Annika Heimonen. Asiakaspalvelu Viestintä Kuuntelemi- nen Toisen ihmisen tarpeiden huomioon ottaminen TunnetilaItsetuntoMarkkinointi Palveluasenne Vuorovai-

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suullisen esityksen esittäminen
Advertisements

Hoitajan ja muistisairaan välisen vuorovaikutuksen tukeminen
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Sanaton viestintä Sanattoman eli nonverbaalisen viestinnän osa-alueet:
MITÄ VIESTINTÄ ON? Vuorovaikutusta eli yhteyttä toisiin ihmisiin ja ympäristöön Sosiaalista vaihtoa, jossa osapuolet vaihtavat keskenään mielipiteitä,
Kelan kuntoutusraha - toimeentuloturva kuntoutuksen aikana Anne Flak suunnittelija.
Avauspuheenvuoro Sosiaalialan AMK- verkostopäivillä Subjektiivisia näkökulmia sosiaalialan osaamistarpeeseen [ ] Juha Luomala.
Ammatillisen työn ja asiakastyön menetelmiä
Tervetuloa koulutukseen!. Ryhmätilanteet ja sanaton viestintä.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Alkutoiminta Kotitehtävän läpikäyminen Luento: Vuorovaikutus = itseilmaisua ja sanatonta viestintää Sanattoman viestinnän.
SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ PSO/Päihderyhmä Kari Haavisto Minne menet Lappilainen Päihdetyö! Lähtökohdat Päihteiden käyttö Palvelutarve Seminaari Kaksi.
| Sähköisen viestinnän ja tietosuojan uudistukset HE 48/ Johanna Aho.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille
Hyvä sähköposti.
Työpajan tuloksia ma klo Verohallinto
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
6 Tärkeä työsopimus s
VIESTINTÄ.
TYÖHYVINVOINTI JA TYÖKYKY TYHY / TYKY
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Aikuissosiaalityö moniammatillisessa päihde- ja mielenterveystyössä Monialaisen yhteistyön asiakaslähtöinen palvelumalli PPPR hankkeen päätösseminaari.
Yhteinen termistö julkisen hallinnon suosituksissa (JHS)
Pohjoisen diakonian haasteet
Työpajan tuloksia ma klo 9-12 Verohallinto
Tuomo Autio Psykologi Epshp
Neuvokas perhe –hanke Työpaja IV
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
VIESTINTÄTAIDOT - VERKKOTOTEUTUS, 2017
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Kokemuksia etävalmennuksesta
Verkostotapaaminen Tampere
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Sosiaalialan työorientaatiot ja työtavat
Löydä Itsestäsi Tiedostava Muutoksen Mahdollistaja
Hallintokunnat ja esteettömyyden tarve -hanke
Yhdessä työkyvyn tukena lainmuutosten toimeenpano Kelassa
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Päätösten lapsivaikutusten arviointi
TäsmäKoulutus ja muut osaamisen kehittämisen palvelut
MIELENTERVEYS-KUNTOUTUJIEN TYÖHÖNVALMENNUS
Opintopsykologi Katja Hietanen
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
matkatoimisto Marjon Marjon matkatoimisto
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Työhönvalmennuksen prosessi
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Digitaalisuus nuorisotyön prosesseissa
Viestintäsuunnitelma
Hallintokunnat ja esteettömyyden tarve -hanke
Keski-Pohjanmaa / Kainuu / Oulunkaari / Lappi
Miten tavoitamme vähävaraiset perheet?
ARKI NÄPPÄRÄSTI HALTUUN- Neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluiden kehittäminen Lohjalla ALKUTILANNE 1/2017 Mitä palveluita Lohjalla on nepsy-
Muutoksen tuulet Eksoten alueella
TYÖHYVINVOINTI Työhyvinvointi  .
RAI Espoossa
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Esityksen transkriptio:

Annika Heimonen

Asiakaspalvelu Viestintä Kuuntelemi- nen Toisen ihmisen tarpeiden huomioon ottaminen TunnetilaItsetuntoMarkkinointi Palveluasenne Vuorovai- kutus

Asiakaspalvelu on inhimillistä toimintaa ja vuorovaikutusta – tekoja, sopimuksia ja lupauksia Parhaimmillaan se on arkisina tekoina kykyä asettua kohteensa asemaan – puhua, tietää, tulkita ja tuntea asiakkaan lähtökohdista käsin, hänen ehdoillaan

Viestintä Sanallinen viestintä Sanaton viestintä Puhetapa Äänen käyttö Eleet Ilmeet Vaatetus Ulkonäkö Viestintätilanne

Sanattoman viestinnän tulee tukea sanallista viestiä – vastaanottaja luottaa enemmän sanattomaan viestintään Ensivaikutelma on ensimmäinen askel kohti kanssakäymistä – ensivaikutelmaan tulee panostaa

Työnantajan toiveena on:  että työntekijät sisäistävät yhteiset tavoitteet  kaikki toimisivat samojen tavoitteiden mukaisesti  työntekijät viihtyisivät työssään ja se viestittyisi myös asiakkaalle  asiakas tuntee olonsa tietosuojatuksi  luottamus on säilytetään joka tilanteessa  työntekijä tuo energisyydellään ja positiivisuudellaan iloa asiakkaan arkeen  kunnioitus asiakasta, työtovereita ja työnantajaa kohtaan  oman työn arvostus

Ty önantaja arvostaa: Positiivisuutta Joustavuutta Tunnollisuutta Luotettavuutta Aloitteellisuutta Työntekijän halua kehittää ja kouluttaa itseään Työntekijä arvostaa omaa työtään