Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle!

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle!"— Esityksen transkriptio:

1 Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle!
Joukkorahoitus Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle!

2 Ennen ideaa: Tarve: Kehitysyhteistyöhankkeissa 15%:n omarahoitusosuus
Käytössä hyvin perinteiset varainkeruutavat: tapahtumat, myyjäiset, luennot, keräyslippaat… Halu kokeilla jotain uutta & tarve tavoittaa uusia ihmisryhmiä Vuonna 2016 kokeiltiin ensimmäisen kerran joukkorahoitusta, mutta tulos jäi vielä kauas tavoitteesta.

3 Ideasta toteutukseen:
Kohde: Hiil Hooyo- hanke alkoi tammikuussa 2017, hankkeen tavoitteena laskea Somalian äiti- ja lapsikuolleisuutta. Tavoitteista tarinaksi: yksinkertaistaminen, kiteyttäminen Hankeviestinnästä kampanjaksi: slogan, hashtag Sisältöä viestintään: kuvia, videoita, some-haltuun Tekninen toteutus: joukkorahoitukselle tarvitaan alusta (tai koodari) Resurssit: työpanos n. 10h/viikko, muutama satanen mainontaan

4 Ja miten sitten kävi? Kampanja kesti hieman reilu 2kk
Kustannukset: some-mainonta 100e, flaijerit 60e ja Mesenaatin provisio 600e = 760 Tulos: rahaa: 6025 euroa, kulujen jälkeen 5253,22€ Näkyvyys: yli 200 uutta seuraajaa facebookissa (kasvu 15%), postausten/videoiden näkyvyys jopa ihmistä. Videoita katsottu noin kertaa.

5 Vinkkejä kampanjointiin:
Tarina, joka vetoaa ja on uskottava. Yhtenäinen kampanja-ilme, joka näkyy (netin ilmaiset ohjelmat apuna). Ota verkostot haltuun (jopa 2/3 lahjoittajista tuntee sinut jo ennestään). Suunnittele, aikatauluta ja toteuta (panosta erityisesti alkuun ja loppuun). Usko itseesi ja kampanjaasi (innostus tarttuu).

6


Lataa ppt "Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle!"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google