K-P ammattiopiston kuulumisia!. Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Humanistiseen ammattikorkeakoulu. Humak on valtakunnallinen Verkosto- ammattikorkeakoulu.
Advertisements

Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy / XAMK Kestävän hyvinvoinnin ja teknologian ammattikorkeakoulu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (Xamk)
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
Tradenomiksi oikealla tekemisellä - Laurea Business Ventureksen LbD-pohjainen opetussuunnitelma Vesa Taatila Laurea University of Applied Sciences, Finland.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Arviointi osana oppimisprosessia
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Reformi haltuun OKM.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Liiketalouden opiskelu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Mikä ihmeen oppisopimus?
Työelämäosaajana OKM.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Palvelu- ja hyvinvointitoimialojen osaava työvoima
Tulevaisuuden yrittäjyys- ja työelämätaitoja korkeakouluihin
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Pelaajapolkujen nykytila
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Sosiaalialan tehtävärakenne
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Lämpimästi tervetuloa! Opinnollistamisen koulutus
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Ammatillinen tutkinto urheilijoille
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Berliiniin! Euroopan korkeakoulutusalueen eteneminen
Väyläopintoihin ohjautuminen
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Omnia.fi/yhteishaku.
Validointi vapaassa sivistystyössä
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Työelämätoimikuntien tehtävät pähkinen kuoressa
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Väyläopintoihin ohjautuminen
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

K-P ammattiopiston kuulumisia!

Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!

Hevostenhoitolajin vastuu!

Uusi strategia 2020 Yhdessä oppen tulevaisuuden osaajaksi

Tavoitteellista tekemistä lukuvuonna Uusien opetussuunnitelmien laatiminen, hyväksyminen ja toimeenpano Opiskelijahallintojärjestelmän hyödyntäminen koulutuksen suunnittelussa ja raportoinnissa Pedagogiikan kehittäminen Digitaalisten oppimisympäristöjen osaamisen ja opetuskäytön lisääminen Työelämäyhteistyön vahvistaminen

Ja homma jatkuu Toiminnan kehittäminen ja laadun varmistaminen Turvallisuuden edistäminen toimipaikoissa Kestävän kehityksen vahvistaminen Oppimisympäristöjen ja niiden käytön kehittäminen Valma-koulutuksen toimeenpano ja kehittäminen Oppisopimuksen ennakkojakson pilotit

Ja jatkuu Opinto-ohjaussuunnitelman päivitys Tutke-uudistuksen mukaiseksi, opojen kouluttautuminen uudistukseen ja henkilökohtaistamisen vahvistaminen opojen ja uusien hops-vastaavien työnä Suunnitelma erityisopetuksen resurssin kohdentamisesta eri toimijoille Opiskeluhuollon lain toimeenpanoa ja kehittämistä Toisen asteen yhteistyön strategian valmistaminen ja hyväksyntä, Kehittämistä hankkeiden tavoitteiden mukaisesti: –Oma reitti- hanke, Keski-Pohjanmaan yrittäjyyspolku, Optimaallista ohjausta, Ohjaamo-hanke, Tutke n toimeenpano, Kelan opi-kuntoutus

Muuta erityistä Aktiivista kv-toimintaa Opiskelijoiden osallisuuden edistäminen: opiskelijayhdistys, jotin kuuleminen, johdon ja toimialojen opiskelijoiden kuuleminen, palautteet 4-jaksojärjestelmään siirtyminen Talouden haasteiden kanssa eläminen

Valtaväylät, pikkutiet ja polut – opintojen kartta Opiskelijan näkökulmasta - tutkinnon osittain eteneminen, tutkinnon osien tarjonta ja tutkinnon osien suorittamisjärjetys Tuotteistetut opintopolut –ohjauksen ja valinnan helpottamiseksi, –tutkinnon muodostumisen ymmärtämisen välineeksi opiskeluympäristön ja oppimisen tavan valinta –oppisopimus 2+1, työssäoppiminen, luokkaopetus, työsali, projekti, digitaaliset ympäristöt, mobiiliratkaisut ….. onko opiskelijalla mahdollisuus tehdä AITO ja HENKILÖKOHTAINEN valinta näistä vaihtoehdoista? LAATUA JA TEHOKKUUTTA: TOIMINTAYMPÄRISTÖN TÄYSMÄÄRÄINEN HYÖDYNTÄMINEN YKSILÖLLISTEN OPINPOLKUJEN RAKENTAMISEEN… Osaaminen, Ohjaaminen, Valmentaja, Verkosto

Opintopolut – ”tuotteistaminen” Huippuosaajan polku (ammattitaitokilpailut ja valmennus) Jatko-opintojen polku ( amk ja yo yhteistyö) Kansainvälisyyden polku ( KV-to, kielet, koti-kv) Urheilijan polku (urh.akatemia, omaehtoinen valm, ja kilpailut ) Yrittäjyyden polku (Yrittäjyyshanke, tekemällä oppiminen) Omapolku (esim työvaltainen, tuettu, Omareitti- hanke) Oikopolku/Pikataival (yo, toinen tutkinto, kesälukukausi) Kaksikielinen polku (to, ruotsinkielinen oma tarjonta, yhteistyö Optiman kanssa) Kulttuuripolku (taidepainotus, yhteistyö: Konservatorio, kansanopisto, esim valokuvauksen at tutkinnon osa…) Oppisopimuspolku (x+y –malli, tutkinnon osa, ennakkojakso) Ammattipolut ( esim. raskaan ajoneuvon huolto) Osaaminen, Ohjaaminen, Valmentaja, Verkosto 10

MALLIPOLUT Osaaminen, Ohjaaminen, Valmentaja, Verkosto 11

Ammatillisten polkujen kehittäminen menossa Nimetään esim. ammattinimikkeen tai tulevan työtehtävän mukaan selvennetään mitä opintoja opiskelijan tulee valita (YTOt, osaamisalavalinta, amm. valinnaiset, vapaasti valittavat) tekeekö enemmän työssäoppien eli oppimisympäristön valinta Osaaminen, Ohjaaminen, Valmentaja, Verkosto 12

Välitämme! Osaamme! Välitämme osaamista!