Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tilaus-toimitusprosessin esimerkki – miten saadaan tuotteet asiakkaille ajallaan ja mitä asiakirjoja liikkuu? Lähde: http://cgi.qualitas-fennica.fi/artikkelit/asiakaspalvelussakin.html,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tilaus-toimitusprosessin esimerkki – miten saadaan tuotteet asiakkaille ajallaan ja mitä asiakirjoja liikkuu? Lähde: http://cgi.qualitas-fennica.fi/artikkelit/asiakaspalvelussakin.html,"— Esityksen transkriptio:

1 Tilaus-toimitusprosessin esimerkki – miten saadaan tuotteet asiakkaille ajallaan ja mitä asiakirjoja liikkuu? Lähde: viitattu

2 Esimerkki valmistavasta yrityksestä: Päämäärä
(toivon mukaan ei vain arvo!) Esimerkki valmistavasta yrityksestä: Tavoite – eli on mitattavissa! Lähde: Mitä hyötyä prosessikuvauksista? viitattu

3 VALMISTUS Valmiste- varasto
LOGISTIIKAN KOKONAISUUS Lähde: Sakki, Jouni Tilaus-toimitusketju hallinta. Mukaillen. TULOLOGISTIIKKA LÄHTÖLOGISTIIKKA Tuotannon logistiikka VALMISTUS Valmiste- varasto Keskus- varasto Jakelu- eli terminaali varasto Toimittajat Asiakkaat Raaka- aine- varasto KIERRÄTYSLOGISTIIKKA Tavara- virta Maksuvirta (ei logistiikkaa!) Tieto- virta

4 Prosessijohtamis- periaate
OMA YRITYS ASIAKAS SUUNNITTELU VALMISTUS MARKKINOINTI JA MYYNTI PAKKAUS LÄHETYS OSTO ALIHANK-KIJA Tilaus/toimitus -prosessi Tuotekehitysprosessi Asiakaspalveluprosessi Kuvassa esimerkki prosessikartasta Organisaation toiminta perustuu prosesseihin, ei yksittäisiin funktioihin. Prosessit jaetaan ydin-, ali- ja tukiprosesseihin. Virtaviivaiset prosessit leikkaavat funktioiden rajat - prosessi nähdään kokonaisuutena asiakkaalta asiakkaalle. Prosessiajattelun avulla organisaatio pyrkii näkemään toimintansa asiakaslähtöisinä prosesseina, joiden sisältämillä toimintovaiheilla on sama päämäärä = tyytyväinen asiakas tavoitteena kokonaisoptimointi, koska osaoptimoinnissa toteutuva yhden funktion etu ei yleensä ole koko organisaation etu. Joskus ongelmia saattaa syntyä sen vuoksi, että funktionaalinen organisaatio jää toimimaan taustalle "tukirakenteeksi", jolloin toimintoryhmät ovat eräänlaisia osaamiskeskuksia näiden päällekkäinen ohjaus (joskus yhdistettynä vielä projektitoimintaan) on vaativaa.

5 Lähde: Prosessiesimerkkejä. http://cgi. qualitas-fennica
Lähde: Prosessiesimerkkejä . viitattu

6 Yleisimmät ydinprosessit
uusien tuotteiden kehittämisprosessi asiakasprosessit: asiakaspalveluprosessi, asiakkaiden hankintaprosessi, asiakashallintaprosessi tilaus-toimitusprosessi (sis. tuotannon ja logistiikan) mahdollisesti myös huolto- tai toimivuusprosessi (riippuu tarjooman luonteesta: esim. hissiyhtiöllä keskeinen) ohjaus- tai strategiaprosessi (Tukiprosesseja taas ovat esim. talousprosessi, tiedon hallintaprosessit, hankintaprosessi, toiminnan puitteiden ylläpitoprosessi, henkilöstöprosessit… joillain myös tuo yllämainittu strategiaprosessi.)


Lataa ppt "Tilaus-toimitusprosessin esimerkki – miten saadaan tuotteet asiakkaille ajallaan ja mitä asiakirjoja liikkuu? Lähde: http://cgi.qualitas-fennica.fi/artikkelit/asiakaspalvelussakin.html,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google