Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen - Alakoulussa opettajan näkökulmasta.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen - Alakoulussa opettajan näkökulmasta."— Esityksen transkriptio:

1 Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen - Alakoulussa opettajan näkökulmasta

2 Johdanto Tietokoneavusteinen? - Tieto- ja viestintätekniikka Yhteisöllinen? - Ongelmanratkaisu - Jokaisen panos tärkeä

3 Teoreettinen viitekehys Oppimisympäristö - Olennainen osa oppimista - Muut opetusvälineet - Opetusohjelmat eivät korvaa aivoja

4 Tietokoneavusteinen oppiminen TVT:n päännosto viime vuosikymmeninä Ihmisten moderni ajattelutaito POPS

5 Opettajan rooli Tekniikka ei korvaa opettajaa eikä oppilasta Opettajan rooli suunnittelussa Ohjaus, tukeminen, opitun purkaminen

6 Ongelmia RAHA

7 Ongelmia, jatkuu.. MenotVuosi 1995200020052006200720082009 Milj. Euroa Perusopetus2379273434133538366738893978

8 Opettajan vaatimukset "On yhä suurehko osuus opettajia, jotka eivät ole kertaakaan käyttäneet tietotekniikkaa opetuksessa. Se osoittaa, että tietotekniikan opetusmenetelmälliset mahdollisuudet ovat vielä pitkälti hyödyntämättä” Oma innostus ja pohjakoulutus

9 Opetuksen muodot Perinteiset opetusohjelmat Kognitiiviset työkalut Työvälineohjelmat tietopalvelut

10 Lopputulos Nuorten motivaatio Opettajien rooli: - Innostus - Aika - Koulutus - Merkitys suomalaisessa koulujärjestelmässä

11 Henri Hand & Vesa-Pekka Karvonen


Lataa ppt "Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen - Alakoulussa opettajan näkökulmasta."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google