Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Hoitopaikanvalinta.fi Verkkopalvelun kehittämistyö – missä mennään?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Hoitopaikanvalinta.fi Verkkopalvelun kehittämistyö – missä mennään?"— Esityksen transkriptio:

1 Hoitopaikanvalinta.fi Verkkopalvelun kehittämistyö – missä mennään?
Annamari Qvist

2 Uutta sisältöä ja toimintoja 2016
Yksityisen terveydenhuollon hintatietoja (vertailu) – julkaistiin (suomi, ruotsi ja englanti) Maakohtaiset tiedot (53 maata) päivitettiin kesä- elokuussa 2016 (suomi, ruotsi ja englanti) Saamenkielinen sivusto – julkaistiin Koko sisältö pohjoissaameksi paitsi: maakohtaiset tiedot (53 maata), yksityisen terveydenhuollon hintatietoja ja terveydenhuollon ammattilaisille -osio Ilmoitus terveysaseman vaihtamisesta (lomake) – julkaistiin (suomi, ruotsi, englanti + saame 02/2017)

3 Uutta sisältöä ja toimintoja 2017
Viittomakieliset videot – julkaistiin (suomalainen ja suomenruotsalainen viittomakieli) Uudistettu etusivu – julkaistiin (suomi, ruotsi, englanti ja saame). Uusi layout, kuvalliset nostot (3 linkkilistaa), Ajankohtaista-uutispalsta, Yhteyspisteen tiedotteet (+ arkisto/ ajankohtaiset, tiedotteet) Artikkelisivun* layout ja kuvapaikat – käyttöön Linkit 3 uusimpaan artikkeliin, pääkuva ja artikkelikuva. *Ajankohtaista & Yhteyspisteen tiedotteet Maakohtaisten tietojen päivitys (sisältö & rakenne) – syksy 2017 Teemasivut (luonnos) – käyttöön syksyllä 2017 Linkkipankki sisällöntuotantoon – osittain jo käytössä

4 Kehittämistyö jatkuu 2017… 2018
Sivuston sisällön ja rakenteen selkeyttäminen Sivuston löydettävyyden parantaminen Kehittämistyöpajat yhteyspiste & Frantic Asiakkaat mukaan kehittämiseen Uutta sisältöä, toiminnallisuuksia ja kieliversioita vain todellisen tarpeen ja resurssien mukaan Tulevaa & pohdittavaa: Hoitopaikkojen (rakennusten) esteettömyystiedot Hoitopaikanvalinta.fi-verkkopalvelun rooli uudessa sote-ympäristössä Asiakaspalvelun tarpeet

5 Kehittämistyöpajat yhteyspiste & Frantic
Työpaja : Sivuston tavoitteiden kirkastaminen Mihin kysymyksiin sivuston pitäisi vastata Asiakkaidemme tarpeet ja miten sivusto vastaa niihin nyt Yhteyspisteen työpaja 18.4.: Sivuston rakenne Työpaja : Selkeyttäminen, asiakkaat mukaan Ratkaisuja rakenteen, sisällön ja toiminnallisuuden selkeyttämiseen – miten sivusto palvelisi parhaiten kohderyhmiä Miten voimme osallistaa asiakkaitamme sivuston kehittämiseen Työpaja : Selkeyttäminen, tavoitteet vs. asiakasymmärrys Asiakkaan polku sivustolle & sivustolla Ydinviestit ja -sisällöt esiin, vaikutus rakenteeseen ja etusivuun Tulossa: Työpaja : Sivuston löydettävyys

6 Mitä olemme havainneet tähän mennessä
Työpajatyöskentelyn ja asiakaskyselyiden perusteella huomio… asiakastarpeiden tunnistamiseen ydinviestien terävöittämiseen asiakaspolkujen hahmottamiseen … ja kehittämiskohteet: Sivuston sisällön selkeyttäminen Sivuston rakenne – sivusto kokonaisuutena Sivuston löydettävyys (myös digitaalisen markkinoinnin strategia) Kansallisen valinnanvapauden tiedot Terveydenhuollon ammattilaisten osio Sivuston toimiminen kuluttaja-asiakkaan asiointikanavana

7 Sisällön ja rakenteen selkeyttäminen
Sivuston laajuus hyvä, syvyyttä karsitaan Vähennetään yksityiskohtaista tietoa ja päällekkäisyyksiä esim. kela.fi-sivujen kanssa Vaihe 1: syksyn aikana käyty/käydään läpi osiot Terveyspalvelut ulkomailla + Hoitoon ulkomailta Suomeen Terveydenhuollon ammattilaisille Mitä itse maksat Tiedä oikeutesi – onko tarvetta omana osionaan? Rakenne – tiedon muoto ja sivusto kokonaisuutena Ydinviestit ja -sisältö paremmin esiin Etusivu

8 Asiakkaat mukaan kehittämiseen
Asiakkaiden näkökulma ja palaute avuksi kehittämiseen Mitä tietoa terveyspalvelujen käyttäjät kaipaavat rajat ylittävästä terveydenhuollosta? Mitä he eivät vielä edes tiedä tarvitsevansa tai osaa etsiä? Miten voimme kehittää Hoitopaikanvalinta.fi-sivustoa ja sisältöä? Asiakasraati Yhteystietoja esim. tapahtumista arvonnan yhteydessä Mielipiteitä ja palautetta esim. kyselyiden avulla Asiakaskysely(t) Matkamessuilla 2017 minihaastattelut Kysely rajat ylittävän terveydenhuollon tiedon tarpeesta kesä 2017 Ei vielä verkkopalvelun käyttäjäkyselyä, mahdollisesti 2018

9 Sivuston löydettävyys
Havaitsimme, että ihmiset eivät tiedä, että heillä on oikeus esim. rajat ylittävään terveydenhuoltoon – eivätkä siis välttämättä osaa kaivata lisätietoa eivätkä tiedä sivuston olemassaolosta Herätteet ja asiakkaan tarpeet – milloin tietoa tarvitaan ja mistä sitä silloin etsitään? Sivuston löydettävyyttä parannettava, jotta tieto tavoittaa Löydettävyys hakutuloksissa Markkinointi & digimarkkinointistrategia - mistä tietoa etsitään, kun sille on tarve? Missä meidän pitäisi näkyä? Seuraavat askeleet Sisäinen työskentely + työpaja Ajatukset toimituskunnalta tervetulleita!


Lataa ppt "Hoitopaikanvalinta.fi Verkkopalvelun kehittämistyö – missä mennään?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google