K-P ammattiopiston kuulumisia!
Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!
Hevostenhoitolajin vastuu!
Uusi strategia 2020 Yhdessä oppen tulevaisuuden osaajaksi
Tavoitteellista tekemistä lukuvuonna Uusien opetussuunnitelmien laatiminen, hyväksyminen ja toimeenpano Opiskelijahallintojärjestelmän hyödyntäminen koulutuksen suunnittelussa ja raportoinnissa Pedagogiikan kehittäminen Digitaalisten oppimisympäristöjen osaamisen ja opetuskäytön lisääminen Työelämäyhteistyön vahvistaminen
Ja homma jatkuu Toiminnan kehittäminen ja laadun varmistaminen Turvallisuuden edistäminen toimipaikoissa Kestävän kehityksen vahvistaminen Oppimisympäristöjen ja niiden käytön kehittäminen Valma-koulutuksen toimeenpano ja kehittäminen Oppisopimuksen ennakkojakson pilotit
Ja jatkuu Opinto-ohjaussuunnitelman päivitys Tutke-uudistuksen mukaiseksi, opojen kouluttautuminen uudistukseen ja henkilökohtaistamisen vahvistaminen opojen ja uusien hops-vastaavien työnä Suunnitelma erityisopetuksen resurssin kohdentamisesta eri toimijoille Opiskeluhuollon lain toimeenpanoa ja kehittämistä Toisen asteen yhteistyön strategian valmistaminen ja hyväksyntä, Kehittämistä hankkeiden tavoitteiden mukaisesti: –Oma reitti- hanke, Keski-Pohjanmaan yrittäjyyspolku, Optimaallista ohjausta, Ohjaamo-hanke, Tutke n toimeenpano, Kelan opi-kuntoutus
Muuta erityistä Aktiivista kv-toimintaa Opiskelijoiden osallisuuden edistäminen: opiskelijayhdistys, jotin kuuleminen, johdon ja toimialojen opiskelijoiden kuuleminen, palautteet 4-jaksojärjestelmään siirtyminen Talouden haasteiden kanssa eläminen
Valtaväylät, pikkutiet ja polut – opintojen kartta Opiskelijan näkökulmasta - tutkinnon osittain eteneminen, tutkinnon osien tarjonta ja tutkinnon osien suorittamisjärjetys Tuotteistetut opintopolut –ohjauksen ja valinnan helpottamiseksi, –tutkinnon muodostumisen ymmärtämisen välineeksi opiskeluympäristön ja oppimisen tavan valinta –oppisopimus 2+1, työssäoppiminen, luokkaopetus, työsali, projekti, digitaaliset ympäristöt, mobiiliratkaisut ….. onko opiskelijalla mahdollisuus tehdä AITO ja HENKILÖKOHTAINEN valinta näistä vaihtoehdoista? LAATUA JA TEHOKKUUTTA: TOIMINTAYMPÄRISTÖN TÄYSMÄÄRÄINEN HYÖDYNTÄMINEN YKSILÖLLISTEN OPINPOLKUJEN RAKENTAMISEEN… Osaaminen, Ohjaaminen, Valmentaja, Verkosto
Opintopolut – ”tuotteistaminen” Huippuosaajan polku (ammattitaitokilpailut ja valmennus) Jatko-opintojen polku ( amk ja yo yhteistyö) Kansainvälisyyden polku ( KV-to, kielet, koti-kv) Urheilijan polku (urh.akatemia, omaehtoinen valm, ja kilpailut ) Yrittäjyyden polku (Yrittäjyyshanke, tekemällä oppiminen) Omapolku (esim työvaltainen, tuettu, Omareitti- hanke) Oikopolku/Pikataival (yo, toinen tutkinto, kesälukukausi) Kaksikielinen polku (to, ruotsinkielinen oma tarjonta, yhteistyö Optiman kanssa) Kulttuuripolku (taidepainotus, yhteistyö: Konservatorio, kansanopisto, esim valokuvauksen at tutkinnon osa…) Oppisopimuspolku (x+y –malli, tutkinnon osa, ennakkojakso) Ammattipolut ( esim. raskaan ajoneuvon huolto) Osaaminen, Ohjaaminen, Valmentaja, Verkosto 10
MALLIPOLUT Osaaminen, Ohjaaminen, Valmentaja, Verkosto 11
Ammatillisten polkujen kehittäminen menossa Nimetään esim. ammattinimikkeen tai tulevan työtehtävän mukaan selvennetään mitä opintoja opiskelijan tulee valita (YTOt, osaamisalavalinta, amm. valinnaiset, vapaasti valittavat) tekeekö enemmän työssäoppien eli oppimisympäristön valinta Osaaminen, Ohjaaminen, Valmentaja, Verkosto 12
Välitämme! Osaamme! Välitämme osaamista!