Naisten tietolähteiden käyttö

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikkareiden KMT mediaopas 2009
Advertisements

Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Aikakauslehti nettarin arjessa Seija Nurmi The University of Westminster Aikakauslehtien liiton seminaari
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja Kevät 2009.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja 2008.
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
Tervetuloa viidennen vaikuttavuustutkimuksen julkistustilaisuuteen!
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Ruoka Taustaa ruokailutapojen muutoksille Suomessa Perheiden määrä on lisääntynyt vuodesta 1970 yli :lla. Yhä harvempi kuuluu useamman henkilön.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
Tervetuloa seitsemännen vaikuttavuus- tutkimuksen julkistustilaisuuteen!
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
TERVEYSKASVATUS * Valistus * Opetus * Neuvonta >< ei tavoita kaikkia >< opetus ei laadukasta, monipuolista, innostavaa >< kaikki eivät pääse terveysneuvontaan.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Tuhat Suomalaista - Sanomalehtien liitto
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Esityksen transkriptio:

Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016 autot | muoti ja pukeutuminen | matkailu | ruoka ja ruuanlaitto | terveys ja hyvinvointi | kosmetiikka ja kosmetiikkamerkit | huonekalut ja sisustaminen | rakentaminen ja remontointi | pihan- ja puutarhanhoito | viihde-elektroniikka ja tietotekniikka | säästäminen ja sijoittaminen Lähde: KMT AL + total 2016 Kohderyhmä: naiset, n=4 810, est. 2 284 000

”Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia / haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa?”

Ostoprosessi / autot (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 16 % Aikakauslehtien nettisivut 7 Blogit 1 3 Painettu sanomalehti 18 15 Sanomalehtien nettisivut 5 4 Televisio 6 Radio

Ostoprosessi / muoti ja pukeutuminen (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 48 31 27 % Aikakauslehtien nettisivut 13 11 10 Blogit 15 Painettu sanomalehti Sanomalehtien nettisivut 3 2 Televisio 12 9 6 Radio 1

Ostoprosessi / matkailu (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 37 27 23 % Aikakauslehtien nettisivut 14 12 11 Blogit 10 9 Painettu sanomalehti 17 Sanomalehtien nettisivut 6 5 Televisio 15 7 Radio 2 1

Ostoprosessi / ruoka ja ruuanlaitto (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 54 38 30 % Aikakauslehtien nettisivut 28 16 13 Blogit 21 14 11 Painettu sanomalehti 15 20 Sanomalehtien nettisivut 10 6 4 Televisio 12 9 Radio 1

Ostoprosessi / terveys ja hyvinvointi (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 42 30 26 % Aikakauslehtien nettisivut 12 10 9 Blogit 8 7 Painettu sanomalehti 15 13 14 Sanomalehtien nettisivut 5 4 3 Televisio 6 Radio 2 1

Ostoprosessi / kosmetiikka ja kosmetiikkamerkit (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 36 28 24 % Aikakauslehtien nettisivut 10 11 Blogit 12 Painettu sanomalehti 6 9 Sanomalehtien nettisivut 2 3 Televisio Radio 1

Ostoprosessi / huonekalut ja sisustaminen (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 47 30 26 % Aikakauslehtien nettisivut 12 11 10 Blogit 8 Painettu sanomalehti 14 Sanomalehtien nettisivut 3 Televisio 6 Radio

Ostoprosessi / rakentaminen ja remontointi (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 33 24 20 % Aikakauslehtien nettisivut 9 8 Blogit 7 5 Painettu sanomalehti 10 12 14 Sanomalehtien nettisivut 2 3 Televisio Radio 1

Ostoprosessi / pihan- ja puutarhanhoito (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 46 29 25 % Aikakauslehtien nettisivut 10 9 8 Blogit 7 5 6 Painettu sanomalehti 12 13 Sanomalehtien nettisivut 3 2 Televisio 14 Radio 1

Ostoprosessi / viihde-elektroniikka ja tietotekniikka (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 23 21 17 % Aikakauslehtien nettisivut 10 Blogit 4 5 6 Painettu sanomalehti 15 14 16 Sanomalehtien nettisivut 3 Televisio 8 7 Radio 1

Ostoprosessi / säästäminen ja sijoittaminen (naiset) Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita eri tuotteista / vertaillessasi eri tuotteiden palveluiden ominaisuuksia/ haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Ideoita ja vinkkejä Vertailu Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 22 17 16 % Aikakauslehtien nettisivut 6 Blogit 2 3 Painettu sanomalehti 14 13 Sanomalehtien nettisivut 4 Televisio 5 Radio 1

Yksittäisten lehtien KMT-tulokset löydät Mediakorttipalvelusta www.mediakortit.fi

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi