Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli 3. Pohdinta ja tulkinta 4. Käsitteellistäminen (ja uuden tiedon hakeminen) 5.Kokeilu ja tiedon soveltaminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen 1.luokalla
Advertisements

KORIPALLON PERUSASIAT
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Seminaari Heli Lepistö.  Tutustu opetussuunnitelmaan. Mitä ollut? Mitä on tulossa?  Opetusryhmän aikaisemmat tiedot, taidot ja kokemukset.
Mitä tehdään? Tavoitteena on vaikeiden sanojen selittäminen omin sanoin ja kuvin, mahdollisimman selkeästi.
Mikä tekee sairaanhoitajan ammatista asiantuntija-ammatin
OPETTAJAN AIKAHARHA OPETTAJAN AJAN TAJU VÄÄRISTYY KUN HÄN ASTUU YLEISÖN ETEEN. OPETTAJAN AIKA OPISKELIJAN AIKA OPETTAJA LUULEE ETENEVÄNSÄ HITAASTI, MUTTA.
OHJAAMINEN.
Jenna, Marika, Iiris. Esiintymismuodot: • Kielen äännerakenne epäselvä, metalingvistiset vaikeudet • Vaikeudet ääntämisessä, kirjoittamisessa, lukemisessa.
Oppimispäiväkirjasta Opiskelu et-kursseilla / TYK HämäläinenOpiskelu et-kursseilla / TYK Hämäläinen.
Muistin apuvälineet ennen koetta
Kommentti ÄI1.
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
ART sosiaalisia taitoja nuorille
Yhteisöllinen kirjoittaminen
Kokemuksellinen oppiminen (Kolb, Jarvis, Boud)
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
matematiikan ja luonnontieteiden pedagogiikan professori, OKL, JY
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Poikolan kognitio-projekti Anne, Helena ja Kristiina Syksy-kevät
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Pro gradu-tutkimuksen ohjausseminaarit Raija-Leena Punamäki, prof. Graduaiheet
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
VIDEO "näen AUDIO - kuulen". MEDIA "välitän" MEDIAKOULU.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Tietoturvaprojekti 6h.
Essee on maailman subjektiivista kommentoimista
Opiskelutekniikan palaute Analyysin tekeminen systemaattisuus: –tehtävänannon tarkka lukeminen –kurssipäiväkirjan asioiden kertaaminen –oppimispäiväkirjan.
Teema tarkoittaa:  Elämässä ja arjessa selviytymistä  Hyvinvointia ja terveyttä  Omasta ja muiden turvallisuudesta huolehtimista eri tilanteissa, myös.
Tiedonhankinta ja pilvipalvelut  Tiedonhankinta  Pilvipalvelut  Luentotehtävä.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Ongelmaperustainen oppiminen peruskoulussa Kemian opetuksen päivät Jyväskylässä Helena Muilu FL Kemian ja fysiikan lehtori Yläkoulun rehtori,
KIRKKOHISTORIA Mitä se on ja miten sitä tutkitaan?
Miksi historiaa pitäisi ylipäätään opiskella? Antaa valmiuksia jokapäiväisen maailman ymmärtämiseen Antaa valmiuksia jokapäiväisen maailman ymmärtämiseen.
Opiskelutaidot Pohdi, mitä tiedät opittavasta asiasta jo etukäteen Ole utelias ja etsi lisätietoa  opiskelija on toimija! Aloita uuteen asiaan tutustuminen.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET 1. MAALIVAHTIPELIN PERUSTEET 2. PELI LUONNE LUISTELU 3. OPPIMINEN 4. PELIKÄSITYS 5. MAALIVAHDIN TEKNISET- JA LAJITAIDOT 6. PELIASENTO.
Laaja-alainen osaaminen
Oppimaan oppiminen.
tapaustutkimus psykoterapian Psykoterapiatutkimuksen
STARTTIKOULUTUS MAALIVAHTIPELISTÄ
Kieli itseilmaisun välineenä
Kuinka voit tehostaa oppimistasi?
© Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Tutkimus terveystiedonopetuksessa
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Topic modeling sosiologin työkaluna
Niina Heinonen, Kristiina Voutilainen Kärpäsen koulu
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Englannin valinnainen lisäkurssi
RESTONOMI 210 OP Opetussuunnitelman rakennekuva
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
LUETUNYMMÄRTÄMISEN TEORIAA JA HARJOITUKSIA
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
Henkilökunnan koulutus
Miellekartta.
OPISKELEN KYSYMYSTEN AVULLA
Uskonnon koe 1.
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Korkeakoulujen tietomallin soveltaminen käytäntöön
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
Hiljainen tieto Kala ei tiedä että se ui ,ennen kuin se joutuu vedestä pois Rutiininomaista, ohjaa kaikkea toimintaa Periaatteessa kaikki tieto ja osaaminen.
Ammatillinen erityisohjaus Haaga-Heliassa
Kustannusvaikuttavuuden vertaissparraus - Sähköinen työkirja
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Työelämä muuttuu, opettajan työ muuttuu – johtamisen on muutut- tava
Esityksen transkriptio:

Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli 3. Pohdinta ja tulkinta 4. Käsitteellistäminen (ja uuden tiedon hakeminen) 5.Kokeilu ja tiedon soveltaminen 6.Opitun jakaminen yhteisölle 1. Aikaisempi tietämys 2. Kokemus ja havainto

Aikaisempi tietämys Mitä oppilaat jo tietävät opiskeltavasta aiheesta

Kokemus ja havainto Mikä on se havainto/kokemus, joka konkretisoi opiskeltavaa aihetta

Pohdinta ja tulkinta Mitä on havaittu/koettu? Mitä tapahtui?

Käsitteellistäminen Havainnon/kokemuksen yhdistäminen opiskeltavan aiheen käsitteisiin. –Yksittäisestä tapauksesta yleistykseen Aineen oppimismenetelmien harjoittelu –Miten oppia tiettyä ainetta parhaalla mahdollisella tavalla apuvälineet, tekstin avaaminen ymmärrettäväksi, olennaisen tiedon löytäminen, vieraiden sanojen selittäminen, omat muistiinpanot, ajatuskartta parikeskustelut, toiselle opettaminen

Kokeilu ja tiedon soveltaminen

Opitun jakaminen yhteisölle arviointi