Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

Tässä on Saku. Hänellä ei ole tänään mitään tekemistä.
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Oulaisten terveydenhuolto-oppilaitos
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Zahra Kuuntele Zahran tarina Tehtäviä Lue Zahran tarina.
Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä Työpaja 17.
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Minä oppijana 1 ov..
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
Slideshare koonti Mervi Isola.
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Ammatillisuuden ydintä etsimässä
AIKUINEN OPPIJA.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
OPETUS 2500 h TENTIT (300 h) TUTKINTO (O 2 ) (8000 h) OPPIMISTEOT (O 0 ) ( X h) OPPIMINEN (O 1 ) NÄKÖKULMIA OPINTOJEN SEURANTAAN OPPIMISTULOS LAADUNARVIOINNIN.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
W w w. h a m k. f i TUPA - Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus Lähipäivä 4 KEHITTÄMISTILANTEEN ARVIOINTI – TUPA-KEHITTÄMINEN OPETTAJAN TYÖN JA OPPILAITOKSEN.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Ops seminaari Askola.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
USKONTO/aineenopettajat Reflektointityöskentely Ryhmäkokoontuminen 3 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Oppisopimusnuoren ohjaaminen työssä Helena Rajalinna.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
TAVOITTEIDEN ASETTAMINEN KOULUTYÖLLE ANTAA ENERGIAA
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Mitä kaikkea meidän täytyy tänään tehdä? (Työ ja koulutus)
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Työelämälähtöisyys Valmassa
Työelämään tutustuja yrityksessä/työpaikassa
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
TYÖHARJOITTELU.
Millaisia muistoja arvioinnista omalta kouluajalta?
Joustavat oppimispolut
Sähköiset yo-kirjotukset
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
OSAAMISKANSIO Nimi.
Esityksen transkriptio:

Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?

Vapaasanainen palaute Haluaisin, että opiskelijat olisivat samalla tasolla. Lisää aikaa uuden asian oppimiseen. Kurssi on liian lyhyt. Haluaisin tutustua materiaaliin etukäteen rauhassa. Toivon, että opettaja hidastaa. Haluan oppia lisää kielioppia. Haluan tehdä enemmän töitä kirjan kanssa.

Vapaasanainen palaute Olen oppinut paljon suomea. Olen oppinut käyttämään tietokonetta paremmin. Odotan harjoittelua, jotta voin näyttää, mitä osaan. Vaikka en puhu sujuvaa suomea, en ole samalla tasolla kuin aloitin. Tiedän minun ongelmat ja tiedän, mitä täytyy tehdä. On minun velvollisuus lukea ja oppia lisää. Oppiminen vaatii kuria.

Vapaasanainen palaute Opiskelin paljon uusia asioita ja sain uusia ystäviä. Nyt on helpompi etsiä työtä ja tutustua uusiin ihmisiin. Kun puhun tai kirjoitan jotakin väärin, opettaja ymmärtää minua. Kurssi on ollut hyvä ja tulee paremmaksi joka päivä. Minä haluan, että onnistumme. Tarvitsen siihen sinua. Auta minua kehittymään ja kehittämään tätä kurssia.

Kysymys 1: Olen saanut tietoa koulutuksen tavoitteista, sisällöstä ja opetuksesta. Keskiarvo 4,6 Miten voisimme parantaa?

Kysymys 2: Aikaisempi koulutukseni, osaamiseni ja erityistarpeeni on huomioitu HOPSia laadittaessa. Keskiarvo 4,4 Miten voisimme parantaa?

Kysymys 3: Olen saanut opettajilta tarvitsemaani ohjausta ja palautetta. Keskiarvo 4,5 Miten voisimme parantaa?

Kysymys 4: Olen itse ollut oppijana aktiivinen ja oma-aloitteinen Keskiarvo 4,1 Miten voisimme parantaa?

Kysymys 5: Koulutuksessa on käytetty asianmukaisia tiloja ja laitteita. Keskiarvo 4,4 Miten voisimme parantaa?

Kysymys 6: Koulutuksessa käytetty oppimateriaali on tukenut oppimistani. Keskiarvo 4,6 Miten voisimme parantaa?

7. Opettajien asiantuntemus ja ammattitaito ovat vastanneet koulutuksen vaatimuksia. Keskiarvo 4,6 Miten voisimme parantaa?

8. Oppimistehtävät ja menetelmät ovat olleet sopivan vaativia lähtötasooni ja valmiuksiini nähden. Keskiarvo 3,8 Miten voisimme parantaa?

9. Olen saanut tarvitsemaani tukea ja ohjausta työharjoittelupaikan / työn etsimisessä. Keskiarvo 4,5 Miten voisimme parantaa?

10. Työssäoppiminen ja sen ohjaus onnistuivat Ei ole vielä ollut, mutta keskiarvo 4,0 Miten voisimme parantaa?

11. Koulutus on tähän saakka onnistunut kohdallani. Keskiarvo 4,2 Miten voisimme parantaa? Tämä on tärkein kysymys. Me haluamme onnistua, mutta me emme onnistu ilman sinua.