HUS-Servis esittely
HUS-Servis tukee HUS:ia sen tavoitteiden saavuttamisessa HUS:n ydintehtävä on tuottaa asiakkailleen korkeatasoisia erikoissairaanhoidon palveluita kustannustehokkaasti Palvelutaso Kustannustehokkuus Laatu Servis visio Suomen paras kunnallinen palvelukeskus Servis tukee HUS:n tehtävää tuottamalla laadukkaita tekstinkäsittely-, asiointi-, henkilöstö- ja talouspalveluita kustannustehokkaasti
Miten teemme visioista totta – strategiset päämäärät Olemme haluttu kumppani Toimialan kilpailukyisimmät palvelut Tasapainoinen talous ja tuottavuus toimialan parhaimmistoa Teemme yhteistyötä alan parhaiden toimijoiden kanssa Vakioidut ja nokkelat prosessit takaavat edelläkävijyyden Henkilöstön ja johdon palvelukyky, ammattitaito ja kehittämisinto ovat onnistumisen perusta
Tuotamme asiakkaillemme monipuolisia tukipalveluita keskitetysti Tekstinkäsittelypalvelut Potilashoidon tukipalvelut Talouspalvelut Henkilöstöpalvelut Hallintoasiakirjapalvelut Koulutuspalvelu Potilasasiakirjapalvelut Tekstinkäsittely Aulapalvelut Puhelinpalvelut Ostolaskut Rekrytointipalvelut Asiointipalvelut Hallinnolliset tukipalvelut Kirjanpito ja maksuliikenne Palkkapalvelut Laskutus ja perintä Palvelussuhdepalvelut Johtaminen Asiakkuudet – Henkilöstö – Kehittäminen – Talous – Tietotekniikka - Viestintä Yhteensä: 900 hlö / 50 M€ Potilaskuljetus
HUS-Servis on parantanut kustannustehokkuuttaan ja asiakastyytyväisyyttään
Henkilötyön tehokkuus on parantunut merkittävästi 2009 - 2014 Toiminto Mittari* Tehostuminen 2009-2014 Tekstinkäsittely Purettua saneluminuuttia / htv 11 % Ostolaskujen käsittely Käsiteltyä laskua / htv 20 % Myyntilaskujen käsittely Käsiteltyä potilaslaskua / htv 41 % Potilasasiakirjojen arkistohaut Arkistohakua / htv 5 % Palkanmaksu Lasketut ansioerittelyt / htv 32 % * Mittarit kattavat noin 60% Servisin henkilötyövuosista (htv). Toteutettujen benchmark-tutkimusten mukaan Servis on erityisen kilpailukykyinen palkkapalveluissa ja laskutuksessa
Jatkamme kehittymistä kaikilla palvelualueilla Asiointipalvelut Monialapalvelumallin kehittäminen Suoritepalkkauksen kehittäminen Henkilöstöpalvelut Palkkaprosessien tehostaminen Toimintojen sähköistäminen Lisäarvopalvelujen muotoilu Talouspalvelut Myyntilaskutuksen tehostaminen Perinnän tehostaminen Ostolaskunkäsittelyn tehostaminen HUS-Servis Prosessien kustannustehokkuuden kehitys Henkilöstöresurssien käytön tehostus Tekstinkäsittelypalvelut Digisanelun laajennus Toiminnanohjauksen kehittäminen Puheentunnistuksen hyödyntäminen Kehityksen painopiste on nyt prosessien kustannustehokkuuden parantamisessa ja henkilöresurssien käytön tehostamisessa