Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto, 24.9.2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VisitKarelia.fi & VisitKarelia.ru sähköiset mahdollisuudet Case: Museot.
Advertisements

Sosiaalisen median platform 24 Onlinella RunToShop-suosittelu on tehokas markkinointityökalu, joka valjastaa 24 Onlinen tyytyväisten asiakkaiden antaman.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Valtteri Suominen Deviantart.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median mahdollisuuksia järjestö- ja.
Sosiaalisen median koulutus
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
Sosiaalinen media.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median palvelut ja niiden hyödyntäminen nuorisotyössä Tuhti2013.
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
WE LOVE HELSINKI.
TTL Sosiaalisessa mediassa
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
WEB 2.0 — Sitä sun tätä Juha Kurri. Folksonomia Flickrissä on luovuttu tieteellisestä, tai muusta vakiintuneesta luokittelusta ja hierarkisesta lajittelusta,
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Vuosaarelaisten matkailutuotteet matkailijoiden tietoon! kumppanuuspäällikkö Leena Lassila Visit Helsinki.
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
P ERUSTIETOA Flickr on kuva/videopalvelu ja online-yhteisö, joka on perustettu helmikuussa Sivustolla voi jakaa omia kuviaan ja videoita, ja arvostella.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
Suomela.fi on ajasta ja paikasta riippumaton puolueeton pientalomedia. Noin eri kävijää kuukaudessa Noin uutiskirjetilaajaa Mahtava artikkeliarkisto.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
KÄSSÄMARTTA MITEN JA MISSÄ?. Oletko innostunut käsitöistä, kädentaidoista ja haluatko oppia uutta? Oletko kuullut kässämarttatoiminnasta, olisiko se sinun.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Lisätietoja: Pirjo Räsänen
Kirjaston seikkailut sosiaalisen median maailmassa Teemu Makkonen / Kirjasto
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Jarkko Muhonen TeamProg
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Finnan ulkoasu uudistuu
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja

Yleistä tiedotettavaa
Mainostaminen ja tuote-esittely
Instagram.
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Lue siitä lisää Microsoft SharePoint-uutiset
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
KUMMIPÄIVÄ.
Muokkaus Mari Lampinen,
ASIAKASTYÖTÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA JA PELIMAAILMASSA
Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle!
Maksuttomia materiaaleja opetukseen, työnohjaukseen
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Esityksen transkriptio:

Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto,

Facebook  Toiminta alkanut 5/2009  Matkailutoimistolla kaikkiaan kuusi eri Facebook-ryhmää - Helsinki City Tourist Information, Gay Friendly Helsinki, Kokousjärjestäjän Helsinki, Best of Helsinki Awards, Nordic Oddity ja Havis Amanda  Sivut kohdistettu erityyppisille matkailijoille juuri heidän omiin tarpeisiinsa  ”Tehdään ja katsotaan mitä tapahtuu”

Helsinki City Tourist Office  Luotu 11/2009  Kohderyhmä pääasiassa Helsingissä asuvat ja säännöllisesti vierailevat matkailijat  Päivittäin päivitettyä englanninkielistä sisältöä  Tietoa ajankohtaisista tapahtumista, näyttelyistä, Helsinkiin liittyviä videoita, kuvia jne.  Noin 1000 fania  Tasainen fanimäärän kasvu  Tavoitteena lisätä käyttäjien aktiivisuutta

Gay Friendly Helsinki  Luotu 1/2010  Kohderyhmä GLBT-matkailijat  Noin 1800 fania  Selkeästi suurin onnistuminen Facebookissa - Käyttäjät aktiivisia - Aitoa vuorovaikutusta  Menestyksen syynä kenties varsin rajattu kohdeyleisö/-yhteisö?

Kokousjärjestäjän Helsinki  Luotu 3/2010  Antaa vinkkejä kokouksien järjestämisestä Helsingissä – Uudet kokous- ja juhlatilat, yritykset – Aktiviteetit, virkistysohjelmat  Tietoa Helsingissä järjestettävistä konferensseista ja alan seminaareista  Palveluntarjoajilla mahdollisuus mainostaa omaa tuotettaan  Vajaa 400 fania  suomenkielinen

Best of Helsinki (Awards) Äänestä Helsingin parhaita matkailukohteita ja - palveluja osoitteessa lokakuun loppuunwww.bestofhelsinki.fi  Helsingillä sekä profiili että fanisivu FB:ssa  Luotu edistämään BoHA-kampanjaa  Postauksia pääasiassa BoHA-ehdokkailta  Reilu sata seuraajaa  Postauksia sekä suomeksi että englanniksi

Nordic Oddity  Luotu 8/2010  Markkinoi Helsingin vaihtoehtoisia kohteita, tapahtumia ja ilmiöitä uusitun esitteen ohella  Postauksia suomeksi ja englanniksi  N. 100 seuraajaa

Havis Amanda  Luotu 05/2009  Viestintää suomeksi ja englanniksi matkailualan ammattilaisille  Profiili, käyttäjä liittyy kaveriksi  Nykyisellään noin 560 kaveria  Sisältö pakinahenkistä, jopa provosoivaa, tarkoituksena aktivoida keskustelua

Vinkkejä Facebook-markkinointiin  Kenelle? Päätä kohderyhmä  Mitä? Viestisi kohderyhmälle  Seuraa minkätyyppiset kommentit ja postaukset saavat aikaan reaktioita (tykkäämisiä, kommentteja)  Kokeile rajoja: jos sinua jännittää postata joku juttu, se saa varmasti aikaan reaktioita  Kuvat ja videot kiinnostavat  Postaa silloin kun on jotain sanottavaa  Linkki FB-sivuille organisaation omilta nettisivuilta sekä vakioallekirjoituksesta sähköpostissa Lähde: Ilkka Kauppinen, Tehokas Internetmarkkinointi

JoinMeTube  Matkailuneuvonnan tiloissa oleva pääte, jolla asiakas voi lähettää videotervehdyksiä ja videopostikortteja esim. Facebookiin, MySpaceen, Twitteriin tai sähköpostiin ilmaiseksi ympäri maailman  Halutessaan käyttöasetukset voi saada kaikilla maailman kielillä  Viestissä näkyy Helsingin mainoksia ja videotervehdyksen jälkeen kuvakollaasi Helsingistä  Lisätietoja

JoinMeTubeterveiset Helsingistä a0a756b11a

Twitter  Yhteisö- ja mikroblogipalvelu, jonka käyttäjät voivat lähettää ja lukea toistensa päivityksiä eli twiittejä  Toiminta alkanut 9/2009  Helsinki FunClub –tili - Ammattilaisviestintää - Luotu 9/2009, 109 seuraajaa, 146 twiittausta  Helsinki Tourism –tili - Luotu 11/2009, 259 seuraajaa, 173 twiittausta - Automatiikan kautta sama sisältö kuin Helsinki City Tourist Information Facebook –seinällä

TripAdvisor  Helsingin kohdesivu: q Helsinki Southern Finland-Vacations.html  Sisältö enimmäkseen käyttäjälähtöistä  Käyttäjät arvioivat kohteita ja voivat lisätä omia kokemuksiaan niistä muiden luettavaksi  Vaikutusmahdollisuudet: kuvat, videot, artikkelit ja keskustelufoorumi  3833 kuvaa Helsingistä  Keskustelufoorumissa aktiivista keskustelua, käyttäjät itse aktiivisia vastaamaan toistensa kysymyksiin  Osallistutaan ja seurataan keskustelua

Helsinki-kanava YouTubessa  16 erilaista videota Helsingistä  Videoita katsottu kertaa  Suosituimmilla videoilla yli 3000 katsontakertaa  Kävijöitä Visithelsinki.fi –sivustolle YouTuben kautta vain vajaa sata  Jo yli 75,5 % maailman nettikäyttäjistä katsoi videoita netistä Helsingillä videoita myös TripAdvisorissa, Metacafessa, DailyMotionissa ja Vimeossa

Flickr  Kuva-/videopalvelu ja online-yhteisö, jossa voi jakaa omia kuviaan ja videoita sekä arvostella muiden  Helsinki City Photo Competition Kuvakilpailu joka kestää vuoden 2010 loppuun - Käyttäjät voivat ladata sivustolle kuvia Helsingistä - Kuvia voidaan käyttää Helsingin markkinoinnissa - Uutta ajankohtaista kuvamateriaalia  Helsinki Admirers - Luotu 12/ Kuvia eri kategorioissa: Talvi, Young & Trendy, Helppi jne.

Wikipedia & Wikitravel Wikipedia  Linkit Helsinki-artikkelista Visithelsinki.fi - nettisivulle sekä helsinki.mobi –palveluun Wikitravel  Helsinki-artikkelissa Matkailuneuvonta mainittu oman otsikon alla

Vinkkejä yhteisömarkkinointiin Mieti vielä  kuinka monta kanavaa tai erilaista tiliä organisaatiosi tarvitsee  onko organisaatiolla resursseja ylläpitää kaikkia kanavia Terveisiä ECM:n kesäkokouksesta  Kävijät etsivät tietoa alueorganisaatioiden kanavilta ja tekevät varauksen suoraan tuottajalta  Sosiaalisen median sisällössä tulee aina olla linkitys myyntiin, mikäli haluat myydä!  Eurooppalaiset destinaatiot mukana aktiivisesti keskimäärin viidessä sosiaalisen median kanavassa – Sisältö tuotetaan itse – Tulevaisuussa roolina olla filtteri kanavilla, joihin sisällön tuottaa käyttäjät itse