Keski-Pohjanmaan liiton sidosryhmätutkimus. Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tekeminen aloitettiin vuoden 2015 marraskuussa. Pohjana käytettiin aikaisempaa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
The Tall Ships’ Races Hki 2013 Turistikyselyt paikan päällä Suodatuksena: muut kuin Suomen kansalaiset tai Pk-seudulla asuvat.
Advertisements

HUS KKI-hanke ”Liikunnasta työkykyä HUS:ssa1-6” Historia Toimintasuunnitelma 2010.
Opiskelijat työmarkkinoilla vuonna 2011 Ympäristöasiantuntijoiden Keskusliitto Lokakuu 2011 Real Stats Oy.
Terveydenhoitaja opiskelijat Anna Peltomaa Tiia Vaak Metropolia AMK
Mäntsälän Kokoomus ry Toimintasuunnitelma 2014
Epilepsia: erillaista tositarinaa -kampanja.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yliopistokirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
1 ©TNS 2012 Tämän tutkimuksen tulokset on tarkoitettu vain tilaajan omaan käyttöön. Niitä ei saa lainata, luovuttaa, jälleenmyydä tai julkaista ilman tutkimusyrityksen.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
TTL Sosiaalisessa mediassa
Alueellinen urheiluseuratutkimus 2005, 2007, 2009.
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Erikoiskirjastot/tutkimuslaitokset T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yleiset kirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
OTANTATUTKIMUS OY Raporttia tai osia siitä ei saa edelleen toimittaa tai julkaista missään muodossa ilman Otantatutkimus Oy:n nimen mainitsemista. RAY:
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
“Aluekehittäjä parhaasta päästä.” Etelä-Karjalan liiton rahoittamia hankkeita koskeva asiakastyytyväisyyskysely Järjestettiin huhtikuussa 2014, toteutettiin.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Suomen tieteen tila ja taso 2009 ja tutkimuksen kansainvälistyminen Johtaja Paavo Löppönen
LAMK Aktiviteettioppaat Lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
Ammattikorkeakoulukirjastot
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Yleistä tutkimuksesta
Vau.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Alueraportti, Keski-Pohjanmaa Yrittäjät 1.
Isännöinnin Asiakaskuuntelututkimus 11/2014 JS-Audit Oy Yritysraportti Tulokset 12/2014 Vastaajamäärä 88.
Jäsentyytyväisyyskysely 2016 Etelä-Karjalan kauppakamari.
Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimisto Itä- ja Pohjois-Suomen Huippukokous Kokkola Kari Aalto.
DEMOKRATIAKYSELY Tekijä: Anne Erholtz. Haluaisin vaikuttaa seuraavien kanavien kautta. Voit valita useamman vaihtoehdon. (Vastaajia: 287)
EL- ja EHL-koulutuksen arviointi 2014 Kysely toteutettu huhtikuussa 2015.
Miten vahvistamme Aarresaari-verkoston verkostoja? Eric Carver & Juha Sainio.
Tiina Harjunpää, Keski-Pohjanmaan liitto Alueelliset innovaatiot ja kokeilut Keski-Pohjanmaalla.
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Humakin yhteistyöverkoston kartoitus
Maakuntaliiton toiminta
Kuntalaistutkimus 2017: Kuntalaiset kunnan toiminnan ja päätöksenteon seuraajina ajanjaksolla Niiden vastaajien osuus, jotka seuraavat usein.
Roni Nukarinen Sosionomi (AMK) (perjantaina )
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Maakuntaohjelman 2014 – 2017 arviointi
Tutkimus- ja kehittämistoiminta 2015
Tutkimus- ja kehittämistoiminta 2014
Enkeli-Klubi.
Kuntoutuksen kuumat perunat
Presidentinvaalit 2018 Vaalien 1 ja 2 kierros
Kuntaraportti Siikalatva
Elintapaohjauksen toimintamallin ja palveluketjun kuvaus
Arvioinnista arkipäivää
Loimulaiset arvot Loimun tulevaisuus –jäsenkyselyn 2018 tuloksia
Melindan laatuohjelma Lähtotietokyselyn tulokset ja toimenpiteet
Tutkimus- ja kehittämistoiminta 2016
Kuntoutusverkoston (KUVE) arviointikyselyn tulokset
Ideamuotoilun palautekyselyn tulokset
Auttava keskustelu
Jämsän kaupungin nuorisokysely, kevät 2019
Esityksen transkriptio:

Keski-Pohjanmaan liiton sidosryhmätutkimus

Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tekeminen aloitettiin vuoden 2015 marraskuussa. Pohjana käytettiin aikaisempaa tutkimusta, joka tehtiin vuonna Tutkimus lähetettiin sidosryhmille ja vastausaikaa oli asti. Vastauksia tuli yhteensä 87 ja vastausprosentiksi tuli 24,9 %. Aikaisemmassa tutkimuksessa vastauksia saatiin 144 ja vastausprosentti oli 25,6 %. Otantaryhmän koko pieneni noin kahdella sadalla. Erilaisia kysymyksiä oli yhteensä 12, kun aikaisemmassa tutkimuksessa niitä oli 10.

Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen kaikki kysymykset olivat pakollisia. Kaikissa kysymyksissä joissa piti arvioida jotain tai kertoa oma mielipide, oli mahdollisuus vastata ”en osaa sanoa” aikaisemmasta tutkimuksesta poiketen. Tutkimus toteutettiin Webropol-ohjelman kautta ja lähetettiin sähköpostilla sidosryhmille.

Kysymys 1. Vastaajan rooli omassa organisaatiossa Ensimmäisessä kysymyksessä selvitettiin vastaajan rooli hänen organisaatiossaan. Tämän kohdan avulla vastaajat jaetaan kunnan luottamushenkilöiden ja muiden vastaajien välillä sekä tuloksia vertaillaan näiden ryhmien kesken.

Kysymys 2. Yhteistyö tilanteet Keski- Pohjanmaan liiton kanssa viimeisen kahden vuoden aikana Toisessa kysymyksessä tiedusteltiin vastaajilta, kuinka usein he ovat tehneet yhteistyötä Keski-Pohjanmaan liiton kanssa viimeisen kahden vuoden aikana.

Kysymys 3. Erilaiset yhteistyötilanteet Keski-Pohjanmaan liiton kanssa Kolmannessa kysymyksessä selvitettiin, minkälaisissa tilanteissa vastaajat ovat tehneet yhteistyötä Keski- Pohjanmaan liiton kanssa. 1. rakennerahastotoiminnan kautta (EAKR) tai kansallisen rahoituksen kautta (MKR) 2. maakuntaohjelman valmisteluun osallistumisella 3. toimeenpanosuunnitelman työryhmätyöskentelyn kautta 4. aluesuunnittelutyöhön osallistumisen kautta (mm. maakuntakaavat) 5. edunvalvontatyön kautta 6. maakunnalliseen päätöksentekoon osallistumisella 7. järjestötyön/kansalaistoiminnan kautta 8. muu strategiatyö Keski-Pohjanmaan liiton kanssa

Kysymys 4. Keski-Pohjanmaan liiton onnistuminen erilaisilla osa-alueilla Neljännessä kysymyksessä kysyttiin vastaajien tyytyväisyyttä Keski-Pohjanmaan liiton toimintaan kolmella eri osa-alueella. Osa- alueet olivat: aluesuunnittelu, aluekehitys ja edunvalvontatyö.

Vastaajien tyytyväisyys aluesuunnitteluosaamiseen

Vastaajien tyytyväisyys aluekehitysosaamiseen

Vastaajien tyytyväisyys edunvalvontatyöhön

Kysymys 5. Keski-Pohjanmaan liiton onnistuminen erilaisissa tehtävissä Viides kysymys selvitti vastaajien tyytyväisyyttä liiton toimintaan erilaisissa tehtävissä.

Erilaisissa tehtävissä onnistuminen jaoteltuna

Kysymys 6. Keski-Pohjanmaan liiton asiakaspalvelun laatu Kuudennessa kysymyksessä tiedusteltiin vastaajilta heidän tyytyväisyyttä liiton asiakaspalveluun.

Asiakaspalvelun laatu luottamushenkilöiden mielestä

Asiakaspalvelun laatu muiden vastaajien mielestä

Kysymys 7. Keski-Pohjanmaan liiton onnistuminen tapahtumissa ja tilaisuuksissa Seitsemännessä kysymyksessä käsiteltiin liiton onnistumista tapahtumien ja tilaisuuksien järjestämisessä.

Kysymys 8. Keski-Pohjanmaan liiton tiedottaminen Kahdeksannessa kysymyksessä kysyttiin vastaajien tyytyväisyyttä Keski-Pohjanmaan liiton tiedottamiseen erilaisista asioista.

Keski-Pohjanmaan liiton tiedottaminen eri vastaajaryhmiin jaoteltuna

Kysymys 9. Tiedonhankinta Keski- Pohjanmaan liitosta Yhdeksännessä kysymyksessä tiedusteltiin tapoja, millä vastaajat hankkivat tietoa liitosta. Kuviossa numerot kuvaavat kokonaisvastauksien määrää. Muita tiedonhankinta tapoja olivat ohjausryhmän kokoukset sekä henkilökohtainen tieto suoraan yhteistyökumppaneilta.

Kysymys 10. Keski-Pohjanmaan liiton toivotut viestintävälineet Kymmenennessä kysymyksessä kysyttiin vastaajilta, mitä viestintävälineitä he haluaisivat liiton korostavan jatkossa. Muita toivottuja viestintävälineitä olivat eViljo sekä videokokoukset eri toimijoiden kesken. Muissa vastauksissa myös toivottiin, että liitto keskittyisi yhteyksien hoitamiseen peruskuntien kanssa.

Kysymys 11. Keski-Pohjanmaan liiton viestinnän ja tiedottamisen laatu Yhdennessätoista kysymyksessä tiedusteltiin vastaajilta, kuinka hyvin Keski-Pohjanmaan liitto on onnistunut nykyisissä tiedotus- ja viestintävälineissään.

Keski-Pohjanmaan liiton viestinnän ja tiedottamisen laatu eri vastaajaryhmiin jaoteltuna

Kysymys 12. Vapaat palautteet Vapaita palautteita tuli yhteensä 16 kappaletta. Vastaajista 18 % antoi palautetta. Aikaisemmassa tutkimuksessa noin 1/3 vastaajista antoi vapaata palautetta. Palautteissa tuli paljon kiitoksia sekä kehitysideoita. Esimerkiksi liiton näkyvyyden parantaminen sekä ajankohtaisista asioista tiedottaminen nousivat esille. Erityisesti kiitosta saivat liiton tapahtumat sekä henkilökunta.