Osaakko nää Optimmaa? ihmis-, oppimis- ja tiedonkäsitykset muuttuneet opiskeluesteiden vähentäminen opiskelijoiden ja opettajien.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
Advertisements

OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi foorumi ja kuinka kommentoida foorumiin. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Erilaisia kurssityyppejä ja työkaluja niiden toteuttamiseen Moodlessa Moodle-on-Demand –hanke Olli Ruohomäki.
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
QR- koodit ja mobiilitentti
Kansalaisvaikuttamisen verkkokurssi
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
For learning and competence Kuinka käytän sähköistä Optima- ympäristöä – perusteita tutkintotoimikuntien Optima- työskentelylle Tim Lamminranta
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
VOA-oppimispäiväkirja
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Pirteä, kesäinen opiskelijoita paikalla, jossain kohti kuvaa.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Internet-viestintä on helppoa! Käyttökuvaus 4.0
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Minä oppijana 1 ov..
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Eemeli Pulliainen. 1.Käytä Internet Explorer-selainta 2.Menee sähköpostiisi ja etsi kyseinen kohta OHJEET.
Mitä Student Life on? Student Life on Jyväskylän yliopiston ja jyväskyläläisten kumppaneiden luoma toimintamalli, jonka fokuksessa ovat yliopistomme.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Sähköpostin uudelleenohjaus Eetu Maukonen. Avaa selain Etsi sähköpostistasi kyseinen kohta Asetuksista etsi ”Säännöt” ja klikkaa uusi sääntö Sieltä valitse.
 Käytä Internet Explorer-selainta. Valitse selaimeksi Internet Explorer.
Taabor 2013 NU12. Arviointi  Mikä oli tämän ryhmän vahvuus tässä tapahtumassa?  Missä ryhmällä olisi ollut eniten kehittämistä?  Miten yhteistyö Nurmijärven.
MONKEY 2008 JA OPTIMA OPPIMISYMPÄRISTÖ Aloitusseminaari Juha Knuuttila Miksi käytämme Optimaa ? Mitä Monkey 2008 kansiossa on? Miten Monkey.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Tenttiakvaario - uhka vai mahdollisuus?
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Ongelmaperustainen oppiminen
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Digitaalinen signaalin käsittely, 2 ov
Johdatus signaaleihin – fysiikan perusteet, 1,5 ov
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Hiusalan - tutkintotoimikunnan Pikaohjeet OPTIMAn käyttöön
1. OHJAUSTILA 3. TUPA H OLOHUONE 2. OPPIMISYMPÄRISTÖ 6. YKSILÖLLINEN OHJAUS 6. YKSILÖLLINEN OHJAUS 7. Yhteystiedot 5. AMMATINOHJAAJA.
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
TERVETULOA OPISKELEMAAN terveydenhuollon esimiehille tarkoitettua Työmarkkina- ja työoikeustiedon kurssia purot.net wikiin Päivi Ovaskainen & Jaana Silvola.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Osaakko nää Optimmaa? ihmis-, oppimis- ja tiedonkäsitykset muuttuneet opiskeluesteiden vähentäminen opiskelijoiden ja opettajien.
Ops seminaari Askola.
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
1 Opinto-ohjaus Kurssi 1 Kotkan Aikuislukio. Kotkan aikuislukio Kirkkokatu Kotka.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Markku Lang Neljännet valtakunnalliset virtuaalikoulupäivät Opettaja digitaalisen oppimateriaalin käyttäjänä/ laatijana  vähintään.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Korppi ohjauksen välineenä (Ehops)
Opiskelu eLukiossa
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
KUVATAITEEN SÄHKÖISET SÄPINÄT
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Akvaariorakkautta: ruudun takaa tenttini löysin
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
KASVOKKAIN VERKOSSA: CONNECT PRO OPETUKSESSA
Puheviestintä, tampereen yliopisto
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
ESR Osaan! – Avaimia aikuisten perustaitoihin
WinOodi versio 4.9 OPIT/Katri L
Esityksen transkriptio:

Osaakko nää Optimmaa?

ihmis-, oppimis- ja tiedonkäsitykset muuttuneet opiskeluesteiden vähentäminen opiskelijoiden ja opettajien välinen vuorovaikutus yksilön mahdollisuus hallita, jäsentää, dokumentoida ja havainnoida omaa oppimisprosessia monipuolinen materiaalipankki Miksi verkossa???

Opiskelijoiden kommentteja ” Parasta kurssissa ovat olleet itsenäinen työaika, tehtävien monipuolisuus, tutoreiden kommentit suoritetuista tehtävistä ja kurssikavereiden kirjoitukset.” “ Tämä Optima toimi loistavasti siten, että pystyi vaivattomasti menemään viestien ja tehtävien teossa eteenpäin.” ” Parhainta on ollut se, että ei ole tarvinnut istua tunnilla, vaan on saanut tehdä tehtäviä silloinkun on ehtinyt.”

Käyttäjätunnus: Matti Meikäläinen Salasana:matti

Kynä - Muokkaa Mutteri – dokumentin tiedot, asetukset, lukuoikeudet Huutomerkki – Uusi viesti Kirjekuori – keskustelualue Kansio – opiskelumateriaali, materiaalipankki Symbolit Laatikosto – työtila, opintojakson materiaalipankki

Kansiot Esittelyt Didaktiikka Kasvatuspsykologia Kasvatussosiologia Kasvatusfilosofia Kasvatustieteen peruskurssi

Opintokahvila Oulu Keskustelualue Tämä keskustelualue on tarkoitettu yleiseksi foorumiksi verkko-opiskeluun ja kasvatustieteen opiskeluun liittyvissä asioissa; murheissa, toiveissa, haaveissa, ongelmissa, kysymyksissä ja vastauksissa.

Oma objekti – omaan kansioon tai kurssikansioon Uusi objekti -painike Omalta koneelta Linkki internettiin Tekstidokumentti HTML-dokumentti Web-editori Kopioi, linkitä tai siirrä

Omalta koneelta

pääkehykseen / uuteen ikkunaan Linkki internettiin

tekstieditori

”Tärkeää ei ole vastaukset vaan ennen kaikkea esiin nousseet uudet kysymykset” Ellen Laitila Katja Pura

Rohkeasti kokeilemaan!