Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAimo Uotila Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen - Alakoulussa opettajan näkökulmasta
2
Johdanto Tietokoneavusteinen? - Tieto- ja viestintätekniikka Yhteisöllinen? - Ongelmanratkaisu - Jokaisen panos tärkeä
3
Teoreettinen viitekehys Oppimisympäristö - Olennainen osa oppimista - Muut opetusvälineet - Opetusohjelmat eivät korvaa aivoja
4
Tietokoneavusteinen oppiminen TVT:n päännosto viime vuosikymmeninä Ihmisten moderni ajattelutaito POPS
5
Opettajan rooli Tekniikka ei korvaa opettajaa eikä oppilasta Opettajan rooli suunnittelussa Ohjaus, tukeminen, opitun purkaminen
6
Ongelmia RAHA
7
Ongelmia, jatkuu.. MenotVuosi 1995200020052006200720082009 Milj. Euroa Perusopetus2379273434133538366738893978
8
Opettajan vaatimukset "On yhä suurehko osuus opettajia, jotka eivät ole kertaakaan käyttäneet tietotekniikkaa opetuksessa. Se osoittaa, että tietotekniikan opetusmenetelmälliset mahdollisuudet ovat vielä pitkälti hyödyntämättä” Oma innostus ja pohjakoulutus
9
Opetuksen muodot Perinteiset opetusohjelmat Kognitiiviset työkalut Työvälineohjelmat tietopalvelut
10
Lopputulos Nuorten motivaatio Opettajien rooli: - Innostus - Aika - Koulutus - Merkitys suomalaisessa koulujärjestelmässä
11
Henri Hand & Vesa-Pekka Karvonen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.