Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen asialla KIINTEISTÖNVÄLITYSALAN AMMATTITUTKINTO.
Advertisements

Taito kasvaa tekijäksi.. Koulutuskeskus Sedu, Jurva Kuvallisen ilmaisun perustutkinto, kuva- artesaani Graafisen suunnittelun koulutusohjelma / kuvallinen.
Osaamisen kehittämissuunnitelma Haminan kaupungin hallintopalvelut.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Duaalimallin lyhyt historiikki. Duaalimalli näkökulmia 1) Instituutiolähtöinen Yliopistolla ja ammattikorkeakouluilla erilaiset tehtävät, tavoitteet,
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Asiakkuuksien hallinta, myynti YRITTÄJÄN AMMATTITUTKINTO YAT Vaasa 10; Yrittäjänä toimiminen Yrittäjän ammattiosaaminen, yritystoiminnan resurssien.
1 Luksia, Leena Rantanen- Väntsi Työpaikkaohjaajakoulutus Aikuisten näyttötutkinnot.
Kansilehti Osaamiskartoitus Rovaniemen koulutuskuntayhtymässä Kari Rekilä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkinnon perusteiden muutokset ja Opetusneuvos Merja Lahdenkauppi
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Yrittäjänä toimiminen tutkinnon osan toteuttaminen.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
Arviointi osana oppimisprosessia
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Liiketalouden opiskelu
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Lainvalmistelua taustoittava kokous, STM
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
Kokemuksia uusista tutkintotilaisuuksista Sihteerin ammattitutkinto 14
Esa Karvinen Kuntayhtymän johtaja
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Opetustoimi osana Jyväskylää
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Sosiaalialan tehtävärakenne
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Ammatillisen koulutuksen reformista
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
HALLITUKSEN PÄÄASIALLISET TEHTÄVÄT
Lentoliikennestrategian valmistelun organisointi Lentoliikenneseminaari Neuvotteleva virkamies Leena Kostiander.
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Markku Kokkonen Kuulemistilaisuus
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
SOSIONOMI 210 OP Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia, ennakoida tulevaisuuden muutoksia, tuottaa ja kehittää sosiaalipalveluja. Hän osaa ohjata.
Tutkintorakenteesta tutkinnon perusteeksi
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Karvi arviointitiedon tuottajana
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Osaamisen arvioinnin ja näyttöjen järjestämisen laadunvarmistus
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
”Projektin nimi” -projekti
Työelämätoimikuntien tehtävät pähkinen kuoressa
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Research Data Management Agents
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu opetushallitus on päättänyt uusista sihteerin ammattitutkinnon perusteista, joita on noudatettava 1.1.2006

Lähtökohdat uudistamistyölle sihteerin at:n perusteet olivat vuodelta 2001 tutkinnon sisältö oli sirpaleinen ja oppiainelähtöinen tutkinnon sisältö ei vastannut sihteerin työn prosesseja

Uudistamistyön tavoitteet tutkinnon perusteet, jotka vastaavat sihteerin käytännön työn prosesseja tutkinnon perusteet, joissa on otettu huomioon muuttuva toimintaympäristö ja erilaiset organisaatiot ja sihteerin tehtävät sihteerin työn arvostuksen kohottaminen

Keskeisiä uudistuksia tutkinnon sisältö lähtee työprosesseista metataitoja korostetaan kielitaitovaatimukset täsmennetty ja integroitu työtehtäviin tietotekniikan osaaminen ja käyttö liitetty työtehtäviin

Näyttötutkinnon perusteet Sihteerin ammattitutkinto 2006

Kohderyhmä henkilöt, jotka toimivat sihteerin tai assistentin tehtävissä eri kokoisissa yrityksissä tai organisaatioissa tutkintoa suorittavalla on sihteerin tehtävistä perustiedot ja –taidot sekä työkokemusta

Vaadittava ammattitaito tutkinnon ammattitaitovaatimukset kattavat erilaisten organisaatioiden sihteerin tai assistentin työ- ja toimintaprosessin hallinnan ja avaintehtävien hoitamisen tutkinnon suorittaneella on laaja-alaiset taidot työskennellä joustavasti toimistopalveluihin liittyvissä tehtävissä sekä kehittää ja ylläpitää ammattitaitoaan

Sihteerin ammattitutkinnon osat Pakolliset osat Toimintaympäristön hallinta Sihteerin työn hallinta Vapaasti valittava tutkinnon osa Yrittäjyys

Toimintaympäristön hallinta toimialan ja organisaation tunteminen työryhmissä toimiminen työyhteisön toiminnan tukeminen perehdyttäminen asiakastyön hoitaminen (sisäiset ja ulkoiset asiakkaat) viestintä asiakastyössä

Sihteerin työn hallinta tieto- ja viestintätekniikan hallinta tiedon hallinta tiedon välittäminen toiminnan koordinointi tilaisuuksien ja matkojen järjestäminen asiakirjojen tuottaminen arkistointi kokoussihteerinä toimiminen tilausten ja hankintojen tekeminen oman toiminnan ja osaamisen kehittäminen

Tutkinnon suorittaminen tutkinnon perusteiden mukainen ammattitaito arvioidaan näytöin todellisissa työtilanteissa näyttöjen tulee sisältää kattavasti osaamisalueen tehtävien edellyttämä ammatillinen osaaminen arviointi tapahtuu tutkinnon osa kerrallaan