Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

TYÖSSÄOPPIMISEN OSAPUOLTEN OIKEUDET, VASTUUT JA VELVOLLISUUDET
ATOT TYÖVALTAISESTI Työssäoppien Yhteisopettajuutta hyödyntäen
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
- Opettajan materiaali
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
ATOT TYÖSSÄ OPPIEN • Työvaltaistaen • Yhteisopettajuutta hyödyntäen • Integroiden • Työpajoissa ja työsaleissa.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
OHJAAMINEN.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arvioinnin kokonaisuus työssäoppimisjaksolla
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
OPISKELIJAN ARVIOINTI työssäoppiminen näyttö
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Miten menetellä ongelmatilanteissa
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Läheltä piti -tilanteet
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
Klubin arvojen määrittelyprosessi. Arvoprosessi Klubin tulee selvittää itselleen miksi arvot ovat tärkeitä. Arvoja ei kannata pohtia vain siksi, että.
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
ATOT TYÖSSÄOPPIEN ATTO-AINEIDEN TYÖVALTAISTAMINEN, ESIM. TYÖPAJAT, YHTEISOPETTAJUUS KENELLE? KAIKILLE TEKEMÄLLÄ OPPIVILLE MITÄ TARKOITTAA? KAIKKI ATOT.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Työssäoppiminen eli TOP
ATOT TYÖVALTAISESTI Työssäoppien Yhteisopettajuutta hyödyntäen
KEHITYSKESKUSTELUT OPISKELIJOIDEN KANSSA
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
SeduCoachin mahdollisuudet laajennetun työssäoppimisen tukena - tavoitteet, toiminnan kehittäminen ja kokeileminen Anne Lepistö, projektikoordinaattori.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksopalaute – verkko-opetus Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksopalaute.
Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Tarkistaminen 1. vuoden keväällä Opintopolun rakentaminen - Opiskelija - Ryhmänohjaaja/opinto-ohjaaja - Työpaikkaohjaaja.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Turvallisuushavainnot – yhteistyöllä kohti turvallisempaa työpaikkaa
1 Ammattiosaamisen näytöt Päivitetty Mitä ammattiosaamisen näytöt ovat? Ammattiosaamisen näytöissä – opiskelija osoittaa käytännön työtehtäviä tekemällä,
TOP ja Näytöt kirjaaminen Wilmassa opas wilma.tampere.fi Tuula Tiainen ja Arja-Leena Pöri päivitetty
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
TOY Työssäoppiminen Yrittäjänä Esimerkkinä SASKY/Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos.
ETOS-erityisopiskelijan työvaltaiset yksilölliset osaamispolut Pauliina Julkunen, Kanneljärven Opisto Vertaansa vailla –ohjauksen ja erityisopetuksen.
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Valviran ja sairaaloiden lääkintälaitehuollon yhteistyön kehittäminen
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Erityisopiskelijan työssäoppimisen ohjauksen malli SATAEDUSSA
Osaamisen näytön prosessi
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Prosessin nimi: Siirtymävaihe esiopetuksesta perusopetukseen, kun lapsella on pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai kun tehostettu tuki.
Korvaavuuden, sisällyttämisen ja vapautuksen prosessi
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Osaamisen näytön prosessi
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos Läheltä piti-tilanne sattuu työssäoppimispaikassa, työpaikkaohjaaja osallistuu Läheltä piti-ilmoituksen tekemiseen 9. Työpaikkaohjaaja/työpaikan esimies käsittelee ilmoituksen työpaikalla ja tarkistaa työpaikan työturvallisuuden menettelytapoja tarvittaessa Työssäoppimisen työturvallisuusvastaava? 1 Työpaikkaohjaaja 4. Lähettää Läheltä piti-ilmoituksista yhteenvedon koulutusalajohtajalle puolivuosittain 5. Läheltä piti-ilmoitusten yhteenveto käsitellään koulutusalan johtotiimissä, toimeksianto koulutuspäälliköille 6. Velvoittaa tiimivastaavat käsittelemään yhteenvedon tiimikokouksessa 7. Sovitaan korjaavista toimenpiteistä 8. Käsittelee yhteenvedon ja korjaavat toimenpiteet opiskelijaryhmän kanssa Työssäoppimispaikassa sattuneet tilanteet työssäoppimista ohjaava opettaja käsittelee työpaikan edustajan kanssa 9. Opiskelija osallistuu työturvallisuusriskien ja vaaratilanteiden ennakoinnin arviointiin ja korjaavien toimenpiteiden pohdintaan yhdessä opettajan kanssa 3. Jos Läheltä piti-tilanne sattuu oppilaitoksessa, opettaja osallistuu ilmoituksen tekemiseen 1. Informoi opiskelijaa läheltä piti-tilanteista ja ilmoituksen tekemisestä LaatuPeda-projekti Läheltä piti –tilanteiden toimintaprosessin kuvaus

Prosessin nimi Läheltä piti –tilanteiden toimintaprosessi TarkoitusLäheltä piti –prosessin selkiyttäminen ja työturvallisuuden parantaminen AsiakasOpiskelija MittaritLäheltä piti-ilmoitusten määrä Kehittämismenetelmät TYÖVAIHEVASTUUKRIITTISET JA TÄRKEÄT VAIHEETASIAKIRJA/LÄHDE 1. InformointiRyhmänohjaaja ja työssäoppimista ohjaava opettaja Syyslukukauden alussa ja ennen työssäoppimisjakson jakson alkua 2. PerehdytysOpiskelijaOpiskelija perehtyy lomakkeeseen opettajan avustuksella 3. PerehdytysOpettaja / Työpaikkaohjaaja Työssäoppimista ohjaava opettaja esittelee työpaikkaohjaajalle lomakkeen ja kertoo missä tilanteissa lomaketta käytetään 3. PerehtyminenOpettaja / ryhmänohjaaja Jokainen opettaja perehtyy Läheltä piti -prosessiin ja osaa täyttää lomakkeen 4. Tilastointi ja tietojen lähettäminen asianomaisille Työssäoppimisen työturvallisuusvastaava? Tiedon siirtäminen 5. TiedottaminenKoulutusalajohtajaTiedon käsittely ja siirtäminen opettajille 6. KäsittelyKoulutuspäällikköValvoo että asia käsitellään tiimeissä 7. Käsittely ja muutos- ehdotusten tekeminen Koulutusalan opettajatiimit Esittää muutosehdotukset ja tekee voitavat muutokset itse 2

3 TYÖVAIHEVASTUUKRIITTISET JA TÄRKEÄT VAIHEETASIAKIRJA/LÄHDE 8. Asioiden muuttaminen Opettaja / ryhmänohjaaja ja opiskelijat Sovittujen asioiden käytännön tekeminen 8. TiedottaminenTyöpaikkaohjaajaTiedotetaan tilanteesta työpaikkaohjaajalle ja keskustellaan parannus mahdollisuuksista 9. Päätöksen tekoTyöpaikkaohjaaja ja työpaikan esimies Keskustelee ja osallistuu muutos ehdotusten tekemiseen 9. ArviointiOpiskelijaOsallistuu keskusteluun ja antaa parannus ehdotuksia