Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua Vaikuta ja vaikutu! Digikansalainen tänään ja huomenna, Helsingin yliopisto Käyttäytymistieteellinen tiedekunta 16.9.2010
Yhteenvetoa ja pohdintaa Miten pidämme Suomen kilpailukykyisenä? Tieto- ja viestintätekniikka osa kaikkia elämänalueita Sosiaalisen median ja jakamisen aikakausi – toimijoiden oma tuottaminen, informaalit ja formaalit opiskeluympäristöt Jatko-opinnoissa ja kaikessa työelämässä tarvitaan tieto- ja viestintätekniikkaa Tietotekniikka on ainoa tieteenala, josta ei saada perusvalmiuksia koulussa – korkeakoulussa aloitetaan nollasta TVT:n rooli motivaation herättäjänä
Tulevaisuuden taidot ja osaaminen Aineiston teemat - ”Mitkä ovat keskeisimmät tekijät tulevaisuuden taidoissa ja osaamisessa?”
THINK—PAIR—SHARE Mitä yritykset edellyttävät valmistuneen opiskelijan osaamiselta? Millaista tekniikkaa kouluihin pitäisi saada? Miten tieto- ja viestintätekniikkaa pitäisi käyttää kouluissa? Miten opettajien ja oppilaiden ja senioreiden mediataitoja ja tvt:n käytön osaamista kehitetään? Miten oppimateriaalintuotanto pitäisi järjestää? Pitäisikö työkirjoista luopua? Miten koulujen ja yritysmaailman välistä yhteistyötä voidaan edistää? Miten tuetaan koulujen yhteisöllisyyttä ja yhteisöllistä toiminta-kulttuuria? Pitäisikö hallitusohjelmaan kirjata tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön kehittäminen? Mitkä ovat tärkeimmät kansalliset linjaukset teidän näkökulmastanne? Mitä pitäisi ehdottomasti olla mukana?