käytäntöjen dialogit Yhdessä eteenpäin työpaja 25. 4
Finnan viestintätyöpaja
Työpaja työskentelyn kalvot
Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Hoitopaikanvalinta.fi Verkkopalvelun kehittämistyö – missä mennään?
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Erika Kallinen, palvelusuunnittelija Kirjastoverkkopäivät
Tilannekatsaus: Finnan uuden palvelusopimuksen käyttöönotto
Aineistotyyppi työpaja
Finnan viestintä ja markkinointi
Suomi 4B 6. luento Jipii!.
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
Partion johtamismallin avulla
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 2 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan tunteet Pe klo ,
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Maakuntaproto.
Kuntoutussäätiön alueverkostotyö Malminkartanon alueella
Finna.fi opettajille ja kouluille pilotti
Maksuttomia materiaaleja opetukseen, työnohjaukseen
Kuva: Samuli Paulaharju, 1907, Museovirasto, CC BY 4.0
Esityksen transkriptio:

Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana Suvi Kukkonen, tiedottaja: Finnan viestintätyöpaja 21.9.2017

Pohjustus työpajalle Olette sisältöjenne ja asiakkaidenne asiantuntijoita ja me haluamme oppia teiltä. Finnan kansallista näkymää kannattaa ajatella yhtenä uutena viestintäkanavamahdollisuutena muiden joukossa. Tässä työpajassa keskitytään Finna.fi:n etusivuun ja mietitään, millaista sisältöä sinne voisi tuoda. Tavoitteena on saada etusivusta elävä ja mukana olevien organisaatioiden näköinen viestintäkanava. Jaamme jatkossa mielellämme uudistuneen etusivun sisältöjä myös Finnan somekanavissa.

Ideointiosuus Miettikää vuosi eteenpäin toimintaanne: Millaista toimintaa teillä on tulevana vuonna tai millaisia vuosittaisia asioita, joista haluatte tiedottaa asiakkaillenne ja Finnan käyttäjille, järjestätte? Ei tarvitse harjoittaa itsesensuuria, kirjoittakaa post-it-lapuille. Esimerkkejä ideointiin: digitointi edennyt, uusi julkaisu, tapahtumat, uusi näyttely, uudet aineistot, juhlavuodet, ajankohtaiset lukuvinkit, neuvoja opintonsa aloittaneille jne. Tehdään yksin, 3 min.

Pienryhmäosuus Nouseeko esiin sellaisia, jotka voisivat olla Finna.fi:n etusivulla sellaisenaan ja koskea laajemmin kaikkia? Kun käytte läpi listaamianne tapahtumia/uutisia, nouseeko samankaltaisuuksia esiin? Voisiko johtaa yhteistyöhön? (Esimerkkejä: Vuoden 1918 -lukulista tms., tapahtumia) Tässä vaiheessa voi lisätä post-it-lappuja, jos saa inspiraatiota muilta. Järjestäkää lappuset paperille kolmeen eri kategoriaan: a) Finna.fi-etusivulle sellaisenaan sopivaa b) Finna.fi-etusivulle sopivaa muokattuna ja mahdollisia yhteistyön mahdollisuuksia eri organisaatioiden välillä synnyttävää c) Sopii parhaiten oman organisaation viestintään Noin viiden hengen ryhmiä, aikaa 10 minuuttia

Työpajan purku Käydään läpi yhdessä keskustellen pienryhmien tulokset Aikaa purkuun 10 minuuttia

Lopuksi Mitä kautta haluaisitte toimittaa Finna.fi:n etusivulle tuotetut uutisenne meille? Mikä kanava olisi paras? Mahdollisia olemassaolevia kanavia: Finna.fi:n markkinointi –FB-ryhmä, sähköposti, asiakaswiki Vai joku muu kanava? Kirjoittakaa post-it-lapulle ja liimatkaa lähtiessänne esillä olevaan paperiin

Lisäkysymykset: kk-kvp-viestinta@helsinki.fi Kiitos! Lisäkysymykset: kk-kvp-viestinta@helsinki.fi