Annika Heimonen
Asiakaspalvelu Viestintä Kuuntelemi- nen Toisen ihmisen tarpeiden huomioon ottaminen TunnetilaItsetuntoMarkkinointi Palveluasenne Vuorovai- kutus
Asiakaspalvelu on inhimillistä toimintaa ja vuorovaikutusta – tekoja, sopimuksia ja lupauksia Parhaimmillaan se on arkisina tekoina kykyä asettua kohteensa asemaan – puhua, tietää, tulkita ja tuntea asiakkaan lähtökohdista käsin, hänen ehdoillaan
Viestintä Sanallinen viestintä Sanaton viestintä Puhetapa Äänen käyttö Eleet Ilmeet Vaatetus Ulkonäkö Viestintätilanne
Sanattoman viestinnän tulee tukea sanallista viestiä – vastaanottaja luottaa enemmän sanattomaan viestintään Ensivaikutelma on ensimmäinen askel kohti kanssakäymistä – ensivaikutelmaan tulee panostaa
Työnantajan toiveena on: että työntekijät sisäistävät yhteiset tavoitteet kaikki toimisivat samojen tavoitteiden mukaisesti työntekijät viihtyisivät työssään ja se viestittyisi myös asiakkaalle asiakas tuntee olonsa tietosuojatuksi luottamus on säilytetään joka tilanteessa työntekijä tuo energisyydellään ja positiivisuudellaan iloa asiakkaan arkeen kunnioitus asiakasta, työtovereita ja työnantajaa kohtaan oman työn arvostus
Ty önantaja arvostaa: Positiivisuutta Joustavuutta Tunnollisuutta Luotettavuutta Aloitteellisuutta Työntekijän halua kehittää ja kouluttaa itseään Työntekijä arvostaa omaa työtään