Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tuhat Suomalaista - Sanomalehtien liitto

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tuhat Suomalaista - Sanomalehtien liitto"— Esityksen transkriptio:

1 Tuhat Suomalaista - Sanomalehtien liitto
Syyskuu 2017 SFS ISO20252 Sertifioitu

2 Tutkimuksen toteutus IROResearch Oy:n Tuhat suomalaista -tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin internetissä IROResearch Oy:n valtakunnalliseen kuluttajapaneeliin. Tutkimus tehtiin Sanomalehtien Liiton toimeksiannosta. Tutkimuksen otos painotettiin iän, sukupuolen, asuinpaikkakunnan tyypin sekä maakunnan mukaan vastaamaan suomalaista väestöä valtakunnallisesti. Tutkimushaastatteluja tehtiin yhteensä 1000. Tutkimuksen tiedonkeruuaika oli Tutkimuksen tilastollinen virhemarginaali on maksimissaan n. + 3,2 %-yksikköä. Tutkimusaineisto validoidaan henkilön ja annettujen vastausten suhteen. Validointi tapahtuu vertaamalla paneelihallintajärjestelmän ja vastausten taustatietoja keskenään, analysoimalla annettuja vastauksia, lomakkeen täyttöastetta sekä erinäisin loogisuustarkistuksin.

3 Aineiston rakenne - Demografiset taustat
Kaikki N=1000 % Sukupuoli Nainen 51 Mies 49 Ikä 18-24 vuotta 11 25-34 vuotta 16 35-44 vuotta 15 45-54 vuotta 17 55-64 vuotta 65+ vuotta 25 Koulutus Peruskoulu 4 Kansakoulu 2 Keskikoulu 3 Ammattikoulu 18 Opisto Ylioppilas / lukio Ammattikorkeakoulu (alemman korkea-asteen koulutus) 20 Yliopisto / korkeakoulu (ylemmän korkea-asteen koulutus tai tutkija-asteen koulutus) Muu 1 Kaikki N=1000 % Ammattiryhmä Työväestö 21 Alempi toimihenkilö 10 Ylempi toimihenkilö 14 Johtavassa asemassa oleva 3 Yksityisyrittäjä 5 Maanviljelijä 1 Opiskelija / koululainen 9 Eläkeläinen 29 Kotiäiti/-isä Työtön 6 Asuinpaikkakunta Helsinki 11 Espoo, Vantaa, Kauniainen Tampere 4 Turku Muu yli as. kaupunki 24 Alle as. kaupunki 27 Maalaiskunta 22 Kaikki N=1000 % Talouden bruttovuositulot Alle € 6 8 11 12 9 7 € tai enemmän En osaa/halua sanoa 16

4 Mistä mieluiten lukee, katsoo tai kuuntelee mainoksia? Kaikki vastaajat
*Ei mukana **Ei mukana

5 Mistä mieluiten lukee, katsoo tai kuuntelee mainoksia?
Kaikki N=1000 Naiset n=513 Miehet n=487 18-24 v. n=107 25-34 v. n=158 35-44 v. n=150 45-54 v. n=167 55-64 v. n=170 65+ v. n=248 % Painetut sanomalehdet 46 47 25 31 37 42 54 69 Televisio 12 11 13 15 21 7 6 Painetut kaupunkilehdet (ilmaislehdet) 9 10 Painetut aikakauslehdet 2 5 8 3 1 Sanomalehtien digitaaliset palvelut 4 Radio Facebook - Aikakauslehtien digitaaliset palvelut Google Youtube Kaupunkilehtien (ilmaislehtien) digit. palvelut Instagram Twitter LinkedIn WhatsApp En osaa sanoa 19 17 18

6 Kuinka suhtaudut siihen, että ulkomaiset yritykset kohdentavat sinulle mainontaa sen perusteella, missä verkon palveluissa olet viime aikoina vieraillut? Kaikki vastaajat Keski-arvo 2,2 2,1

7 Kuinka suhtaudut siihen, että ulkomaiset yritykset kohdentavat sinulle mainontaa sen perusteella, missä verkon palveluissa olet viime aikoina vieraillut? Keski-arvo 2,2 2,1 2,7 2,0 1,9

8 Kuinka suhtaudut siihen, että kotimaiset yritykset kohdentavat sinulle mainontaa sen perusteella, missä verkon palveluissa olet viime aikoina vieraillut? Kaikki vastaajat Keski-arvo 2,4

9 Kuinka suhtaudut siihen, että kotimaiset yritykset kohdentavat sinulle mainontaa sen perusteella, missä verkon palveluissa olet viime aikoina vieraillut? Keski-arvo 2,4 2,5 2,8 2,3


Lataa ppt "Tuhat Suomalaista - Sanomalehtien liitto"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google