Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Advertisements


S ysteemianalyysin Laboratorio Aalto-yliopiston Teknillinen korkeakoulu Esitelmä 10 – Epäoikeudenmukaisuuden karttaminen Tuomas Nummelin Optimointiopin.
Suurkeittiön lattianpesu
Lehmätutkimus - Väitetään että lehmät tuottavat enemmän maitoa, kun niille soitetaan musiikkia. -
FILOSOFISIA POHDINTOJA.  Mitä hyötyä on  matematiikasta  biologiasta  historiasta  filosofiasta  rakkaudesta?  Mitä on hyöty?
Avauspuheenvuoro Sosiaalialan AMK- verkostopäivillä Subjektiivisia näkökulmia sosiaalialan osaamistarpeeseen [ ] Juha Luomala.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Kati Aikio-Mustonen ja Raija Kumpula Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus jakaantuu kolmeen toimintayksikköön  Lapin yksikkö  Oulun yksikkö.
Fysiikan ja kemian sanaston luomiseen ja käsitteiden selventämiseen tähtäävä harjoitus. VUOSILUOKILLE 7-9 OTSO JARVA, SAARNILAAKSON KOULU AVAINSANAT Euroopan.
ETIM- tietoisku. Miksi ETIM tarvitaan? Asiakkaiden omatoimisuus, ostokyvykkyys & vaatimustaso ovat kasvaneet. Tuotteiden määrä kasvaa ja niiden tekniset.
AJ 2006 Huoli puheeksi –koulutusten koetut vaikutukset Arja Jääskeläinen 2006.
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Vaikuttavuuden arviointi
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
Elintarviketurvallisuusvirasto Evira Pirjo Korpela
Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Kouluruokailun tyytyväisyyskysely 2016
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
Motivaatioteoriat Julia L..
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Funktion kuvaaja ja nollakohdat
Mainostaminen ja tuote-esittely
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Koeviikko Jokainen jakso päättyy koeviikkoon  oma lukujärjestys verkkopenaalissa Jokaiselle kokeelle yksi ilta Koe klo 16.30–19.30 poistua saa aikaisintaan.
SUOMEN VIENTI ja TUONTI
Tekstinhuoltoa 3.
Energiaa tarpeeseen mutta ei tarpeettomasti
1. Millä tavoin tämä osa-alue parantaa hyötyä asiakkaalle?
Reaktio 3 Reaktiot ja energia
Valon taittuminen Valon taittuminen johtuu valon erilaisista kulkunopeuksista optisilta tiheyksiltään erilaisissa aineissa. Kun valo tulee vinosti optisesti.
Hyvinvointia työstä.
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
2. tieto osana maailmankuvaa
Kokeeseen vastaaminen
Syö aivosi virkeiksi™ -tyhykoulutus
Vaaka ja vipuvarsi.
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
Miksi? Palkanlaskennan koulutusta vähän tarjolla
Kemiallinen merkki   59Co3+ protonit neutronit elektronit
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Tilaus-toimitusprosessin esimerkki – miten saadaan tuotteet asiakkaille ajallaan ja mitä asiakirjoja liikkuu? Lähde:
Laajennettu tehtävätoimeksianto (Taatila-Suomala 2008, 30-36)
Tuokio possujen elämästä Ilmajoen Kampuksen sikalassa
Osallistu – Jäsenhankkijaryhmä Mikä on Jäsenhankkijaryhmän idea!
MINÄ JA VASTUULLISET RUOKAVALINNAT
TEOLLISTUMINEN Pohdi aluksi (ryhmissä):
BtoB ASIAKKAAN TARVE MATKAILUALALLA
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
JHKA-jaoston seminaari 5.11.
Varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyyskysely
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Kulttuurishokki ja henkilökohtainen hyvinvointi
SUOMEN VIENTI ja TUONTI
Haastavimpien asiakkaiden asumisen tukeminen
Ruokakasvatusta yhdessä
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tarvitsemme kirjaston
Kano-malli Etunimi Sukunimi.
Esityksen transkriptio:

Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu :( :) t1 tn Vau ominaisuudet Enempi on parempi ominaisuudet Minimi ominaisuudet Pohjautuu Nokriaki Kanon Kano malliin

Kano-malli – esimerkki :( :) t1 tn Vau ominaisuudet Asiakkaat saavat halutessaan ruoka-annosten reseptit Enempi on parempi ominaisuudet Asiakkaan auto pestään ruokailun aikana Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi Ruoka-aineiden alkuperä on ilmoitettu Ravintola on viihtyisä Asiakkaalle on varattu paikka jossa syödä Minimi ominaisuudet Ravintolassa on astiat ja ne ovat puhtaita Ravintolaan on helppo tulla Ravintolasta saa ruokaa Pohjautuu Nokriaki Kanon Kano malliin

Kano-malli – Miten täytetään 3) Asiat joita asiakas ei osaa pyytää, mutta joiden tarjoamisen asiakas kokee hyödylliseksi. Kano-malli – Miten täytetään 2) Mitä asiakas on sanoo tarvitsevansa tai arvostavansa? Mitä enemmän näitä asioita asiakkaalle tarjotaan, sitä tyytyväisempi hän on Kano-mallia käytetään luokittelemaan asiakkaan tarpeita. 1) Tuotteen tai palvelun minimi ominaisuudet – Mitä asiakas olettaa itsestään selvänä osana palvelua. 2) Enempi on parempi – Ominaisuudet joita asiakas sanoo arvostavansa. 3) Vau ominaisuudet – asiat joita asiakas arvostaa, mutta ei nimenomaisesti osaa pyytää. :( :) t1 tn Asiakkaat saavat halutessaan ruoka-annosten reseptit Asiakkaan auto pestään ruokailun aikana Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi Ruoka-aineiden alkuperä on ilmoitettu Ravintola on viihtyisä Asiakkaalle on varattu paikka jossa syödä Pystyakseli kuvaa asiakkaan tyytyväisyyttä tarjottuun palveluun tai toiminnallisuuteen. Vaaka-akseli kuvaa tuotteen tai palvelun ominaisuuksia Ravintolassa on astiat ja ne ovat puhtaita 1) Asiat joiden asiakas olettaa olevan kunnossa. Näiden asioiden tuottaminen asiakkaalle ei riitä positiivisen kokemuksen muodostumiseen, mutta jos jokin asia puuttuu asiakas on tyytymätön Ravintolaan on helppo tulla Nuoli t1- tn kuvaa ajan yli tapahtuvaa siirtymää, jossa vau ominaisuuksista tulee ensin asioita joita asiakkaat pyytävät ja sitten asioita joita asiakkaat olettavat tai vaativat minimi palvelulta Ravintolasta saa ruokaa Pohjautuu Nokriaki Kanon Kano malliin